|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån mera än jag som kör det? | |
|
jag kör på m20turbo o sen finns det nån mer med m20 också men jag känner inte till nån med m50 /Per |
|
|
Jag kör iaf M50 b25 men jag har inte värdena på tempgivaren för insugsluften så jag har bara lagt in från en annan givare så länge men det stämmer inte riktigt. hur gör du? Nicke Blom / NBR |
|
|
jag är lite konfundersam vad man ska beställa? Köper man grejer och löder ihop det och sen kan man köra det på alla bilar? T ex så är det endel som säljer färdig lödda...Det går att andvända på alla bilar vare sig det är 4 eller 6 cyllar? |
|
|
billigast är att löda själv,men det är bra med pilljobb. köp av nån som gjort det så slipper du massa jobb, och det blir inte dyrt ändå. annars finns ju autronic,haltech,mbe,mm.. Nicke Blom / NBR |
|
| gå in på Länk han kör med megasquirt på m50b25 =) | |
svavelvinter |
jag kör megasquirt på m50 --> charged.webhop.net dock inte jag som byggt motorn, jag är inte så inne tyvärR :) |
|
forskar vidare! Nicke Blom / NBR |
|
|
vad är det för nummer på givaren? /Per |
|
|
jag har kört hela sommarn med MS & Edis på m50 som sagt.. har originaltempgivaren.. du måste juh använda egna ohmvärden vad kör du för tändning?, om edis.. hur gjorde du hjulet? |
|
|
Per ,ska kolla! Al* jag kör edis6, triggerhjulet blev gjort av ett org hjul som svarvades bort,sen cad-ritade kompisen ett hjul som vattenskars,och krymtes på org. skitsnyggt! det vart guld!! Nicke Blom / NBR |
|
| jag har gjort likadant :) dock laserskuret av en kompis men det är juh detaljer. | |
|
Kul hur mycket effet har du? tändkurva? Jag har inte hårdkört ännu! Nicke Blom / NBR |
|
|
åkte med ca 310-320 i sommar, håller på bygga om allt just nu där målet är 500 med förberett för ännu mera. tändkurvan kommer jag inte ihåg i huvet har allt i bärbara. |
|
|
min är beredd på 500hk så fort toppbultarna är bytta! laddar du 0,7 ca?? Nicke Blom / NBR |
|
|
jag laddade 0,8 som mest som sedan sjönk till 0,55 på högre varv (för liten turbo). jag har nu ställt av bilen å håller på bygga inför nästa år för fullt |
|
|
okej,men det finns det bot på! Jag har en liten GT40 på min. Nicke Blom / NBR |
|
|
jepp, min nya hx52:a anlände idag. svavelvinter: du kör MS du.. kört många meter i år? :) |
|
|
du får du laddtryck efter 3700rpm eller? Nicke Blom / NBR |
|
|
hur mycket håller orginal Topplocksbultar på en m50b25? Länk |
|
|
niklas: mja nånstans där har minsta avgashuset å det varierar lite från 3000-4000 som sämst (då med större avgashus) Det är vad jag läst.. bara vänta å se.. lär gå undan ändå. Turbovulc: minns inte riktigt men byt när du ändå håller på.. PPF säljer ARP. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.