AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.785

STULEN M5 i malmö, smått otrolig historia!

Sida 1 av 2
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
M5 fantast som man är kan man inte undgå bilar som sticker ut.
Brukar för skojs skull kolla upp bilar jag ser för att se när de är importerade etc. Kanske nån pervers läggning, vad vet jag:)
Iallafall!
Såg en röd M5 för 2-3 dagar sedan. Inredningen såg ut som två sparco glasfiberstolar, bilen såg i övrigt väldigt fin ut det lilla jag såg av den. Igår (lördag) såg jag den igen, och tog för skojs skull regnummret på den och skulle kolla med vägverket när jag kom hem. Kollade upp den nu ikväll och såg att bilen är stulen!
Helt paff ringde jag polisen för att berätta att jag sett var tjuvarna parkerar bilen (båda gångerna jag såg bilen stod den inom samma område) Polisen berättade då att bilen anmäldes stulen kl 14 på lördagen, jag såg den parkerad kl 12-12.30!! Så bilen har blivit stulen kort efter att jag såg den för andra gången. Vilka är oddsen att en löjligt nyfiken person kollar upp en bil som blivit stulen mellan det att bilen sågs och sedan kollas upp med vägverket://
Iaf. Väldigt synd på bilen som såg väldig fin ut. Hoppas den återfinns i någorlunda representabelt skick.. Bilen är en 93a, importerad under mitten av 90talet
Om det var en klarröd 3,8a med Sparco-liknande stolar låter det ju som en 20 Jahre Motorsport-version!
Mig veterligen finns det visserligen bara 2 i Sverige så det vore ju väldigt tråkigt.
Mkt intrssant får se hur detta slutar God natt !!!!!!!!!
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Sallepwr: Är det den med svartlackerade fälgar och röda bälten?
För jag såg en röd som var i fint skick, och det gör man sällan och speciellt (röda).

Om det är den.. så var den parkerad på nydalavägen på privatparkeringen.
Hur jag vet för mina föräldrar bor där.

Iallafall den var riktigt läcker ..snyggare än alla svarta m5:or.

Mvh, Jan.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Precis!
Såg den första gången mitt emot gemobil, hajade till när jag körde förbi den. Andra gången var vid augustenborg, igår vid 12tiden ca. Då tog vi regnummret för att kolla vad det var för bil, och när jag kollar detta kl 1 på natten ser jag att bilen är stulen. Fattar det inte.. och som du sa.. den såg jäkligt fräsch ut, röda bälte, och svarta fälgar.
Kan det vara bilen som diskuteras i denna tråd som stulits?

Länk
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
nej
denna var klarröd. Och en 93a med lilla fronten..
fjamsetramsa
Det va min bil de ja...den va inte stulen...min fru lämnade den på verkstad..innan hon åkte till GBG...men det verkar ju som om verkstan är ute o lustkör....
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
VILKEN verkstad är ute och snurrar med din M5:a

-Never feel sorry for yourself.-
fjamsetramsa
en service verkstad på grängesbergsgatan
lämnar nog inte den där fler gånger...
skönt med uppmärksamma bmw kompisar...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och varför var den stöldanmäld ? enligt polisen ??

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
fjamse,
Ta ut en bra hyra för bilen.

fjamsetramsa
dom kommer att få en del att förklara...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
borde man inte kunna polisanmäla dom för stöld? Vilken verkstad har öppet en lördag för den delen? inte många väl?

Spajjs - Den var ju redan stöldanmäld, så...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Anders N: enligt vad fjametramsa själv skiver så var den inte stulen utan på verkstad. Förstår inte varför han skulle anmäla den stulen då...

Den bil som Salle såg var anmäld stulen. FT säger att det är hans bil och gatorna som nämns ligger i närheten av varandra. Jag kan inte se det på något annat sätt iaf.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tydligen en M5-ägare med många järn i elden Länk

___
//Ulf
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
sallepwr@
varför sådana gåtor ??? säger man A får man väl säga B okså -
vilket -reg.nr.- har bilen du syftar på och som är anmält som stulen (av verkstad ?), vi får hoppas att det INTE är -fjamsetrames- bil men det kan ju du enkelt reda ut -

M5touring register
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Regnummer på andras bilar lämnar jag inte ut.
Min uppfattning är att bilen var på service, servicekillarna "lånar" kundbilen och är ute och kör, kunden får frilir o anmäler bilen stulen, plain and simple.

Bilen är inte längre efterlyst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.