|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bor man i hus och har eget garage där man kan tvätta bilen är det ju hur lungt som helst att köra bilen på vintern och tvätta när man vill utan att bli ruinerad (handlar alltså inte om lathet). Annat är det för en annan som får åka till GDShallen och betala 100 kr timman (som tar 2 timmar om man ska få den torr). Det blir MINST 500 kr i månaden och då låter jag hellre bilen stå än att tvätta den flera ggr i veckan. Jag har ingen familj eller barn så jag är inte ett dugg beroende av att ha bil så den står flera veckor ibland under vintern i ett kallgarage. Hur lugnt som helst :) ///Foppa |
|
Conan99 |
Köpte mig en Ford Sierra -88 för en 4 dar sen, raggarfjädring ingick. Kul att ha en riktig skitbil att meka loss lite med. Ett par extraljus så blir den som"ny". Conan99 |
|
Och BMW som är så otroligt trevliga välbalanserade RWD bilar? Synd att ni inte använder dom på vintern också... Teknikerna i Bayern har inte jobbat dag och natt för att ni enbart ska glida runt med välvaxade BMWs på regnfria sommardagar? :-) |
|
|
M5. Länk |
|
|
E38an kommer ställas av innom några veckor.. vinterbilen blir SKoda Fabia RS tdi -06 med ESP.. känns väldigt skönt att slippa oroa mig för de bekymmer en 10 år gammal BMW kan ställa till på vintern.. BMW CS #5139 |
|
|
För att slippa tvätta bort salt, dammsuga efter varje långresa och ta det lite varligt i det hala väglaget så köper jag en e30 318 modell billigare som jag slipper sköta som min entusiastbil. Istället är det full gas på platser där det lämpar sig det som gäller! Det får en oxo att uppskatta det man har när man plockar ut M3:an sen när man saknat henne i 6 mån... Tror BMW-ingengörerna hellre ser min M3:a prestera sitt bästa en fin dag än puttra runt i 50 i snö, slask, salt och minusgrader. /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Poängen är att din M3:a presterar väldigt bra i snö också... prova? :) |
|
|
oj det vart lite reaktioner på vinterbilsåkat .Bmwn kommer ej att ställas av eller in inåt garage det är bara det hur kul är det med alla system påkopplade det klipper o stryps hela tiden det är det jag menar med att ha nån slit å släng bil på vinter o sommar som man kan plåga lite.Förövrigt är Bmwn en ypperlig vinterbil som jag brukar även vintertid. |
|
nxv |
aargh! man kan ju inte köra sin käraste ägodel i saltsnön! det är som att ta sin flickvän och slänga ut henne i snön! usch nej. bmw:n får mysa i ett varm och gott garage hela vintern. en odödlig volvo 740 som aldrig fått varken olja eller nån service som rullar för evigt, DEN förtjänar att par år i snön. det gör inget om den går sönder, det är bara att åka ner till skroten och hämta reservdelar för nån hundralapp. tack och lov att den är bakhjulsdriven, annars hade jag aldrig rört den. Bilen på G: Länk |
|
nxv: Käraste ägodel?? Hoppas inte du ställer av din "pärla" pga onödigt vinterslitage.... Har för mig att du berätta i en annan tråd att du köpt den för under 10.000kr....?? Skriv istället att du ställer in den för att du håller på med en helrenovering och inte att du ställer in den för att spara på skicket.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Självklart kör jag M3:an på vintern också. 18" ACS type II R gör sig bra i snön:) |
|
|
kör hela vintern.Länk Länk |
|
nxv |
rolex. du ska se skicket på den. helt rostfri! så vinterkörning är uteslutet. (och självklart så jobbar man ju på bilen under vintern, det vankas växellådsbyte och avgassystemsbyte.) Bilen på G: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.