|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Då var det äntligen dags att köpa en Z3 coupe 2,8l. Gäller bara att hitta en fin nu... Ska iväg och provköra en imorgon =). Ingen som har en fin till salu??? Mvh K | |
| jag har lekt med tanken att sälja min...nya 130i lockar... | |
|
Jag har tänkt att sälja min. Två bilar i stan är minst en för mycket... Svart, 9800mil, svensksåld, insp II gjord i juli. |
|
|
Z3c 4 ever!: Om du ska sälja bilen så sälj kompressorn till mig...... Mvh Henrik |
|
|
jag går i samma tankar men har ganska specifika krav på bilen. Vet inte om jag ska lätta lite på kraven eller vänta tills "rätt" bil dyker upp. Det som ställer till största problemet är färgen på inredningen. Gillar inte den skrikiga röda eller klarblåa inredningen. Den svarta är väl fin men vad jag sett så är allt svart i bilen, skulle vara snyggare kombineras med en ljusare golvmatta eller nåt sånt. Den ljusgråa inredningen är för ljus och det betyder att stolarna ser slitna ut väldigt fort och då återstår bara den ljusbruna som inte är alltför vanlig. Bara att hitta en svensksåld Z3C 2,8 eller 3,0 som är mörk är nog svårt. Drömfärgen är sterlingsilver men den har jag bara sett på nån Z3 3,0 och massor av Z4or. Dyker det upp en Z3C 3,0 i sterlingsilver så... |
|
|
Ja det är inte det lättaste att hitta en fin coupe till rätt pris. Jag var och provkörde en silvrig coupe igår och huja vad den gick. Verkar vara en skön maskin 2,8:an. Kändes typ som den aldrig ville sluta dra =). Annat det än små franska GTI bilar som dör helt när man kommer upp i fart. Har inte bestämt mig om jag ska slå till på den, priset är helt klart rätt men frågan är om bilen var i så bra skick egentligen... Jag har bestämt mig för en silvrig coupe med svart inredning. Efter att ha haft en svart bil ett tag nu så lockar silver igen. Hoppas verkligen man hittar en fin snart... |
|
| CompactK: om du tyckete att 2.8 anm gick bra så tänk dig den med en liten kompressor... | |
|
Z3c 4 ever: Visst hade jag säkert uppskattat 2,8an med kompressor. Har dock sagt att jag vill ha en orginal bil då jag tror att effekten som finns där räcker mer än väl för mina behov. Har du lagt ut någon annons på din bil? |
|
|
näää. Är inte 100% övertygad att sälja än... :-) det är den roligaste bilen jag någonsin haft så det är inte lätt att besluta sig ... jag börjar känna behov för mer än 2 sätten dock och det kommer nog att avgöra i slutändan. |
|
|
Jag var som sagt o körde en 2,8 coupe i fredags. Något som jag lade märke till var att det var ganska mycket vindbrus som hördes in i kupèn. Är det något vanligt på dessa bilar? Det kom liksom från sidorna....(lät det som). Kan det ha något med "gälarna" att göra eller vad fyller de för funktion egentligen? |
|
|
CompactK: När du stänger dörrarna skall sidoruterna automagiskt gå upp ca 5-10mm för att täta mot gummilisten i tak och a-stolpe. Funkar inte detta kan jag tänka mig att du får mycket vindbrus. Har dessutom hört att det kan vara dyrt att laga. / Fredrik |
|
|
Vindbruset skulle jag snarare tro beror på att amerikanen som satte dit den lilla främre rutan i dörren fuskade när han lade dit massan som håller fönstret. Testa att köra lite fortare (+motorvägsfart). Lägg sedan handen ovanför diskanten i dörren. Täta alltså med handen i nederdelen av fönstret. Om det kommer därifrån hör du en rätt så tydlig skillnad. Om det är problemet så lösas det genom att ta bort dörrsidan och täta upp med valfri typ av kletmassa. Det går att få helt knäpptyst. Det behövs inte många centimetrar glipa för att göra stpr skillnad. /Johan |
|
|
Gälarna fyller inte mycket funktion. Det sitter plåt på insidan, så de är enbart kosmetika. Men de är ju coola :-) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Visst är gälarna snygga! Rutorna funkade som de skulle på bilen. det var det först jag kollade nästan då jag tycker det är en urbra funktion =). Vad tror ni man ska räkna med att få lägga på en fin Z3 Coupe 2,8 med ca: 5-8 tusen mil på mätarn? |
|
|
Beroende på årsmodell och kvalité så för en -98 ca 160 000:-. -99 för 170-180 000:-, -00 för 190 000. Är det extremt bra lack eller om den är modifierad med tex 18" fälgar eller AC Schrizer-tillbehör skulle i alla fall jag kunna tänka mig att betala 5-10 000 extra. En standard 2,8 är i mina ögon inte så upphetsande. Fälgar gör hur mycket som helst enl. mig! En helt standard 2,8 med orginal 16"-fäljar så är nog ovanstående riktpriser lite i överkant. Är färgen inte svart eller silver får man oxå betala lite extra. Dessa två färger är ju helt dominerande på marknaden - även bland Z3:or tyvärr... Mvh Bo-Erik |
|
|
såg att Danderyd hade en 99:a Z3C för 179K. Beinoff: där har du nog rätt om att det är vad som är problemet med vindljud. Jag hade samma sak som Borgs Bil åtgärdade vid servicetillfälle. Lata jänkare :-( |
|
|
Håller helt klart med dig att fälgar gör verkligen bilen. Helst skulle jag vilja ha 18" till den. Har kollat runt lite och det verkar finns några 2,8:or för runt 150K. Då är det original vi talar om med 16" fälgar osv. Det är väl runt 150K som jag hade tänkt o lägga ut för en sådan bil. Hoppas verkligen man kan hitta en snart =). |
|
| Dem flesta svensksålda Coupe hade 17" Briliant Radial som original. | |
|
Ja, och dom fälgarna är inte så roliga. Hade då valt 16"-fägarna. Sedan sparat lite pengar för införskaffande av 18" senare och om man skall använda bilen på vintern, använda 16" som vinterfälgar. Jo, visst finns det fina ex för 150K. Då får du räkna med helt org. med 16". Denna bil ser verkligen fin ut! Lågt pris för att det är en -98 men ändå ett riktigt bra pris för vad man tror sig få. Helt klart värt att kolla upp för den som finner sig i köptankar!? Länk Mvh Bo-Erik |
|
|
Länk Denna bil har legar ute sedan i Juli så något är säkert fel på den. Röd för det priser är dock riktigt bra! Mvh Bo-Erik |
|
|
Jag ska faktiskt åka och titta på den röda imorgon. Den verkar vara väldigt fräsch samt har den inte gått så långt. Någon som har erfarenhet av Häggenäs Automobil i Hörby? Vill ju helst ha en silver men röd är ganska snyggt också. Vad tycker ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.