|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! Jag ser att jag har mjukvaran SW 4-1/20 i min bil. Vilken är den senaste?? //Jocke | |
|
SW 4-1/26 är den senaste men den har inte kommit till Sverige än så det är version 25 som gäller. Väntar du ett par månader så borde du få Birdview conpectet med version 26... Asken |
|
|
Tack!! Och vad är detta "Birdview conpectet"? Är det bra eller dåligt att uppgradera? Vad tar BMW för detta? //Jocke |
|
|
Är bilen ny och köpt hos din ÅF borde väl inte ta ngt om du ända har något som skall åtgärdas på nybilsgarantin, det finns säkert nån knarrande fönsterlist eller nått... Birdview bör vara så man kan kika 3-d på kartan.... Om det inte ingår är det väl nån timmes jobb för verkstan. Asken |
|
|
Har ju läst en del på forumet att det kan strula med saker om man uppgraderar! Stämmer det? Vet du vad skillnaden är mellan V.20 och V.25 (V26)? //Jocke |
|
| Länk | |
| Länk | |
|
Endast 7-serien kommer att få 3D view liknade navigations systemet i E90 och E60. Om ni inte är helt hundra på hur man uppgraderar så låt er BMW verkstad göra det istället! /RS2 |
|
|
Blanda inte ihop versionsnumret på navigations program CDn (V26) och versionsnumret på programvaran i MK4 navigatorn (SW 4-1/60). Se nedan för vilka versioner som finns på V26 CDn för olika navigations system (NAVI01 är CD och NAVI02 samt NAVI03 är DVD baserade navigations sytem i E65/E66). Det är allstå endast NAVI03 system i 7-serien som kommer att få 3D view enligt BMW. Men alla MK4 får alltså den nya förbättrade grafiken (se bilderna i länken ovan). /RS2 BMW Navigation V 26 CD 09/2005: 1-1/80 MK1 2-1/81 MK2 3-1/63 MK3 4-1/60 MK4 7.3.2 NAVI01 8.4.4 NAVI02 9.2.1 NAVI03 |
|
|
V26 innehåller alltså bara nya program versioner för MK4 och NAVI03 jämfört med V25 CDn. /RS2 |
|
|
Har laddat ber och bränt CD'n. Kollade i set-up idag, står att jag har SW4-1/42. Den borde då alltså uppgraderas till 4-1/60 om jag har fattat rätt? |
|
|
tobmag: rätt! ___ //Ulf |
|
| OK då testar vi........... | |
|
Var hittar ni alla uppgraderingar? Jag behöver 4-1/60 MK4.... Mwh lasse |
|
|
Här Länk finns info och även en länk till nedladdning... ___ //Ulf |
|
|
Tja! Hur ser man vilken MK version man har? Och vart kan jag hitta uppdateringar? Mvh Tim |
|
|
I menyn så väljer du settings och då står din version längst uppe till höger. Första siffran anger vilken MK du har. T ex 1-1/80 är en MKI medan 2-1/81 är en MKII. ___ //Ulf |
|
Hygglo |
Som "Programmer" sa: I menyn så väljer du settings och då står din version längst uppe till höger. Första siffran anger vilken MK du har. T ex 1-1/80 är en MKI medan 2-1/81 är en MKII. Fråga: Var hitttar jag menyn som settings finns? Jag har rattat runt men inte hittat.. Det står code på ett ställe, vilken code är det jag ska skriva in där? Jag har en -97:a, är det störst sannolikhet att det är mk1? Om jag väljer fel och tar tex. mk2 är det något då som krashar eller nåt? |
|
Du kan inte ta fel navigatorn väljer själv det alternativ som passar ihop med rätt version av navigatorn. /Pulare |
|
| tobmag eller någon, om man ska uppgradera till v.26 ( en MK4 ) måste mjukvaran brännas in på en DVD eller räcker det med en CD skiva? | |
|
Andre. Du skall bränna mjukvaran på en CD! Om du laddat ner mjukvaran enl länk ovan måste du använda Alcohol120 som beskrivet. Funkade klockrent :-) Tobmag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.