|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Det är ingen tvekan om att BMW skulle sålt bättre om designen varit snyggare på de senaste modellerna. Jag har en bekant som kört BMW i många år. Han säger nu att det förmodligen inte blir fler BMW - enbart beroende på designen. Teknikmässigt tycker han fortfarande att de är överlägsna. Utseendet på bilar betyder mycket. Tänk om Volvo på -70 och -80-talet byggt snygga bilar i stället för containrar. Då hade säkert Volvo fortfarande varit ett svenskägt bolag. Jag instämmer med FRIFART att E46 var ett lyft jämfört med E36. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om E90. |
|
|
Personligen så tror jag att det tar ett tag innan allt sätter sig på plats. Tycker att E46 karossen är helt ok dock så är Coupè att föredra, helt klart! Nya E90 är klart mer maffig mot E46-ans kaross. Kolla bara på fronten! |
|
|
Frifart: Har ägt en japps 92 honda accord bra bil. Har även haft 2 tidigare bmw varav E 39:an var den bästa bilen jag haft. Skulle aldrig falla mig in att köpa möbler på ikea. Sen att jag tycker att min nuvarande bil är betydligt snyggare än E 39:an jag haft ären annan femma. Man kan överallt läsa om forummedlemmar som avskyr designen på nya bangle bilar utan att nån bryr sig, men det verkar vara tabu att kritisera äldre bmw modeller konstigt! |
|
|
mattias h:nej det är nog ok för de flesta om du kritiserar tidigare BMWs design/bilar. Men du kommer nog få många som inte håller med dig, inget konstigt med det. Min uppfattning är också att många "gamla" BMWägare uppfattar den nya designfilosofin som ett (eller kanske många!) steg bakåt. Sen finns det sådana som tidigare inte gillade BMWs design men nu lockas av märket. Just nu tror jag BMW lockar både nya och gamla kunder (försäljningen går väl ständigt uppåt, bör väl inte enbart bero på nya modelltyper) men om detta fortsätter så tror jag att vissa kommer falla ifrån. BMW har under lång tid varit förknippad med attraktiv design försvinner detta argument så borde ju även kunder försvinna. Enligt rykte (läste för en tid sedan) så har Bangle sparkats uppåt (?) och kommer väl inte ha så stort inflytande på designen, någon som vet om det stämmer? Sen verkardet som många är mer negativa till e90:an än andra nya BMW?! Skulle inte e90:an vara mindre Bangelfierad än tex e60? Borde det i så fall inte vara positivt och falla de gamla uvarna i smaken? Om vi nu för en stund bortser från lyktorna bak, är bilen då så ful? |
|
| nejnej.. gick förbi en på vägen hem och den blir bara fulare och fulare. om en design behöver tid att "sätta" sig tycker jag den är misslyckad. det går ju att vänja sig med i princip vad som helst. kolla på nya porsche 911. ett sant konstverk. ingen tattigt bakparti som behöver debatteras fram och tillbaks. bara mina 2 ören. | |
|
Keiser: Tror faktiskt inte det är så. Titta bara på frifarts inlägg efter mitt och så läser du vad han själv har skrivit. Jag drog inte till med världens inlägg bara för att han inte gillade designen på nya bmw.Sen skiter jag högaktningsfullt i om folk tycker nya bmw är fula. |
|
| Nån annan än mig som håller med mig om att nya 5serien blev mer lyckad än 3serien??? | |
|
Fronten och profilen snyggare på E90 Baken är snyggare på E60. Tycker dock baken på E91 harmoniserar något bättre än på E90 bakljus passar in bättre samt att karossen inte visuellt inte ger intryck att smalna av lika mycket. Skulle vilja se ett m-pkt och de tonade bakljusen skulle kanske Någon som vet när eller var det står en E90/91 med m-pkt ? "Z4 love it" |
|
|
Kenta: Hittade en lemansblå 320i med M-pkt och BlackLine-bakljus på Mobile.de: Länk Faktiskt riktigt OK, än om jag inte är helt över förtjust i M-paketet... //Chrille |
|
|
Finns visst en lemans blå med m-pkt hos BMW i vällingby! Blir nog en repa dit imorgon! "Z4 love it" |
|
|
Kenta: Finns både 330D och 330 både är med M-pkt och le mans eller heter det M5blå? I alla falla så de skitsnygga enligt mig om jag var ekonomiska oberoende så skulle det bli affär direkt |
|
| Hade tänkt åka till borgs imorgon och testa en E90 så det var ju bra timing då vad det verkar. Håller dock med George.K om att E60 är snyggare, även om den lemansblå E90'n med M-pkt ser trevlig ut. | |
|
Sugen på lite utrymme men har ruggit svårt att skiljas ifrån min Z4 3.0 Blir ett stort smil så fort man startar upp godbiten!! Men det blir en flukt på 330 med m-pkt imorgon om de har öppet på söndagar ? "Z4 love it" |
|
| Hmmm... Nu när du säger det så har de nog stängt imorgon. Har Danderyd öppet ? | |
|
bmw320i&Kenta: Enligt deras hemsida så har de stängt..... Länk |
|
|
Får smita ifrån kneget nån timme på måndag tror jag! "Z4 love it" |
|
|
Oavsett vem eller vilka som designar de nya BMW modellerna så är de i många fall fula och nya E90 har så fula bakljus samt bakparti att man undrar vad det är frågan om. Jag funderar fortfarande på om det är en prototyp man ser, varje gång en E90 åker förbi. Som jag sa tidigare så kan man acceptera en ful modell, dels pga man ofta vänjer sig samt att en BMW har fler kvaliteter än bara en snygg design (som många också hävdar), men att slösa med resurser för att ta fram en nya 3a som bakifrån sett kunde vara vilken bil som helst och dessutom slående lik många japanska plastbilar är fruktansvärt tycker jag. Sedan att den är hur bra som helst i övrigt räcker inte för att kompensera anser jag. För 400K så förväntar man sig mer, så är det bara. Det är helt okej att kritisera äldre BMW modeller, men det gäller att tänka till och ha bra argument för sin sak. Själv tycker jag att 00-serien är osportiga, ganska fula bilar, trots att min far köpte en 2000 ny år 1968. Visst var den charmig, komfortabel, men motorljud och snygg sportig kaross saknades helt klart. BMW säljer mest till USA och där köper man ofta bil bara för att det står BMW eller MB i fronten, tyvärr är det inte sällsynt att folk med mycket pengar inte har så mycket känsla för bilar utan ska ofta ha det nya för att kunna skryta. Då nya 3an tenderat att bli klart större kan nog många fler feta människor få plats, dvs USA gillar den och således ökar BMW sin försäljning gäller även övriga nya BMW modeller. Nu spekulerar jag, men det ligger säkerligen någonting i det för jag har då aldrig hört så många människor som varit så besvikna när de nya modellerna presenterats. BMW som fortfarande är en egen fristående biltillverkare beter sig som om Toyota/Nissan köpt upp dem, skandalöst. Jag vill inte gå ut på balkongen och blicka ut över tomten och varje morgon se en identitetslös plast bil på min gräsmatta som lika gärna kunde vara en ny Avensis. För mig spelar det ingen roll om jag vet att väl bakom ratten kommer allt tillrätta, en BMW ska vara mer än så. |
|
|
BMW hade knappast sålt bättre med en annan design på E60 o E90. Det går inte att sälja så mycket mer med den prislappen. Kolla på nya S-klassen ser ut som en S-klass parat sig med en Beetle... Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport, kan hålla med dig, BMW har skapat ett starkt marknadsvärde för sitt varunamn och kan således slänga ut vilket skit som helst och folk köper det! Frågan är hur länge bubblan håller? många elektroniska fel och en ful design skulle iallafall få mig att tveka till att fortsätta köpa märket. Precis samma problem som med modet, skulle älghårsunderbyxor lanseras skulle flertalet människor köpa dem pga detta och följa strömmen så att säga, men hur snyggt det skulle vara skulle vara mindre viktigt än just grejen att äga dem. Tyvärr börjar BMW svansa åt det hållet också, fina ädla vagnar från äldre tid är det ingen snack om, det är BMW men idag lever de enbart på image och folk pratar om teknik istället för hur snygg, vacker, körglad, underbar deras nya BMW är. Vem vill ha massa fåniga teknikprylar, se till att bygg en bil istället för en 2a dator. Att leda utvecklingen ska inte innebära vem som bygger den bästa datorn, för det finns det tillverkare för så det räcker. |
|
|
Tror inte folk köper en bil för 3-400.000 om dom inte gillar utseendet. men jag kanske har fel. Jag gillade iof inte baken när jag skrev på men jag tyckte resten av bilen var riktigt snygg. E60:s njurar ser helkonstiga ut. Som flera påpekat fronten är snyggare på E90 och baken snyggare på E60. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.