|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Det är ju möjligt att de började säljas redan 98 nere i tyskland. Är det en import? Så var det med min förra 323 E36 som började säljas i tyskland 95 men inte fanns i Sverige förrens 96. Min var iof registrerad som en -95 i Tyskland, men blev en -96 när den kom till Sverige av någon anledning. |
|
| Nä, den är svensksåld! Köptes ny på BMW i Stockholm. | |
|
Hittade denna tråden nu: Länk Kanske bringar lite klarhet i saken. |
|
|
CompactK: Ja maila gärna det! Chrille_Pudding@hotmail.com Jag är ju grymt sugen på att byta bil nästa år, och eftersom Coupen är en av mina drömbilar så är det skoj att redan nu kika... Jag blir väldigt avundsjuk på er som köpt Coupéer :D Vilka ska förresten köra med dem i vinter?? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| Jag har planerat att använda min i vinter. Ska få vinterdäcken, Continental WinterContact TS810, monterade på tisdag. Nu vet jag inte hur mycket vinter det blir här nere i Skåne, är nyinflyttad, men jag tror det ska gå bra. | |
|
Jag vill minnas att coupén började tillverkas i april 1998 så det gör att det finns en del 98:or på marknaden. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Hoppla, såg inte att det fanns en sjätte sida i den här tråden där man länkade till tidigare svar jag gjort :S /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Årsmodellerna på bilarna ändras i september av någon outgrunlig anledning. Alla bilar tillverkade from sep/okt -98 klassas som -99 vad gäller årsmodell. Detta gäller inte bara BMW utan som jag förstått alla bilmärken. Obegripligt men sant.. Alla årsmodells förändringar sker också vid den tiden. /Caspar |
|
|
Ville bara tacka för all hjälp jag fått i den här tråden. Utgången vet ni säkert, det slutade med en fin silvrig Coupe =). Svebba, Jag skickar över bilderna och filmen snart. iiii: Vi kan kanske träffas någon dag och utbyta erfarenheter. Har säkert mycket att lära av dig när det gäller coupen. Hur har du din förvarad tex, råkat ut för några missöden med den i Malmö? Hej från mig. |
|
|
Dåså CompactK,: då är det bara att byta nickname på forumet :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| =), ja man får nog göra det... | |
|
> Tryggve : Det verkar som om det var din fars bil en kolega till mig köpte. Jag har försökt att peka honom hitåt ett par gånger, men verkar inte riktigt ha lyckats. Så jag håller ett öga på den :) / Fredrik |
|
|
OT: Verkar vara ett gäng "nya" cupé/z3 ägare i Skåne. Kanske dags för en träff framåt vårkanten? :D /// Viktor Mer mos till folket |
|
BoZton Grodan |
Här är enn skåning till som gärna hänger på. Just nu har jag dock bäddat ner Grodan för vinteride fram till slutet av mars. // BoZton |
|
CompactK, håller med om att det hade varit trevligt att träffas någon gång, och kanske även provköra verandras bilar? Du bodde inne i Malmö va? Det gör iallafall jag. Jag har inte haft något problem alls med "sadister". Bilen har ju förvisso stått i garage och carport alla nätter och endast besökt "riskzoner" (öster om Södra Förstadsgatan) ett par kvällar. I centrala malmö är jag inte så värst orolig, förr annat än uppslagna dörrar. But sure, shit happens! En rolig parantes är att jag nog talat med den tidigare ägaren av din bil i Höllviken. Om inget annat så syns vi kanske på gatan, det går ju dock en annan likadan som din i stan, så du får nog blinka på mig. Tror dock att jag ser skilnad på er genom att hans nummerplåt nog börjar på T och din väl började på F som min? En gång BMW - aldrig mer BMW. |
|
| OOOiiiiii, hämtar min coupe imorgon =). Känslan är helt obeskrivlig... | |
|
Lycka till!!...Garanterat KUL´ Haha...kommer ihåg känslan! |
|
|
Kul! då kommer du ligga och köra hela helgen. Hörör av dig om vi ska bestämma en tid någon gång, En gång BMW - aldrig mer BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.