AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.925

e90 har blivit snyggare!

Sida 5 av 8
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Sward :

"Jag gillar skarpt den nya ratten, funderar nästan på att byta ut den jag har. "

Angående den nya M-ratten, är det samma ratt som fanns med på bilden från mässan?

Länk

Har beställd en sådan till min E90 nämligen.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
BMW ser ut som toyota och MB som KIA, hahaha. Det kanske är sa att Toyota ser ut som BMW och KIA som MB?
De nya BMW är riktigt köttiga, faceliftade e65 är hur grym som helst.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
kolfiber på väg tillbaka visste väl det..
andre när du ändå är igång så byt ut den i mitt tycke vedervärdiga aluramarna inuti bilen också.
tycker mest det liknar nåt biltemajox..
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Korak

Vad menar du?

"andre när du ändå är igång så byt ut den i mitt tycke vedervärdiga aluramarna inuti bilen också."

Vilka aluramar?
Ge
639
George.K
330ci - 02
Såg faktiskt en E90 med Alpina front, måste säga att det va mycket snyggt. Inte mycket, otroligt fint...men det är bakpartiet, som gäckar mig, nåja.

Vi får se vad det blir av det i framtiden.

Och för att stilla lite tankar, det är inte BMW som har kopierat andra märken, det är väl snarare tvärtom.
Jag tror på denna slogan ialla fall "Bmw följer inte utvecklingen, Vi leder den"

det va nåt sånt den gick va? Nåja det säger ganska mycket...
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
dem runt instrumenteringen växelspak hela alupaketet
kolla på din länk så vet du vad jag menar.
trodde att även du var intresserad av M-ratten ... fel av mig..
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Jaha, ok, jag beställde paneler av borstad Aluminium + M-sport ratt, är trött på trä inlägg. Hade det i min förra BMW E39 ( 528-an )

Tycker att Aluminium utförandet kommer att förmedla en sportigare känsla interiörmässigt plus att jag valde svart skinnklädsel + antracit innertak. Det måste brytas med något ljusare material. Det blir nog ganske sshysst tror jag. ;-)
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Andre`

Det tror jag med :-)

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Ingen som fottat en E90/91 med M-pkt ? (Svårt att tyda bild ifrån mörk E90 i dålig belysning på frankfurt mässan!)
Går Alpina eller ACS front att beställa monterat och klart ifrån BMW åf vid nybest av bil?
Vad kostar dessa fronter?
PS:Gillar de mörktonade ljusen som Clubsport införskaffat

"Z4 love it"
Kenta:

Har ett foto en blå 330D med M-chassi det är den som finns i V-by
Ja, bakljusen är fula men jag tycker inte man bör bedömma hela bilen på lyktorna. Som jag skrev tidigare i tråden har BMW aldrig varit starka på bakljusdesign. Tidigare har de snarare gjort dem anonyma (så man inte störs så mycket) men knappast snygga. Njut av resten av bilen och hoppas på att stylingfirmorna löser bakljusproblematiken. Tycker iaf att harmonin är bättre i linjerna på e90:an än de flesta tidigare Banglebilar (undantag finns, tex Z4). Så en bil kan vara snygg även om den har mindre attraktiva delar vilket gör att folk köper en 400' BMW även för utseendet (e90). De flesta uppfattar nog inte e90 som ful!

Sen tror jag inte att japanarna kopierat e90s bakljus, snarare tvärtom då "orginalen" funnits i flera år. Vad det gäller övrig design håller jag dock med. BMW har varit lite av måttstock gällande design (eg hela koceptet, sport, "premium" körglädje etc) en längre tid!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Spelar väl igentligen ingen roll vem som har kopierat vad, vi kan konstatera att bakljusena är fula och ser japanska ut och hör inte hemma på en BMW!
Förövrigt är bilen njutningsfull, synd bara att dagens bilar (olika märken) tenderar att ha stor karosser med en del plastkänsla i som sväller åt alla håll och kanter, fälgarna hänger inte riktigt med och ser ofta för små ut.
Frågan om att kopiera har ju kommenterats friskt så jag var tvungen att ge min syn på det hela. BMW kanske inte alltid är "störst, bäst och vackrast"...

Generellt tycker jag att olika märken mer fått sen egen stil. Jämför med 90-talet där alla märken såg väldigt lika ut. Sen finns det givetvis trender och en är de stora karossidorna. Är väl kanske inte jätteförtjust i kala plåtsidor (föredrar lite fler veck) men att inte göra det idag innebär ju att den nya bilen ser gamal ut...

FRIFART: Vad menar du med "karosser med en del plastkänsla". Tänker du på e90:an eller någon annan specifik modell/märke?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ja jag tänker även på E90 mfl, men kanske mer på E60 trots att jag tycker att den är en finare skapelse totalt sett just vad det gäller designen, kofångare samt många andra detaljer tenderar att tillverkas i plast, plåten blir tunnare. Jag vet att redan E34, E36 mfl fick en hel del plast jämfört med tex E28 osv. Det är bra med plast pga rostbeständigheten, viktskäl men det fina var att E34 mfl kunde fortfarande hålla fina linjer och se modern ut samtidigt som den inte flöt ut som en degbulle, med flöt ut menar jag att dagens bilar, inte bara BMW ser ut att ha en kaross som bara lagts på bilens chassie som ett skal, det känns plastigt och ger inte harmoni och samspel samt ser poröst och sprött ut. Den där härliga gedigna kvalitetskänslan har försvunnit och kommer förmodligen aldrig tillbaka.

Jag får iallafall den känslan att här har vi karossen, chassie, hjulen, inredningen osv, det känns inte som en helhet på samma vis som tidigare. Äldre skapelser ser mer genomarbetade ut, man märker tydligt att dagens stressade samhälle med krav på höga försäljningssiffor går ut över bilarna och dess komponentkvalitet.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Starre har du möjlighet att lägga ut bilden på "M-paketerad" kärra via någon länk?

"Z4 love it"
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Andrè:

"Sward :

"Jag gillar skarpt den nya ratten, funderar nästan på att byta ut den jag har. "

Angående den nya M-ratten, är det samma ratt som fanns med på bilden från mässan?

[LÄNK]

Har beställd en sådan till min E90 nämligen. "

Japp. Det är den ratten

/Fredrik Swärd
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Sward, OK, SÅ DEN ÄR OK TYCKER DU? hAR INTE SETT DEN IRL NÄMLIGEN.
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
jag skulle absolut ta den om jag bestöllda idag. Utan tvekan.

/Fredrik Swärd
Har nu kört 100 mil i min 330xi E90. Hade en 330i -01 förut. Visst är det skillnad. Den gamla kändes till en början mer som en go-kart, liten och smidig. Den nya känns betydligt större, lite storbil, inte fullt så smidig. Det var första veckan. När man sen blivit mer van vid bilen och vågar lite mer inser man att den är precis lika bra - om inte bättre - än den gamla. Svänger in lika survernt, bara att vrida på ratten, undrar egentligen var gränsen går...
Den gamla var 5 växlad, den nya 6. Kortare steg mellan växlarna gör att den känns rappare under acceleration. Den nya motorn får inte andnöd vi dryga 5500, den drar villigt till 7000 när varvtalsstoppet säger ifrån. Och det låter bra! Kvaliten har jag sett att några ifrågasatt. Naturligtvis för tidigt att säga efter 14 dagar och 100 mil - men allt känns mycket gediget, fungerar perfekt, vet egentligen inte vad man ska klaga på, som ett schweizer ur. Utseendet är en smakfråga. Medger gärna att jag var tveksam till en början, lite bullig och rund i min smak, få bra färg alternativ. Men det är precis som med 5:an, man vänjer sig och efter ett tag är den djävligt snygg!

mvH/Jan Carneborn

janc
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Såg en jäkligt fräsch E90 Alpinvit idag i Götet, strajpad med Auto7H på sidan. Roligt att vita BMW börjar kännas på igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.