|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har några erfarenheter av NeedForSpeed i Malmö? Tänker på reparationer och service... | |
|
Finns många på forumet som är nöjda med dom. Prova att söka så hittar du nog en del info. MVH / Jacob |
|
|
Jag kan rekommendera NFS. Inte billigast, men de gör alltid ett bra jobb. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag lämnar i princip alltid min bil till Need For Speed och litar på dem till 100%. Som Olof säger, inte billigast men alltid bra. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
fjamsetramsa |
Köpt lite av dom och dom är alltid trevliga o korrekta.. |
Njuren |
Servar oxo hos dem.Killen som meckar älskar själv BMW BMW - i nöd och lust? |
|
NFS fick göra alla saker som inte hade med en stämpel i boken eller garantisaker att göra. Nya fjädrar/dämpare och avgassystem. |
|
|
Jag har fått ett mycket kompetent intryck av NFS. Det enda negativa jag kan komma på när det gäller NFS så är det att det ibland kan vara extremt lång väntetid, pga många och trogna kunder :-) Tyvärr är timdebiteringen nästan lika hög som hos BMW och med rabatten via BMWCS blir ibland BMW billigare. |
|
|
Jag kan varmt rekommendera Need For Speed. Känner ingen som är missnöjda med dem. Torbjörn som driver Need For Speed, är själv BMW entusiast och väldigt lätt att ha att göra med. Han håller det han lovar och är väldigt service inriktad. En annan fördel är att NFS tar hem BMW original-delar från tyskland, billigare än vad du kan köpa över disk hos BMW. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
Njuren |
Och frun hans jobbar på BMW dessutom det kallar jag entusiasm.Jag sparade 700kr för en komplett oljeservice inkl spolarvätska genom NFS BMW - i nöd och lust? |
|
Verkar onekligen bra ställe. Vet ni vad dom använder för motorolja? Gäller 540 E39. |
|
|
sist jag frågade så använde han: Till vanliga BMW bilar: Länk som är BMW LongLife klassad. och till M-bilar och dylikt eller mot pristillägg: Länk Men det var ett tag sedan jag frågade så ring och fråga igen. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Det som skilljer Insp 1 och 2 hos dom är endast luftfilterbyte. Ska det verkligen vara så? Oljeservice 1515,- Inspektion 1 kostar 4340,- Inspektion 2 kostar 4580,- Bra pris? |
|
|
På 540 e39 så är det endast luftfiltret som skiljer insp. 1 och 2 åt. Insp. 1 och 2 är ju ngt bmw uppfunnit och det följs av samtliga bmw verkstäder och således också hos Nfs. |
|
|
Jämför man Jarls Service i Helsingborg är det mer som skilljer servicarna åt. Här är deras priser: Oljeservice =1460:- Inspection 1 = 2410:- Inspektion 2 = 3220:- Det du får mer i Inspektion 2 hos Jarls är: Byte tändstift Byte luftfilter Byte bränslefilter |
|
|
ravve, Skillnaden torde då vara att Jarls inte byter Tändstift och bränslefilter vid Inspektion 1, medan NFS gör det ? Mvh, Kalle |
|
|
Helt korrekt... Och då kan man undra varför det skilljer sig om de nu ska vara BMW serviceställe, dock icke autoriserade. Varför tycker tex Jarl att det inte behövs bytas tändstift, luftfilter och bränslefilter var ~4000 mil utan istället var ~8000 mil medans NFS tycker ~4000 mil? Vad tycker ni, bör man byta detta vid varje inspektion? Jag personligen tycker det låter galet att inte byta på 8000 mil. |
|
|
Jag vill minnas att Jarls tillämpar merkostnader för vissa moment i inspektionerna, trots att det framgår i serviceboken att dessa SKALL utföras vid inspektion 1/2, finns andra diskussioner där detta avhandlas. Jag tycker att du ska byta enligt vad som står i serviceboken, varken mer eller mindre :) Mvh, Kalle |
|
| Jag skulle ju gärna kört Inspektion 2 varje gång istället för bara oljeservice och Inspektion 1 men det är kanske till att vara lite nojjig? :-) | |
|
ravve, Det känns verkligen overkill :) Kör enligt BMW's schema, men byt olja var 1000:e mil oavsett vad serviceindikatorn säger - då kommer din bil att må super! Mvh, Kalle |
|
|
Jag beställde ett par blinkersglas i juli, fick inget. Ringde i sept., killen säger att de bytt databas? Va? Och då skiter man i lagda ordrar? Oseriöst, inget seriöst företag gör så... Tänk om man hade betalt i förväg, t.ex. VISA, principen att göra så är helt fel. Han ville att jag skulle lägga ny order, sure... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.