|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
| Kanske lite meningslöst inlägg men jag kände ändå att jag var tvungen att skriva lite positivt om e90. Har hittills tyckt att den varit ett klart steg bakåt designmässigt MEN nu har den satt sig lite i mina ögon. Tycker fortfarande lyktorna bak är direkt fula men hela baken (!) gör sig riktigt bra numera. Så där lite sportigt avhuggen. Fronten har alltid varit lyckad men som sagt helheten har blivit bättre. Naturligvis beror min ändrade uppfattning på att jag vant mig. Kanske kan färgvalet spela in (såg en silverfärgad med ljus skinnklädsel). Någon som vet när coupen kommer. Den kanske blir pricken över i:t. | |
|
Jag instämmer helt med dig! En sänkt E90 ser riktigt bra ut nuförtiden... ;) Jag var också rätt skeptisk i början men har svalt designen helt nu om man bortser från Primera lyserna i bak... Kommer säkert mod'ar som råder bot på det. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Vad gäller E90 Coupén så har jag hört att bilen kommer att pressreleasas i sent i höst och lanseras under senvintern/våren. Nya cabben, som får tredelat plåttak, lär dröja ytterligare ett år. Håller med om att E90 är supersnygg! Särskilt nya touringen är helt underbar i mina ögon! Vill ha en japanröd 320dAT...! //Chrille |
|
| e46 är ju helt klart läckrast men om 5 år då är säkert e90 äckligt snygg när man vant sig, och då ser E36/E46 ut som flintabilar :) | |
|
Har hela tiden tyckt att E90 ser bra ut. Kollar man på BMWs hemsida och jämför E46 med E90 så ser den tidigare tämligen intetsägande ut. kanske lite flintabilsvarning ;) Därmed inte sagt att jag ogillar E46... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Helt seriöst, så kommer jag nog inte vänja mig vid den. Ser ut som en tam liten bebis, när den ska vara och bör se ut som ett "rovdjur", bmw är ju bmw..nåja.. Såg att Alpina har gjort sin modell klar, såg lite intressant ut ialla fall. Men som helhet så leker e46 fortfarande |
|
| Tycker E90 sedan är grymt ful, speciellt bakifrån. Den (330:n) är ju helt ok att köra, men en bra bit över 400K för den är väldigt lite bil för pengarna enligt min mening. Touring ser bättre ut och förhoppningsvis blir Ci:n ännu snyggare. Blir det BMW igen blir det en E60. | |
| Om man stirrar på något tillräckligt länge så ser man inte vad man tittar på längre. ;) | |
| Jag gillar e46, särskilt coupen. Tycker den är en väldigt bra blandning av sport och "elegans". Sedanen med M-paket (gäller iofs coupen också) är också läcker men en standard sedan utan snygga fälgar och M-paket är inte särskilt upphetsande. Jämför man en e90 (std) med en e46 (std, sedan) så föredrar jag numera den tidgare. Säga vad man vill om Bangledesignen men den är modern. Pendlar fortfarande för 5-serien, ibland tycker jag den är snygg och andra stunder känns det som den inte har någon harmoni i linjerna. 7-serien är alltid ful. Stor, trubbig och totalt osmidig (även om faceliften tillförde en viss förbättring). 3-serien känns minst bangliserad och väcker hopp inför framtiden (en framtid UTAN Bangle). Som sagt det finns alla möjligheter att coupen blir läcker! | |
| Jag förstår inte hur någon BMW "fantast" bara kan acceptera de baklysen E90 är utrustad med? Jag har alltid smält BMWs nya design (Bangle) efter ett tag iallafall och gillar nya 7an ganska mycket, trots att den är en gigantisk släde :-) men nya E90 har jag studerat och tittat ur alla vinklar, men den är och förblir totalt misslyckad och ful bakifrån. Jag slår vad om att de flesta icke BMW införstådda misstar den för en japps, den är opersonlig, ful, slätstruken samt saknar den dynamik som en BMW bara måste utstråla. Från i stort sett alla vinklar förutom bakifrån så stämmer det mesta och bilen ser ny, sportig, snygg ut. Tyvärr är ingenting bättre än den svagaste länken, därför går E90 bort, speciellt som den kostar runt 400K, för en japanare? | |
|
Otroligt att man kan hänga upp sig så på en bils exteriör. Du köpre väl bilen för att köra den, inte stå och titta på den. OK, har man fått körkortet indragen så kan väl designen kanske spela större roll än köregenskaperna, men annars? Som jag ser det är det inte designen som är skälet för att välja BMW – och har aldrig varit det. |
|
|
Ok, Nockenwelle. Koppla bort exteriören om du vill, alla har olika motiv för att köpa bil. Det är ju synd att majoriteten inte resonerar så för då skulle det ju bli lite enklare och billigare att producera bilar. Producera bilar för folk med körkort vill säga.. FRIFART: Jag kunde inte sagt det bättre själv. En bil som ser ut som en riskokare bakifrån för 400K. Tjena. |
|
| Självklart kan människor ha olika motiv för att köpa bil. Jag förundras bara över hur man kan bry sig så mycket om en sak som man så sällan upplever när det handlar om att punga ut med hundratusentals kronor. Men det finns ju gott om i-landsproblem. | |
| Stryker du skjortan på ryggen också, eller bara på framsidan ;-) | |
| Jag stryker den inte alls. | |
| Point taken | |
| Hehe jo men utseendet har betydelse! I alla fall för BMWägare. Jag tycker BMW hittills varit förknippad med snygg design, kvalite, bra köregenskaper (där ingår motorer etc). Folk som köper Nissan eller toyota lägger nog inte så mycket vikt vid utseende utan resonerar troligen precis som Nockenwelle. Problemet är ju att man (bmwspekulanter) vill ha en bil som är bra OCH snygg. Men ärligt talat har BMW aldrig varit bra på bakdelar (hehe). Inte var e36 snygg bak?! e46 såg heller inte särskilt modern ut bak, ok den var ganska anonym så man störde sig kanske inte men snygg? Detsamma kan sägas om tidigare 5-serie och 7-serie. Jmf senare mercedes och audi nog är de snyggare just i detta parti. Jag kan numera leva med 3:ans bak även fall jag gärna sett andra bakljus, kanske man kan hoppas på faceliften om något år... | |
|
Men du har också en poäng där Chiles, det räcker att stryka skjortan på framsidan, om man ändå skall bära kavaj. Det skall jag komma ihåg, det kan ju bli aktuellt någon gång i framtiden. Synd bara att det är baksidan som är lättast att stryka, så besparingen av arbete blir inte så stor om man skippar att stryka baksidan. Jag kan dock meddela att när jag tvättar bilen så blir hela bilen tvättad, jag hoppar inte över bakänden. För övrigt tycker jag nog att den största enskilda insatsen man kan göra för sin bils utseende är att hålla den ren. En nytvättad japanare är klart snyggare än en grisig BMW. |
|
| Nocken, du ska vara nöjd med din E46:a. Gör inget dumt bara. | |
|
Jag tycker inte att utseendet på bilens exteriör saknar betydelse, men för mig är det inte någon stor sak. Om en bil ser snygg ut utvändigt är det ett extra plus, inte mer. Interiörens utseende är däremot mycket viktigt för mig. Faktum är att jag tycker det är ovanligt att bilars exteriör är särdeles snygg. De bilar jag kan komma på som är riktigt snygga utvändigt har alla det gemensamt att de är dyra och opraktiska, vilket leder till att de faller bort som alternativ i vilket fall. En bil som jag verkligen tycker är snygg är Porsche 911. I stort sett alla dess olika varianter genom årtiondena är snygga i mina ögon. Sedan har vi ett antal läckra modeller från Ferrari, Lamborghini och andra tillverkare av riktiga sportbilar. Sådana bilar tycker jag är riktigt snygga, men sällan den typ av familjebilar som E90 är ett exempel på. Den enda BMW som egentligen är riktigt läcker utvändigt är M1 När det gäller E90 så anser inte jag att dess baklysen är fulare än E46, som jag tycker har rätt fula baklysen. Överlag håller jag med dig Keiser om bakdelarna på E46 och E36. |
|
| Chiles, jag är jättenöjd med min E46:a, men senast nästa höst beställer jag en ny E90, om inte något väldigt spännande inträffar på bilmarknaden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.