|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej på dig igen kenta!! "Delerium vad har du för kärra och vad har du tidigare haft? Det är inte lätt att se av din profil och tidigare inlägg på forumet" Tyvärr så har jag inte haft en BMW än därav har jag ingen signatur i min profil för annars hade det ju inte varit rätt! detta är trots allt en BMW sida Men med tanke på att din Z4:a kommer kännas som dagens E30 så gör det inget att jag ligger lite efter dig för vid tiden dvs om 14 år när jag ungefär likgammal som dig så kör jag nog inte ens på bensin längre. Du och jag verkar ha rätt delade uppfattningar om körglädje (eller glädje ens för den delen) dvs Som man alltid säger smaken är som baken jag tror nog BMW alltid vara körgladare än SAAB speciellt nu när GM eller vad dom nu heter tagit över. Däremot har jag kört flera BMW:s och därimellan kunnat bilda mig en uppfattning kanske inte världens starkaste men om hur biltillverkaren gör sina bilar! |
|
|
Tycker att Teknikens Värld suger rätt hårt. . V70 kombi vann en test mot 525 It! Det säger väl rätt mycket eller? (Har slutat att prenumera) Enda vettiga biltidningen är Automobil anser jag. Att V50 kombin vann mot nya 93sc är anser jag är lika obegripligt! Har själv testat båda i båda och 93an är klart skönare och bättre bil enligt mig på alla punkter.. Tycker att SAAB har lyckats bra med 93 sc och det kommer att bli intressant med en provtur i Aero modellen som jag inte har haft nöjet att testa ännu. Ett köp av AMS nästa nummer är ju givet med 330i VS A4 3,2 VS Saab Aero. |
|
|
Gillar mäniskor med åsikter Delerium Så vem vet jag kanske låter dig ta en testsväng med min Zà Skulle nog få dig att älska livet !! Ha ha. Ps:Länsman låter mig köra om två veckor !!! "Z4 love it" |
|
|
Kenta utan folk som oss så skulle vi ju inte ha något att diskutera om!! (: Z4:a har jag aldrig kört ska vi jämföra motorstyrka så är 540 det närmsta/minsta ja kommer fram till (: |
|
| Jag har svårt att se hur det skulle vara förvånande att V50 vinner över 9-3 kombi. I och för sig har jag bara provat 9-3 sedan, men om inte kombin gjort en rejäl uppryckning håller jag V50 för att ha det bättre chassit, med betydkigt sportigare köregenskaper. Dessutom kan man få fyrhjulsdrift till Volvon, en klar fördel mot Saabes felhjulsdrift. | |
|
Nått är fel på TVs prestandamätningar E91 325 accar verkligen inte på 7.9 sekunder. Nån skum mätningsmetod lär dom ha. Min förra 320 2.2 är då rakt inte lika snabb som en E91 325... It´s a fast world... |
|
|
Det man kan undra över är effekterna av inkörda resp. icke-inkörda bilar. Clubsport, har du (eller andra 325i E90-ägare) upplevt att din bil blir markant piggare med fler mil på mätaren? |
|
|
Även jag förstår varför V50 vinner över 9-3 SC. Jag provade båda förra helgen för att få en färsk jämförelse och V50n har mycket mer vägnärvaro, bättre styrning och betydligt bättre chassisättning. Saaben är yvig och lite svampig i chassit. Det skall tilläggas att jag provat T5 och Aero. Som jag förstår det har ingen av dessa bilar något sportchassi standard utan det får man välja till. Saaben har ett rymligare baksäte men ett mindre rymligt bagage(Skillnaden är dock liten). Jag personligen tycker v50ns säten är skönare än saabens. Bilarnas antisladdsystem uppför sig helt annorlunda, volvos träder snällt och mjukt in saabens är ryckigt och inte alls så smidigt. Så kontentan av det hela: V50 har bättre: Andrahandsvärde Stolar Ljudsystem (Premium sound) Motorljud(Saabens v6:a låter inte plågad som deras 4cyl överladdade varianter,men den väcker inga direkt känslor) Pris (ganska stor skillnad om man börjar utr bilarna lite ordentligt) Snittförbrukning Garantier (längre rostskydds garanti bland annat) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Angående 0-100. Är det inte så att TV sällan eller aldrig når fabrikssiffror gällande 0-100? Förutsättningarna skiljer kanske. Både förarmaterial och viktmässigt. Någon som vet? Mats |
|
|
Fast Teknikens Värld mätte upp 6,20 s 0-100 km/h för 330i E90, vilket är marginellt bättre än BMWs angivna uppgift. Hur ser de övriga siffrorna ut för accelerationsmätningarna på 325i? |
|
|
TV´s test resultat: BMW 325: 0-50 2,9 sek. 0-70 4,9 sek. 0-100 7,9 sek. 0-130 12.8 sek 0-160 18,6 sek. 0-402m 15,8. 50-90 11,2 sek. 70-110 13,7 sek "Z4 love it" |
|
| Det betyder att tiden 100-160 km/h är 10,7 s, att jämföra med 330i (enligt Teknikens Världs mätning) 8,6 s. En skillnad på 24 %, mer än vad som kan förväntas med tanke på effektskillnaden, men å andra sidan lär ju kombin vara tyngre. | |
|
Nockenwelle: Något piggare blev den, men mest märkte jag det på växellådan som blev väldigt bra. It´s a fast world... |
|
|
Sorry, har fastnat i 0-100 debatten. Hur såg Audins siffror ut? Som jag fattar det är 325 touringen och 2,0 T lika på pappret till 100. (7,2 sek). Var audin vassare i denna mätning? Mats |
|
|
Audi 2.0T Avant Q 0-100 7,4 sek. 325án snabbare i en testmätning 50-90. Tror nog att 325àn inkörd med en testperson som vågar varva 6án lite kommer putsa dessa siffror . "Z4 love it" |
|
| Nya volvo V50 är kriminellt ful, så vidrig att den inte ens borde få vara med i en motortidning. Den är nästan värre än forna DAF (dock kult idag), varje gång man ser en vet man inte om man ska skratta eller gråta, så jag gör bägge delarna. | |
|
Utklassar... nja. Håller annars inte med om att 0-100 säger så mycket, 100-200 el 100-250 säker mycket mera om en bils kapacitet. Just 0-100 är vanskligt, når man det på 2:an el 3:an? Kan väl iaf hålla med sista talaren om att Volvon är lite småful men ännu fulare inuti! Instrumenteringen och instrumentbrädan ser riktigt trist ut hur bra kvalité den än må ha. M.V.H. |
|
|
BMW har allt som behövs som standard? Var och provkörde och räknade på just 325iT i helgen. Den har ju ingenting standard. Krävs minst 3 paket för att hamna i startgroparna, sedan tillkommer godiset. |
|
|
Kan bara hålla med kenta, BMW:n var trött enligt detta test, jag trodde aldrig att BMW skulle gå sämre än audin 0-100 och absolut inte 0-160, som jag tror audin oxå vann, eller har jag fel?, allt pratar ju emot audin, effekt, vikt, quattro! hutz1975 |
|
|
Nu har jag inte kört min bil på länge men jag har för mig att man når 100 på tvåan. Saaben är så pass plastig att den borde diskvalificeras mot detta motstånd. Man hör sällan någon journalist klaga på detta hos Saab, undrar varför... Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.