AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.145

Z3 Coupe köp

Sida 3 av 6
:-) Jo mil skulle det ju vara...

Tackar!

En gång BMW - aldrig mer BMW.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Låter onekligen som en mycket fin bil du har iiii =). Vore trevligt att få se den i verkligheten.

Är du sugen på en M Coupe nu eller?
Ja lite sugen är jag på en M coupé, det går inte att förneka. När jag bytte hjul blev bilen lite hårdare och helt plötsligt vill man ha fler hk. Har ögonen på en Svensk-såld M Coupé som bara gått 1500 mil...

En komisk parantes är att min rygg är dålig och jag får kämpa varje gång jag ska in och ut ur bilen, men Coupé familjen har jag trots det inte den minsta tanke på att lämna!

När och hur skulle du vilja provköra den?

Oj, bjuder du ut gratis provkörning av din Z3? Det är nåt speciellt med sammanhållnigen bland BMW fantaster :)

Får jag oxå komma och köra? Har bara 1148km enkel väg till Malmö..
Absolut, just come by. Vi har mycket att lära av varandra. Hade man bara velat ha en bil för att ta sig fram och tillbaka mellan två mål så kunde man ju köpt en v70.

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena,

Det var ett tag sedan jag skrev här.

174 000 för en svensksåld coupe, 98-års modell, 5400 mil på mätaren. Verkar vara i ypperligt skick.

Är priset rimligt eller?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Om det är en M så låter väldigt billigt i mina öron. Så är den så fin som det låter, hugg den direkt. Är det en 2,8a så nja kanske lite dyr..

/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Sorry... glömde skriva att det är en 2.8.a.

Det är Toyota center i Helsingborg som säljer den. Antagligen därför den är lite väl dyr men samtidigt så känns det som ett tryggt köp. det är värt en del enligt mig...

Det är där dem ligger. 5400mil är bra för en 98.

Caspar , det är inte samma nivå på coupe som på roadster, du kan inte jämföra vad du fick för din 2.8, det diffar på minst 20K
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag ska upp o kolla på den idag. ser den bra ut så kommer jag att slå till. 1 ägare, en äldre kvinna från Höllviken som bytte in bilen mot en Jaguar på Toyota center i Helsingborg.

Är det något hinder egentligan att det är en -98?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
-98'an är första årsmodellen, men det var redan beprövad teknik som kom in i coupen så det lär inte vara några problem.

Thomas: Jag vet att Coupéerna är klart dyrare, men den känns ändå lite dyraste laget. För de pengarna skall den vara i totalt perfekt skick. Låter dock som om den är väldigt fin och det kan vara värt några extra kronor.

CompaktK: Borde bli billigare hos Toyota, det är alltid dyrare hos åf för det märke som man köper.

/Caspar
Fick 215 för min z3 coupe m delar 19 bbs mm. sv såld 5400mil

Så till! säger jag!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Maxey: Du sålde väl förra året? Det gör din bil 3 år yngre vid tillfället än denna, dessutom som du säger var det mycket lull i din. Men som sagt, det låter som om den som CompactK kollar på är riktigt fin och då är det värt det.

Någon som kollat på prisutvecklingen på Z3 Coupe efter att 1-serien kom ut? 1'an borde ju driva ned priset på Coupen då den ser nästan likadan ut (oj vad jag kommer att få skäll nu av Thomas & Richard mfl..). :-)

/Caspar
Hehe såldes i mitten av juli 2005! det var en 00:a. Lägger mig inte i diskutionen berättar bara vad jag fick Då har ni nått att gå på!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: Nu tänker du fel, 1-serien gör ju att Coupén ser modernare ut vilket höjer priset ;)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Nänä, en klassiker skall ju se gammal ut och inte vill Du väl säga att Din bil inte är en klassiker?! :-)

/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Har precis kommit hem och sitter nu och smälter intrycken från bilen jag har varit och kollat på. Visst var den så fin som jag trodde. Endast rullat på sommaren och då körd av en äldre kvinna. Gick fint och kunde inte hitta el höra några missljud el andra fel på den. Handlaren lämnar 3 mån garanti via MRF för bilen så det känns bra. Det enda som var dåligt med bilen är att det saknas en komplett service bok. Den är stämplad de tre första åren(fria servicarna) på BMW i Malmö sen efter det så har de låtit en av verkstadskillarna serva bilen "svart" och har således inte stämplat serviceboken..=(. Lite klantigt kan man tycka. Jag ska ringa förre ägaren imorgon och höra med henne om man kan få namnet på personen som har servat bilen. Kanske kan man få lite information från honom om bilens skick o dylikt.
Den är servad av Toyota försäljaren nu och jag snackade lite med verkastadskillen som gjorde det. Enligt honom så är det en mycket fin bil. Jag har kollat milen med bilprovning och lägger man ihop det med miltalen på de första servicarna så ser det bra ut. Att det bara är en ägare på den gör det hela mer trovärdigt.

Jag fick ner priset till 167 000 så det är vä kanske dags att slå till?
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: M coupé är självfallet en klassiker lika givet som att M roadster är en "possör-bil" ;)
Däremot så är inte min en klassiker..
Vita mätare med blåbelysning. Alcantara klädda A-stolpar med kromade diskanter från Audiobahn. Ombyggda dörrsidor klädda i Alcantara med 6,5" & 4" som spelar från 30hz & uppåt =) Helt ny inredning bakom stolarna i Alcantara med belysta delningsfilter. Nya dammasker i Alcantara. Alcantara i ratten. AC Snitzer: Fotstöd, pedaler, växelspaksknopp + handbromsspak..
20mm spacers i bak. H&R fjädrar med gula Koni. Lintec filter + fjäderbensstag.
Du kan ju tänka dig blåbelysning i en BMW, kommer ju att ställa till med värre liv en kravallerna i Frankrike ;) (men det matchar Panasonic stereon)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
CompactK: Vid 5400 mil kan man ju inte ha missat allt för många service tillfällen. Du kanske skall låta BMW göra en service. Det är så mycket special instrument som används för att kolla en modern bil så jag skulle inte nöja mig med en service utförd hos ett annat märke. Fast enligt reklamen skall ju Toyota service vara något att eftertrakta. :-)

Anders: Helt off-topic har vi hamnat, men vafan... Jag har fortfarande inte fått se din bil, illa!! Du får dyka upp på någon träff nästa år. Jag "råkade" säga att jag tyckte belysningen i alla BMW hade trist färg och föreslog just blått i någon tråd som skulle matcha stereon (vi tänker lika märker jag).. Oj vad jag fick skäll.. Det mesiga orangefärgen skall tydligen vara utprovad som det mest optimala för tydlighet utan att sabba mörkerseendet.. Dessa orginal-tomtar..!?!?!

Är du nöjd med ljudet nu förresten?? Jag har ju kört hela sommaren utan stereo.. :-( Just nu pågår dock de första stora arbetena hos lackverkstan, 2006 blir ett kul år om allt faller på plats.. :-)

/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ha ha ha Toyota verkstäderna kanske är något utöver det vanliga. Det som oroar mig mest med serviceboken är att det blir kanske svårare för mig den dag jag ska sälja bilen men som sagt, det kan ju inte vara alltför många tillfällen som har missats(om de nu har missats, vilket jag egentligen inte tror). Får se till att dokumentera så mycket som möjligt nu.

Fan, kan inte sova....sitter och funderar och funderar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.