AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.144

Z3 Coupe köp

Sida 4 av 6
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jo det blir svårare att sälja utan alla stämplarna. Är det bara någon oljeservice som inte är stämplad så kan det väl gå an. Jag fick serviceboken stulen ur min 2,8 och kunde inte få fram var service hade gjorts innan importen så jag hade bara de senare stämplarna och det gjorde det klart svårare att sälja bilen. Nu kopierar jag serviceboken efter varje service och förvarar den inte i bilen...

/Caspar
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: kommer ihåg den tråden, var nån som tom. påstod att det var exakt rätt kulör (tråkigt för Audi som har en annan kulör)

Nu låter det helt ok. Satte i Gas-steget igen. Kör 6,5 på 2kanaler & 4" + diskanterna över delningsfilterna på de andra 2. Så nu kan jag justera med Fadern beroende på ljudbild =) I Bak så är det Rockford 10" som pumpar 400rms W En 12l sluten låda. Den kan ju oxå självfallet justeras från stereon.
Lycka till med alla dina MBQ grejor =)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anders Olsson:
AC Snitzer: Fotstöd, pedaler, växelspaksknopp + handbromsspak

Hmm låter som piratdelar från ebay, hoppas du ursäktar mitt påhopp ;). AC Schnitzers växelspaksknopp ingår annars i deras short shift.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hur mycket får man räkna med att en sån här bil kommer att tappa i värde de nästkommande tre åren?
CompactK
Slå till nu! sv såld coupe med låga mil! du hittar inget bättre!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
An
779
Anders Olsson
Highway Star: Hur kan du komma med sådana påhopp ;)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
CompactK:
Räkna med ungefär 10.000 - 13.000 per år.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anders Olsson:
Hehe för såvitt jag vet så gör inte Schnitzer något eget handbromshandtag egentligen.
Der är intereresant det som Anders Olson säger om Z3C formerna.
När den kom var det många som rynkade på näsan åt formen. Men idag är bilen "helt rätt" i det designspråk av idag.
Den var helt enkelt lite före sin tid designmessigt. Det är rätt tråkigt när en del motorjournalister inte inser det och fortfarande ser coupen som fula ankungen... Känns nästan som att ämnet förtjännar en egen tråd :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

An
779
Anders Olsson
Highway Star: jo det gör de & på varje bild så sitter den fel. Man kan ju undra varför det är text på båda sidorna om man skall montera det så här: Länk

Z3c 4 ever!: Skulle jag fått ritat den i dag så skulle det bli ny baklucka modell nya Audin med lysen i luckan oxå. Rak linje vid dörrarna så man slapp roadster dörren. Och en front som 6-serien från Hartge:Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Aha då kanske man ska skaffa sig ett sånnt handtag då, de är ju ganska snygga. Fast iofs är det inget fel på det läderklädda originalet heller...

Dom ska fan ha 8.500kr för en short-shift, det är inte dåligt betalt för en spak + knopp.
Har varit inne på nätet och kollat på den, det är nog ett bra köp.

Det faktum att den är svensksåld och inte har gått längre tycker jag är värt mycket. Tusenlapparna försvinner snabbt om man snålar och köper en "billig" som är hårt körd. Du bör dock komma ihåg att ett eventruellt fälgbyte kostar lite, altså inte för att jag tycker att dom du får på köpet är mesiga, men... själv ligger mina likadana 16" i garaget. :-)

Provkörde själv nyligen en M coupé och insåg då att jag vill behålla min 2,8, men skulle du vilja provköra den för att ha att jämföra med så är du varmt välkommen fortfarande.

En gång BMW - aldrig mer BMW.
By the way, hade jag varit som du så hade jag nog tagit en funderare på Z3c 4 evers bil, även om du är orginalkille så har han ju orginalgrejerna kvar.

En gång BMW - aldrig mer BMW.
An
779
Anders Olsson
Såldes Z3 Coupé med 16" orginal i Sverige? En fråga som Masten kanske kan svara på?

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Highway Star: Short-Shift från G-Power kostar bara €465,- (ink knopp i polerad alu) så det kanske kan vara något?? Knoppen får man loss för ynka €30,17. Länk

/Caspar
An
779
Anders Olsson
Finns billigare: Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Du verkar ha en förkärlek för amerikanska grejer... :-? G-Power är tysk kvalité i samma klass som AC Snitzer..

/Caspar
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Caspar:
Jag har faktiskt redan ACS Short shift. Den satt där när jag köpte bilen. Den kom med TUV också så det är inget plagiat. G-power är bra grejjer annars, avgassystemen låter kanoners.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Anders Olsson > Far köpte en av de sista Z3 Coupé 3.0 2002, den hade 16" fälgar original. Såldes i somras på Paulssons bil i Ängelholm, ingen här som köpte den?

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Anders: dem flesta Svensksålda Coupe 98-99 hade 17" Radial Brilliant. Jag såg att även en del tyska 98-99:or hade samma fälgar. Men jag vet också att enstaka ex hade 16". Nästan alla senare modeller än 2000 hade dock 16"

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.