|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kommit en bit på vägen, har köpt ny c-lås motor till förardörren då den som sitter där nu är trasig. Alla givare fungerar så förhoppningsvis är det den trasiga c-lås motorn som larmet varnar för..återkommer när den är bytt. //Roffa |
|
|
Har bytt motorn i förardörren så nu funkar det att låsa alla dörrar på fjärren, men larmet blinkar fortfarande dom 10 första sekunderna. Har kollat alla givare i dörrarna, bagage, huv och handskfack. Finns det nåt mer den kan varna för? Har nivåsensor till larmet också..kan det vara fel på den? Kan det ligga kvar felkoder i minnet ? Kan det vara värt att prova koppla bort batteriet kanske.. //Roffa |
|
|
Var sitter din givare i handsfacket? Min är extremt känslig, och jag har tvingats att "förlänga" pinnen lite för att den skall tryckas in ordentligt. *BAWORAK* |
|
|
Är det samma givare som reglerar lyset i handskfacket? har bara kollat att det tänds och släcks när det stängs..kollade inte vart den satt..ska kika imorgon om det finns nån till. //Roffa |
|
| Handskfacket måste väl inte vara låst för att det ska fungera korrekt ? | |
| Handskfacket måste inte vara låst men stängt, mitt larmar som attan om jag öppnar det när bilen är larmad, Var sitter nivåsensorn, jag funderar på om min är död eller om jag kanske inte ens har någon. | |
|
Var nyss i garaget och testade handskfacket och det larmade när jag öppnade det så det är uteslutet nu. Ska prova hissa med domkraft under bilen när jag har den larmad i helgen. Har ingen aning vart nivåsensorn till larmet sitter. Zippert:Blinkar din larmlampa dom första 10sek när du larmat på? //Roffa |
|
|
Vad jag vet är det inte larmpinnen som styr belysningen i mitt handsfack iaf. Var sitter din givare Roffa? *BAWORAK* |
|
| Ronny Edvardsson | |
|
Hej Ronny Edvardsson, Hur kan jag logga om min nyckel? Behöver jag att installera ny larm? Jag gjorde precis som du skrev, men larmet reagerade alldrig, bara blika. Har du lust och belysa hur man kan logga om nyckel?? mvh, Mando |
|
|
Roffa ja min lampa blinkar de första 10 sekunderna när jag larmat bilen, jag har problem med bakluckan,, den är inte larmad så jag ska plocka isär och kolla kablaget där någon dag, är vanligt som attan att de strular. Mando, det finns en länk till en grymm sida här i någon tråd där se står exakt hur du gör när du kodar om nykeln, det enda du behöver tänka på är att IR kännaren för bilen inte sitter på samma ställen på alla modeller, min satt i avbländarknappen till backspegelnm den man vrider på,, lycka till . prova rikta nyckeln dit i stället så går de kanske bättre. |
|
|
Zippert: Ja då är det förhoppningsvis bara bakluckan som spökar för dig.Är det en touring? enligt vad jag läst verkar det som att dom har mer problem med kabelbrott än sedan. Mando: Kolla den här sidan Länk |
|
| Roffa.. nej de är faktiskt en sedan,, men något skummt är det, den låser men larmar inte.. när man öppnar med nyckel där bak. | |
| Zippert:Vet inte om jag förtod dig riktigt rätt nu.. Om du öppnar med nyckel ska väl inte larmet gå? Det är ju en liten pinne som sitter i själva låsmekanismen på luckan som styr det. Prova ha luckan öppen så tar du en skruvmejsel och håller pinnen intryckt samtidigt som du larmar på då blir det ju som att du fejkar att luckan är stängd, vänta sedan tills larmet slutat blinka och släpp och se om larmet går. | |
| Roffa tror ja har provat det med men de hände inget alls,, stendött, provade på min fars bil å den larmade som fan när man öppnade bakluckan,, eller den larmade men sirenen tjöt inte för sen va de något strul med *suck* men blinkade gjorde det.. | |
| SvanteE: Har kollat i min bil nu, är samma pinne i handskfacket som styr larmet och belysningen..hade inte garagedomkraften hemma i helgen så det får bli nåndag framöver jag provar om nivågivaren till larmet funkar. | |
|
Hej Mando stäng alla dörrar, slå på och av tändningen 5gånger på 5te stannar du i tändningsläge. bägge dioder blinkar snabbt, tryck på dosa1 sen dosa 2, beroende på hur många dosor du har, reagerar han inte på de så ligger en slinga å larmar, de ser du om du sätter dig i bilen med allt stängt slår på å av tändning en gång. öppnar å stänger dörren en gång, blinkar en diod då, då är det en larmande slinga. brukar vara skuff eller huv som krånglar. hör av dig om de krånglar mer. M.V.H Ronny |
|
|
Nu är nivågivaren också utesluten den fungerade, hissade en 5-7cm så började larmet tjuta.. Nån som har nåt mer tips på vad som kan fela? Finns det mer funktioner på originallarmet som jag ej vet om? Glaskross och rörelsedetektor ska väl inte finnas?!? //Roffa |
|
|
Hittade en kontakt under baksätet som också är kopplad till larmet, även den fungerade..vet inte vad jag mer ska kolla upp? Ska prova dra ut kablarna till stereon och se om larmet funkar på den också.. //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.