|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Röd är KLART snyggare. Helt klart mycket roligare än silver! Jag mailade som i Juli ang. denna bil. Fick till svar att jag var tvungen att ringa för mer info. De verkar inte ha orkat lägga tid på att svara på mina specifika frågor om tex historia. Då deras bemötande redan på mailet inte var bra, köpte jag en annan bil istället. Om det är org-lack i fint skick är det bättre andrahandsvärde på den än en i svart eller silver. Kolla serviceboken, fungerande AC, Rutor som åker upp 1 cm vid dörrstängning, lyssna om bilen har jämn tomgång, inga effektförluster vid gaspådrag, inga klunkande ljud vid ojämnt väglag samt krockskadefri. Pålitlig historia om ägare i sverige och ev. i tyskland är ett klart plus! Då är det säkert en bra bil! Mvh Bo-Erik |
|
|
CompactK: du har mail. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Min Topazblau Z3 Coupe 3.0, årsmodell -01 är p.g.a. allmänt elände och brist på tid till salu. Både enligt mig själv och M-test en ovanligt välhållen Z3.Om någon är intresserad så hör av er för spec. och bilder. |
|
|
aviathor: Du har mail. Mvh K |
|
|
ComapctK -> Kan eventuellt tänka mig att sälja min Zäta till höstpris. Kompressortrimmad M5 hägrar... /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Då har man varit och provkört den röda coupen i Hörby. Första intrycket man får är att det är en väldigt fin och välhållen bil. Några små stenskott och en liten repa framme vid vänster hjulhus finns dock. Vi tar ut den för en provtur och motorn låter bra, spinner på fint och jag märker inga effektförluster eller missljud i den. Bilen känns stabil, inget klonkande el dylikt. Vindbruset var riktigt påtagligt i denna bil med. Rutorna åkte upp som dom skulle så där var det inget fel. Är det verkligen så vanligt med detta fel på coupeerna? Lite mer fakta: Saknar värme i stolarna. Importerad från Italien 2 ägare 5000 mil på mätaren Häggenäs Automobil verkar vara seriösa och jag fick ett bra intryck av firman. Många fina bilar där =). Ville ju helst ha en silvrig coupe... kanske går det att vänja sig vid rött? /Kristoffer |
|
|
Ha! Jag hade ju givetvis valt en röd framför en silvrig men vill du ha en silvrig så finns det ju en massa bilar att välja på. Så känns röd fel så är det ju givetvis inte svårt att vänta på ett fint ex av en silvrig. Jag lovar - det kommer ut ett flertal sådan under vintern. Ja, i Italien är inte solsvärme standarn. Jag har det i min men det är något jag inte använt för huvudtaget. Beror lite på om det är en april-okt-bil eller en bil som skall användas året runt. Då är stolsvärme nästan ett måste. Hur pålitlig var serviceboken? Stämplad i Italien? Krockskadefri? Mvh Bo-Erik |
|
|
Röd är en svårare färg att återställa då olyckan är framme och man måste lacka om någon del. Värst blir det om man blir tvungen att lacka om huven då färgskiftningar mot övriga karossen blir mer markanta där pga ljusets infall. Z3 är mycket snygg i silver. |
|
|
Ja, det är det onekligen. Dock bör man bortse från hur de rödlackerade ytorna såg ut innan nytillverkade bilar -94 då man använde ny substans för att minska mattningen samt blekningen...men visst är det svårare med röd. Silvig bil kan vara den lättaste att fixa till efter skada! (Denna substans var oxå tvungen att läggas i M-roadstern i version gul. Precis som den röda har den svårigheter att klara av solens blekning fullt ut) Man får helt enkelt inte se till att man behöver lacka om, eller så köper man en silvirg eller svart. Min bil är bostongrön vilket är lätt att måla om utan någon större skillnad från org.lacken. Mvh Bo-Erik |
|
|
CompactK: Silver Svart skinn Allt original Perfekt skick Höstpris kan diskuteras Länk M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo: Grymt snygg bil du har. Tyvärr ligger den lite för högt i pris. Det är ju en M Coupe! Jag hade mer tänkt mig den "snälla" 2,8:an....tänkte lägga en sådär 150-160K på min bil. Är det bara på M bilarna som växelspaksknoppen lyser eller gäller et även M utrustade 2,8:or? 2,8 power: Jag har inte kollatnågon servicebok på den röda coupen än. Har bestämt mig för att jag inte vill ha den färgen...=), du vet hur det kan vara när man väl har bestämt sig så finns inget annat(nästan). |
|
|
Visst förstår jag! Lycka till med bilköpet! För övrigt så är det bara på M som den växelknoppen finns som standard....men givetvis kan man konvertera en 2,8 med sådan utrustning. Mvh Bo-Erik |
|
|
CompactK: 2,8:an är också en väldigt fin modell. Snäll vet jag inte direkt om den är, men iallafall ;) Växelspaksknoppen lyser som sagt endast på M- modellen, men finns ju att efterinstallera även på andra modeller.. Eftersom du är rätt fokuserad på silver (kan bara hålla med dig), kanske du även ska kolla BMW:s "gebrauchtwagenbörse" via BMW tysklands hemsida. Alltid bra bilar som dessutom kommer med rätt service och rätt bakgrund. Urvalet är om inte annat större än i Sverige, förutsatt att du kan tänka dig en resa söderut. Dessutom, med nyinförskaffat kombi kan du ju alltid desto hur många backar som får plats där bak på hemresan ;) Lycka till. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Har handlat på Häggenäs tidigare. Lite dyrare än blocket, men jag fick en j...a fin bil :-) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Den svarta bilen du länkade till tidigare skulle jag avråda för. Tittade själv på den hos tidigare ägaren i Lund för 1,5 år sedan. Förvisso grymt snygg inredning i beigh/bruna färger som påminner om inredningen i en av Gucci butikerna i NY. Bilen har dock många som "asfalt-märken" och slitna framlamps glass mm, altså garanterat gått dubbelt så långt som mätaren visar. Köp min bil istället så köper jag mbolo:s! Seriöst så bor jag i Malmö och har en Z3 i otroligt skick (Svensk såld, känner ägare sedan ny), vill du provköra den för skojs skull så får du gärna, men med risk för att när du väl finner en bil så kommer du uptäcka att dom måste lekt med mätarställningen. En gång BMW - aldrig mer BMW. |
|
|
iiii: Har du lite mer info om din bil? Färg, årsmodell, mil, fälgar, pris? Är klart intresserad. Håller på att försöka bli av med min compact och det är inte det lättaste. Stendöd på marknaden... Har eventuellt planer på att behålla den till sambon min och köpa en coupe till mig. Låter din bil intressant så kommer jag gärna och tittar på den. Vi kan väl höras av. Jag har varit och kollat in den röda Z3 coupen som står hos Häggenäs Auto och det är helt klart den finaste hitills. Tyvärr saknar den lite utrustning som jag gör att jag avvaktar den bilen. Mvh Kristoffer |
|
| CompactK: Titta i mitt galleri på min gamla z3 coupe vad man kan gör med dom så de ser lite roligare ut. Min var röd. underbarfärg även fast jag inte är en Röd person. | |
|
Min bil är Mörkblå (nästan svartlila) vet inte vad färgen heter just nu. Finns en till nyimporterad sådan i Malmö som är till salu (blocket tror jag). Det är en -99:a, och priset skulle bero på fälgar. När jag köpte den var det orginal 16" med orginaldäck! (säger endel om hur dom tagit hand om den) Sedan två veckor sitter det helt nya 18" BMW radial med michelin på som som sagt var helt nya och sattes på av Förenade bil i Fosie, dessa är dock inte billiga... Inredningen är svart skin med "mörk aluminium", inget trätjafs! :-) Jag tycker att den är väldigt snygg, men jag skrev inte ovanstående för att i första hand sälja den till dig utan för att låta dig ta en provtur i en bil i riktigt fint skick så att du har något att jämföra med. By the way, så har den gått 4387km. En gång BMW - aldrig mer BMW. |
|
|
Snacka om lågmilare... :-) Mbolo; kanonfin bil! En vacker dag kanske...hmm... |
|
|
iiii: Låter som en kanonfin bil. Kul med lite avvikande kulörer också ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.