|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
Det har sålts väldigt många E90 320 i Västerås men inga håller till här verkar det som, undrar vad det beror på..? Keep Your Distance! |
|
| Ush jag såg nyligen en ny E90 320, den är vidrig bakifrån, kanske skäms köparna och håller sig borta från den butik de köpt bilen ifrån. Troligtvis många stockholmare med pengar som bara ska ha det nya utan någon känsla för själva bilen. E90 320 såg ännu värre ut än sina nya syskon, är det någon som skiljer mellan 320/325/330 bakifrån? | |
|
FRIFART: "Troligtvis många stockholmare med pengar som bara ska ha det nya utan någon känsla för själva bilen" Tjenare vilken kommentar... |
|
|
FRIFART: Väldigt konstigt att den ser värre ut än sina syskon då det ända som skiljer är slutröret... Årets dummaste kommentar? Keep Your Distance! |
|
|
Alltså jag påstod aldrig att det skulle skilja detaljer där baktill, utan ifrågasatte om det kunde vara så pga att jag fick känslan av att en E90 320 gav ett ännu tråkigare och mer slätstruket intryck än tex 325/330 E90, kanske är det psykiskt då man intalar sig att 325/330 ser bättre ut. Jag säger kommentaren igen, fast med lite modifikationer. Eftersom E90 är så tråkig baktill och många potentiella köpare också tycker det så köps den till stor del av en skara människor som prioriterar andra saker än utseende. Tyvärr har jag och andra råkat ut för så många som bara drömmer om att få säga, titta jag har KÖPT en ny BMW! E90 är en bra bil, inget snack om det, men snygg enligt bMW tradition är den inte, skulle den tillverkas idag av något annat märke och det inte stod BMW i huven skulle knappast försäljningen gå så bra. BMW glider på gamla meriter om man säger så. |
|
|
FRIFART: "Eftersom E90 är så tråkig baktill och många potentiella köpare också tycker det så köps den till stor del av en skara människor som prioriterar andra saker än utseende." Jag hävdar att det är tvärt om. BMW:s kunder ställer väldigt höga krav på produkten. Design är mycket viktigt i den division som BMW spelar i. Den som köper en Opel Vectra eller Seat Toledo skiter kanske i att bilen är ful som stryk pga rent ointresse. Men BMW köps i regel av bilintresserade, som värdesätter bl a design. Jag kan aldrig tro att särskilt många betalar över 300' för en mellanklassbil om man tycker den är ful...? "E90 är en bra bil, inget snack om det, men snygg enligt bMW tradition är den inte, skulle den tillverkas idag av något annat märke och det inte stod BMW i huven skulle knappast försäljningen gå så bra. BMW glider på gamla meriter om man säger så." BMW glider knappast på gamla meriter... Om man gillar designen eller ej är helt subjektivt. Men att påstå att "de flesta" eller "en stor del av" BMW-kunderna köper just en ny BMW bara pga namnet eller varumärket är befängt... Det tror jag inte en sekund på. Visst finns det folk som handlar bil på de preferenserna men jag betvivlar starkt att dom är så många att dom ligger bakom BMW:s smått makalösa försäljningsframgångar de senaste åren.... Däremot tror jag att detta kan ha och göra med att BMW bygger mycket kompetenta bilar, med en design som uppskattas av de flesta. 3-serien är just nu klassledaren och måttstocken i mellanklassen. Dessutom är BMW mycket duktiga på att vårda sina kunder (enligt flera undersökningar). Nöjda kunder kommer oftast tillbaka. Däremot tror jag ingen resonerar: "jag går och köper en till ny, ful BMW, bara för att den är så ball"... //Chrille |
|
|
FRIFART: Förstår inte grejen med att du säger "många som bara drömmer om att få säga, titta jag har KÖPT en ny BMW" - är inte det drömmen för många här inkl dig? |
|
|
FRIFART bmw_chrille har helt rätt tycker jag. När nya E60 kom ut så gillade jag inte alls nya designen, fronten med maffig med M-paketet tycker jag, gillar dock inte alls bakpartiet samt inredningen i E60 modellen. I med det så skrotade jag planerna på nya 5-an I början på sommaren så provkörde jag nya E90 och det var kört! Måste bara ha en sådan vagn, helt klockren designmässigt, storlekmässigt och inredningsmässigt enligt mig och min smak! Skulle ALDRIG betala över 400`för en bil oavsett märke ( BMW, Audi, MB eller vad det nu är för något ) om jag tyckte att bilen var ful eller inte "hetsade" upp mig! Håller med om att bakpartiet på nya E90 inte är så häftig som den kanske borde vara ( men den är ännu värre på E60 tycker jag ) men det kan man säkert åtgärda så småningom via nya baklysen eller en bakspoiler så att partiet får en annan dimension samt look. Sedan tar det säkert ett tag att vänja sig vid en ny modell, släppa snacket om den eller den modellen av BMW som kom då och då. Det gäller att se framåt och inte bakåt! Tror du inte att BMW inte är medvetna om det? Man är inte klassledare och ett världsmärke för ingenting! |
|
|
Varför skulle man ha som dröm att få äga en ny BMW???Möjligen när det enbart gäller datorer köper jag det resonemanget pga äldre datorers begränsningar. Drömmen är att få äga/köra den i särklass roligaste BMWn som ändå går att bruka till någorlunda rimliga kostnader. Som samtidigt ska vara snygg att titta på och placera sig som en BMW med allt vad det innebär. Jag vet att många klagar på nya BMW bilar, inte bara E90 utan 7an, 5an, men de som inte säger sig fortsätta med att köpa BMW kompletteras och övervägs förmodligen av en i många fall ny skara människor som säger sig tycka om BMWs nya spännande design och därför börja köpa, bla min egen morbror. Självklart går typ ingen och köper en bil de tycker är ful bokstavligen, men det prioriteras inte lika högt av dagens BMW köpare som gårdagens är jag helt säker på. Personligen brukar jag en 635csi från 1985 typ 100 miljoner gånger hellre än en ny E90a om jag fick välja och inte fick sälja min E90. Samma sak gäller E46, oavsett modell skulle jag ta en sådan före en E90. Sålänge bakdelen på E90 fortsätter med att vara, tråkig, slätstruken, vardaglig, alldaglig, japansk, intetsägande så skulle jag inte drömma ens om att köpa den, även om man hade sådär 400K över som låg och skräpade. För 400K får man 10 äldre riktiga BMW bilar med klass! |
|
| Är du ett troll, FRIFART? | |
| Såg M-pkt nedre bakspoilern idag på en Safirsvart E90. Riktigt snyggt! | |
|
Tycker att bmw_chrilles inlägg va mycket sakligt. Det många stör sig på den nya modellen är (som jag tror ialla fall) bakpartiet. Jag själv är inte så jätteförtjust i den. Men det finns så många andra fördelar med den nya modellen, helt klart. Fronten tycker jag är tuff, mycket fin. Motorn i dom nya bilarna uppskattas av dom flesta, jag menar. En ny modell kommer ju inte ut utan nyheter till det bättre??? Finns jättemånga saker till, orkar inte rabbla upp alla. Sen så tycker jag att bilarna blir fina när man drar på nåt m-paket eller nåt annat paket på bilen, blir fantastiska då. Jag personligen skulle ha svårt för en ny 3-serie, men väl en 5-serie. |
|
|
Clubsport: Tänker du på den länken som finns i din tråd?? För den va verlkligen läcker, shit, jag börjar få ångest nu..går i bytas tankar, vad är det med bmw egentligen??? Varfrö denna magi =)) |
|
|
George.K: Jag såg den på riktigt, kanske just den bilen också... Keep Your Distance! |
|
| Nockenwelle, ja och jag bor i skogen och har skitiga naglar också! | |
| Jaså, du är mer än en sorts troll. | |
|
Lite bilder från premiären i Tyskland. Snacka om ett häftigt ställe att ha en premär på! Länk |
|
| Jag tycker att E90 ser ut som en krockskadad Skoda. Kommer aldrig att vänja mig med Bangles groteska skapelser. | |
|
Jack: "Jag tycker att E90 ser ut som en krockskadad Skoda" Hur ser då en 740 99-a då? Som en rysk stridsvagn från II Världskriget? |
|
| Om det är något eller någonting som borde kallas för troll så är det nya E90, visst är smaken olika med det måste vara något fel på folk som anser att den är snygg bakifrån. Den är rent misslyckad bakifrån helt enkelt, vanligt är att man börjar studera frontpartiet och sedan lämnar mindre tid åt bakpartiet, men för den sakens skull behöver man inte strunta i det. Anton 6 år skulle förmodligen lycka designa bakdelen snyggare än Chris Bangle, han bangade rätt rejält om man säger så. E90 förtjänar inte BMW snurran! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.