AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.303

Hur upptäckte ni Autopower?

Sida 2 av 3
Hittade hit när jag för en massa år sedan var ute efter en begagnad Bmw. Kollade annonserna och sedan surfade runt lite och fastnade då för hemsidan. Surfade en massa år inne på forumet men reggade mig inte förrän förra året pga att jag haft en "incke-bmw-bilar" under några år. Först i år som jag kör Bmw igen, ca 4-5 år sedan jag sålde den förra Bmw:n.
KANONBRA HEMSIDA FÖR ÖVRIGT!!!!!!!!!!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Har för mig att det var ett länktips i nån av biltidningarna.

It´s a fast world...
Glömde skriva att det var år 2000.
Såg också inslaget på Trafikmagasinet, måste ha blivit en skaplig medlemsökning efter det programmet. Rätt bra reklam.

It´s a fast world...
viobebe
Hittade BMW power via en länk i bildelsbasen.....
Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Funerade på det just idag! Har bara varit med ngn månad, men minns fakriskt inte hur jag snubblade över sidan. Antagligen sökte jag på stötdämpare+montering o hamnade på "gör det själv sidan".

Bearclaw
Bör ha varit någon gång sensommaren 2003 då jag hade börjat leta efter en ersättare till min gamla 318. Siktet var inställt på en E34 och jag sökte information/tester av modellen på nätet. Genom en sökning på Google snubblade jag över repotaget "Janne jagar V8-skåp" Länk. Det visade sig vara mycket intressant och underhållande så jag var tvungen att söka upp huvudsidan. Väl där märkte jag genast att detta var en sida som passade mig som handen i handsken. Jag hittade forumet och fick alla information jag behövde om bilköpet och mer därtill. Det dröjde visserligen en tid in på hösten innan jag köpte bilen och även registrerade mig på forumet men sedan dess har BMWpower/Autopower varit webbsidan nummer ett.

Mvh Johan
enl. profilen reggade jag mig på forumet 2001-06-13, men jag surfade runt på sidan och läste i forumet ett tag innan det! vet faktiskt inte hur jag hittade hit, men det var bra att jag gjorde det :)

har ju lärt sig en hel del också under årens lopp, när jag började läsa här så hade jag inte ngn bil, inget garage eller meckarvana...nu 4 år senare har jag skaffat bra garageplats, är inne på min 4:e bmw, varav den ena är en 02 touring som jag nästan helrenoverat och byggt banbil av, har bytt ventiltätningar och kam på e30in och ligger i startgroparna för att bygga en helt ny motor till 02an till nästa säsong...plus allt annat småmeck runtomkring också...roligt är det iaf!

MVH
Johan K
tillägg! alla mina bilar som ligger i galleriet har grymt inaktuell info, har tänkt att uppdatera men man hinner ju aldrig!

MVH
Johan K
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
1998...slösurfade runt och hittade till dåvarande bmwpower som har utvecklats ngt enormt sedan dess. Kommer ni ihåg den gamla annonsmarknaden och forum delen??

/Pelle
Genom arbetskompis som äger en 2002:a. Tror dock inte att han figurerar på forumet.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Finns föresten en gammal tråd om huruvida forumet är beroendeframkallande och redan då var Kalle (nofx16) lite bekymrad ;-)Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
via arbetskamrater
Det var innan jag hade körkort iaf, runt 98 skulle jag tro. Jag var nog ute och letade efter en E30 misstänker jag.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Via sökmotor under sommaren 2001 när jag letade efter något till min 523.. Hittade då BMWPOWER som det hette på den tiden..

T
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag låg och våndades med ett problem med min gamla 520. När jag äntligen somnat dök det upp ett kraftigt sken i rummet. In kom Jesus med en laptop som han kopplade in och gissa vilken han hade valt som startsida. Tyvärr försvann han snabbare än blixten. Jag rusde fram till fönstert och såg en bil försvinna mot horisonten. Såg ut som en M535 men jag är inte helt säker. Vilket minne...

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Letade e36:a någon gång våren/sommaren 2001 och en jobbarkompis tipsade mig om att gå in på bmwpower.nu. Det roliga var att han var/är Audi-fantast. Sedan dröjde det ca ett år innan jag "vågade" registrera mig och skriva i forumet. Kommer inte ihåg mitt första inlägg men kan tänka mig att det handlade om min dåvarande bil, en 328 -97. Känns riktigt nostalgiskt att tänka tillbaka på den tiden då sajten fortfarande hette BmwPower...

Jens
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Via flinkt sökande på altavista!
Jag var helt övertygad om att Kalle H var reggad långt innan mig, men icke. 2002-07-27 är nofx16 reggat, och 2001-08-25 reggade jag "Oakman" för att senare byta till ett seriösare nickname efter att Kalle H och Anton Lillsund gjort det. Dröjde dock ett bra tag från den första registreringen innan jag blev riktigt aktiv, har jag för mig. Vilket märks i antalet inlägg. Nåväl, jag hittade hit av egen maskin iallafall :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hittade oxå hit via altavista strax efter det att jag köpt min första
M3´a som föv är den första M3´an i galleriet ;-) Har för mig att det var
i april 99´.. Ett av korten på min M3´a användes föv i annonsen när
något program på Femman sökte test objekt här på siten..

Kommer ihåg att i början så fanns någon sida där man kunde
lägga in ris & ros om olika bilfirmor..

//Jimmy
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Blev tipsad av en vän någon gång hösten 2001, tror jag. Jag hade bestämt mig för att skaffa bil(BMW) och letade e28 eller e32, så jag började med att kolla annonser här. En E28 blev det också, fast i ulvakläder (dvs e24) vilket inte har gjort något direkt:). Forumet började jag inte besöka förrän senare och jag registrerade mig inte förrän våren 2003 vill jag minnas.
Besöker nu forumet frekvent, att surfa utan en snabbis in på Autopower är otänkbart:)

Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.