AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.302

Hur upptäckte ni Autopower?

Sida 1 av 3
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Hej allihop!! Hade varit roligt att veta hur och när, ni upptäckte Autopower.
Jag och brorsan (som också finns på forumet) hittade hit för ungefär 5 år sen.
Det var så att vi brukade hänga på ett internetcafe där vi surfade
ibland.
Hade ingen dator hemma på den tiden (levde på stenåldern då:),
man var väl inte så insatt i datorer.

Så när vi surfade på internet en kväll, så bestämde vi oss för att leta efter grymma Bmw:n.
Slog in Bmw på Alta Vista och fick upp en massa Bmw-sajter och bla Bmwpower.

Vi blev förvånad hur bra och utvecklad sidan var (redan då), och det bästa av allt det var en svensk sida.

Kommer ihåg att vi sa "här kommer man hänga ofta", och det har man sannerligen gjort:).

Kort därefter så fick man skaffa sig en dator, så att man på allvar kunde upptäcka denna superba sida.

Under dom 5 åren som vi har hängt här så har vi ägt 5 olika Bmw:n sammanlagt, varav brorsan 3st och jag 2.

Vill tillägga att vårt stora Bmwintresse är med största sannolikhet, mycket tack vare Autopower.

Man har skaffat sig gott om kunskap om dom olika modellerna, motoralternativen, etc., tack vare modellguiden.

Kort sagt bättre sida finns inte att hitta.

Mvh, Jan.

En kompis tipsade, suverän sida med mycket kunnit folk. Sambon påstår att jag är beroende och borde läggas in på avgiftning.
Amethyst
Kompis tipsade när mina frågor blev allt för många för honom.

BOOM BOOM BASS
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Genom en kollega på jobbet hösten 2001 då jag sökte efter hjälp ang. ett fel jag hade på bilen.

///Foppa
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Genom kompisen,samma problem med motsatta könet som mattias h när man sätter sig vid burken så hör man en lölig röst i bakgrunden "är du ute på autopower nu igen".

mvh
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
En kompis sa till mig då ja köpt min första Bmw att "nu måste du ju bli medlem på Bmwpower också" Och så vart de, hade nog inte kunnat lika mkt om bmw om det inte vore för denna sida.

MvH Björn
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
I samband med sökning av mitt livs andra BMW (525) 1997, som dock hittades i en lokaltidning. Samma år sålde jag min första pärla via BMWPOWER.

Den nya kärleken: Länk
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Mattias h och Dutta:Haha!! det låter bekant "är autopower den enda sidan du känner till".
Men hon älskar bmw.... kvinnor kan vara lite konstiga ibland:)

Glömde skriva innan att alla tips på fel och hjälp har varit ovärderlig.

Mvh, Jan.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
U-turn>>Vet en till "blocket" ;)

mvh
Genom ett TV inslag i trafikmagasinet.
2002 satt jag på mitt sommarjobb och pysslade med inmatning av kemikaliedata i en stor databas. Det var ett ganska tidskrävande och långrandigt jobb, så jag belönade mig själv med att surfa ett litet tag då och då.

Jag hade precis tagit körkort, och var less på min övningskörningsbil, av här icke nämnbart fabrikat. Att jag skulle ha en BMW stod klart sedan jag var frya år gammal ungefär, och förälskade mig i E28 och sedermera E34.

Så hittade jag in på dåvarande BMWPower.nu, minns inte exakt hur jag kom in, men jag misstänker att det var via en sökning på Altavista. Jag hittade en 518iS -88 på blocket som verkade intressant, och tog mig slutligen mod att registrera mig på forumet. Jag vill minnas att min första tråd handlade om huruvida man kunde köra en 518iS -88 utan blyersättning, eftersom min farsa bestämt hävdade att så inte var fallet.

Och sedan har det bara rullat på :D Först under alias "nofx16" och sedermera som det jag har nu, totalt bör jag ha runt 8-9000 inlägg (utan att riktigt veta)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Kalle; 9000 inlägg på dryga tre år, det är ett inlägg var tredje timme, åtta varje dygn. Och du skriver "surfa ett litet tag då och då" ;-) Men så är det ju, man kan varken leva utan BMW eller Autopower.
Minns inte själv hur jag hittade denna eminenta site, men antagligen via nån sökmotor när jag för 3,5 år sen började leta (och hittade) en E24. Beroendeframkallande? Ja både BMW och Autopower!!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hittade sidan pga att en jobbarkompis frågade någon gång om jag visste vad "BMWpower" som det då hette först, var för något? :)

Då visste jag det inte....Men nu så är man ju snudd på "Autopoweroholic" ;)

Mvh Janne.

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Fick tips av en kompis 2002 att kolla in den här sidan.

Det som känns konstigast nu så här i efterhand är ju faktiskt INTE att man har utvecklat ett beroende som måste vara kraftigare än cigaretter eller snus och som innebär långa perioder av svårt internetmissbruk, utan snarare att jag hade BMW i två hela ÅR (!) utan att få nån info härifrån! :)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Skulle köpa ny bil i somras och sneglade lite på BMW samt Lexus. Sökte på 'BMW' och 'Forum' i Google då denna sida kom upp. Skrev mitt första inlägg 'BMW vs Lexus' och responsen var "enorm" vilket bidrog till att jag kände mig lite tryggare att köpa BMW. Efter att ha ägt genomgående Toyota innan har man inte varit direkt bortskämd med information/hjälp angående bilen... ;)

Jag är idag en helnöjd BMW-ägare, mycket tack vare forumet och Autopower.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Vettefasen när man upptäckte BMWPower, men användandet av forumet inleddes dock när det hade bytt namn.

Vad jag ångrar är att jag köpte bil först och började hänga här sen.
Tvärtom skulle gjort mig till en mkt mer kapitalrik man, än vad jag är idag...
Ex: Hur het är en 525tds utan elhissar och taklucka? (som jag dessutom råkade köpa just före prisraset på dem + att jag inte ens hade körkort då)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Via min bror!

------
Länk
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur jag upptäckte detta forum är helt bortglömt. Det känns som om jag besökt det hur länge som helst, men det är bara drygt två år sedan.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Efter att jag inforskaffat den forsta BMW:n sa en kompis till mig, som aven han nyligen kopt en, att jag skulle kolla BMWpower. Man kunde lasa om lite allt mojligt dar och forumet var schysst.

Sen har det bara rullat pa, aven om jag kanske ar flitigare med att lasa an att skriva i forumet. Alla kan ju inte snitta 1 inlagg var tredje timme :)
Jag lurades lite i inlägget ovan. Detta inlägg blir mitt 7508:e totalt, så riktigt 1 var tredje timme har jag inte kalrat av... tur det kanske :D

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Min naprapat tipsade mig!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.