|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om denna bilen eller stölden. Rätt info kan belönas. Regnr: SPE670 Färg: LBLÅ Fabrikat: BMW M5 Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBSDE91010GJ15180 Upplysningar: | |
|
En -9810 M5 E39 i Silverstonemetallic? Import 2001 6 ägare i Sverige, ännu ingen stöldanmälan hos bilregistret, när skedde stölden? Mvh Stephan |
|
|
Inte stulen enligt vv:s hemsida märkligt nog, ställ frågan via sms så syns det. konstigt. Stulen i Jönköping i augusti. |
|
|
stulen i Jönköpings län den 19.08.2005 årsmodell = ingen uppgift ? - fnbe@ jobba du hos försäkringsgivaren ?? M5touring register |
|
|
Det är en 99:a. Även om jag jobbar hos en försäkringsgivare så tänker inte den egotrippade på värdet för ägaren att få tillbaka sin kärra. Din tur nästa gång, vem vet....BjörnB är en klok gosse... |
|
|
Kul att se att de ifrågasättande och de som tydligen tycker det är ok att bilar stjäls snabbt plockas bort med sina oseriösa innlägg. De har tydligen inte själva varit drabbade eller kanske de själva drabbat andra? |
|
|
Avus blå?? MVH David |
|
|
står som ljusblå men kan upplevas som grå |
|
| m3_odbro: Silverstonemetallic, står i andra inlägget. | |
|
Då är det nog så, nyanserna är många......... |
|
| A det står Silverstonemetallic ? | |
|
Ja, det är en ljusblåfärg. Inte avusblå, eller något annat. Färgen kan ses här:Länk |
|
|
Så det går att forcera en sådan modern bils säkerhetssystem utan nyckeln ? -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Daniel.F...; En Engelsk tidning gjorde ett inbrottsförsök/stöldtest på ett antal bilar 1999, underligt nog gick det att komma in i M5 E39 under marginalen på 2min?, medan den billigare systerE39:an, en 523 eller liknande misslyckades detsamma, dock klarade inte testtjuvarna att komma i väg med M5 på under 5min, det gjorde dom däremot med Audi A8:an som också var med, trots startspärr! Om jag minns rätt var det bara VW Beetle och Audi TT som stod emot stölddelen, ingen V.A.G produkt klarade inbrottsförsöket, så ha inte för stort hopp till dagens stöldskydd. Mvh Stephan |
|
|
fnbe@ vad menar du....??? hur kunde jag tro att du var ute efter att få hjälp..... M5touring register |
|
| M5toureg, jag är mycket tacksam för ditt intresse, och bilen kan mycket väl vara stulen med nyckel, frågan är bara av vem och var den finns nu. Finns det någon som vet och har kurage att berätta. | |
| M5toureg, det fanns ett inlägg efter ditt som nu är bortplockat som spydde galla över att eventuellt försäkringsbolagen är här och snokar. Det var det jag syftade på, inget annat. Du är vettig. | |
|
fnbe@ ok, det förklara saken, då förstår jag ! E39 M5 är inte riktig mitt område men jag skall hålla ögonen öppen ! - är inte det här ett öppet forum ? om det nu är så att försäkringsbolagen 'titta in' så tycker jag att det är mycket klokt - tyvärr är mina erfarenheter med försäkringsbolagen mindre positiva, när jag hade upplysningar att ge på bilar som bevisligen var stulna med en ny identitet, då var intresset mycket svalt och detta gäller även Larmtjänst - det var DÄRFÖR jag var så förvånat OM det nu är ett försäkringsbolag som bryr sig ;) Att stulna bilar kommer till rätta bör vara i alla bil-enthusiasternas intresse !- |
|
|
m5toureg; Läser man tråden Länk hos Sporthoj, om stulna mopeder/motorcyklar i Landskrona/Skåne så var det bara ägarna av drabbade och ägare av liknande fordon som var det minsta intresserade innan pressen kontaktades, det är för mig mycket förvånande, för det borde alla som håller på med fordonsbrott veta att det bara är toppen på isberget, vad för slags andra brott pysslar dom personerna med? Så det är jättebra med personer som fnbe, mer sånt! Mvh Stephan |
|
| Alla tips ska tas emot med glädje både hos Larmtjänst och Försäkringsbolagen, be att få prata med försäkringsbolagens utredare när det gäller tipslämning, de har erfarenheten och är ofta f d poliser. Det går utmärkt att vara anonym. | |
|
fnbe: Har sett bilen i annons på blocket hos firman 7hbil i Kinna. Vill minnas att bilen hade rullat runt 13-14.000mil och var i extremt fint skick och påkostad med bl.a. helt nya originalfälgar pga att de gamla var kantstötta. Har för mig att vissa dyrare slitagedelar var utbytta? (Typ svänghjul eller liknande? Koppling?) Bilen såg oerhört fräsch ut i annonsen! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.