AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.308

Vad har ni för bakkhjulsdrivet på vintern

Sida 1 av 3
Hej vore kul att höra vad ni kör på vintern bmw eller annat märke bakhjulsdrift förstås.
volvo 740gl har jag själv införskaffat tänkte köra bakom saltbilen o mysa runt med. BMWn tas ut vid finare väder

Länk

///Micke
Touringklubben: Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Min rullar aret om.
Min är ju bara en 91a så den får gå året om.Även om det gör ont i en när man möter saltbilen flera gånger i veckan
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Min banträffs is ligger närma till hands om det nu inte trillar in en liten japansk bruksrejser ala civic eller liknande

/Pelle
bustorp
Åker året runt, det är en bruksbil oavsett skick.
Tyskarna byggde den nog för att den skulle gå året runt tror jag ;=)

Nu spelar jag ju inte i samma liga som ni då min är en gammal E28.

Hade jag haft en cab skulle jag kanske funderat på att ställa av, men en vanlig bil, NEVER!
Det finns vinterdäck o tvättsvampar till alla.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Buster går året om, och det är klart att man ska ha bakhjulsdrivet på vintern....annars kan man ju inte ha kul! *flin*

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
bmw 535 -87 mrd mer hästar än sommarbilen :-)
min e30, 320 -84, nu med nya ventiltätningar och kam så man slipper fylla en halvliter olja i veckan :) har tillochmed riktigt bra vinterdäck detta året...

MVH
Johan K
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
2002-73 rockar fett i snödrivorna:)

Mvh/Micke
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Inte bakhjulsdrivet men min 325ix 4wd får gå i vinter.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Kör dessvärre året om, dock cirka 500 mil max på vintern. Står ofta i längre perioder på cirka 3 veckor och brukas bara någon helg då och då. Jag kör inte på saltade vägar.

///Foppa
Sålde den tilltänkta vinterbilen idag! Det var en E36 320 coupe -92 och jag köpte den redan i juli och ställde av den inför vintern direkt. Hade tänkt ställa på den om 2veckor men tyvärr såldes den idag efter att en kusin fått syn på den o ville promt köpa den....
Ska leta upp en ny, kanske en E39 528 istället?? Lite dyr för o vara en vinterbil men det kan vara värt 60.000kr att åka gött hela vintern..... Troligen får man igen pengarna för den ändå....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Volvo 740 GL '90 aut. Odödlig. Att köra något annat än 740 även på vintern skulle ju vara en oacceptabel försämring :)

Wilhelm Svenselius
Jag förstår verkligen inte varför man ställer ner en vanlig BMW på vintern som så många verkar göra här... Om man har t.ex en M3 eller en cab eller någon annan entusiast-BMW så tycker jag att det är helt OK att ställa ner under vintern. Men ni som åker vanliga 3-5-7 serie bilar, varför?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag ser fram emot att få köra min BMW i vinter...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Ser fram emot att få köra min 740 i vinter.. Har bara haft bilar med ASC tidigare, ska bli kul och se om det är någon skillnad med DSC..
kilroy
Min manuella 540 fungerar riktigt bra på vintern...är det riktig kris så lånar jag flickvännens Golf...

GE*

En E39 M5 är ingen idealisk vinterbil, det är anledningen.

Mvh kilroy

Kilroy :
Nu tycker jag ju kanske inte att en M5 är en "vanlig" BMW då, så att man ställer av en sådan kan jag förstå, men när man läser om folk som t.ex ställer av sin 525:a från -94 så tycker jag bara att det är konstigt...

Men varför är en M5 en sämre vinterbil än en 540 då? Jag förstår ju att det kan bli halkigt med 400 HK men man behöver väl inte ha gasen i botten jämt... Jag antar att även en M5 har antispinn och dylika säkerhetsutrustningar som alla andra BMW från -00 har.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
GE: Var är det som är så svårt med att förstå om man vill ställa av bilen (oavsett bilmärke och modell)? Kanske man är väldigt rädd om sin ögonsten som kostar trots allt en förmögenhet, som man kostat på i massor etc. Alla kanske inte har pengar i överflöd heller? Alla kanske inte har en bil enbart för att ta sig mellan A och B ? Det dyraste jag äger är då åtminstone jag väldig rädd om givetvis även om jag inte har möjlighet att ställa av min bil. Hade jag haft möjlighet så hade jag gjort det direkt. Jag vill t.ex inte att min bil ska rosta och förfalla då kan jag lika gärna sälja den på en gång. Som sagt, det dyraste jag äger tänker jag vårda som en bebis.

///Foppa
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
GE: "Vanliga" 3/5/7? Du tycks missa det enkla faktum att många, särskilt vi som hänger i det här forumet, är inte bara bilägare utan bilENTUSIASTER. Våra bilar är inte "vanliga", de är unika pärlor som ska skyddas från det svenska vinterhelvetet. Eller ja, åtminstone min. ;)

För övrigt så tror jag inte att man kan dela upp BMW i "entusiast" och "icke entusiast"-modeller .. den som köper en ny M3/M5 är kanske bara snuskigt rik och vill ha en fet bil att glida runt i. Inte nödvändigtvis en bilentusiast.

Wilhelm Svenselius
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.