AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.540

Är det nån som är Larm kunning?

Sida 1 av 2
Visa användare
43
Mando
E46-318-01
inbyggt BMW larm men vet inte om den funkar eller inte, lampan lyser efter man låsa dörren och blinkar sedan med startspärrs lampan, även nyckel funkar, har testat och den sänder bra i alla fall, men det går inte att låsa med fjärr.

mvh, Mando
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Mitt original larm blinkar första 10 sekunderna efter jag låst sen lyser det konstant. Hur pass nära har du provat fjärren? På min kan man vara max 30 cm ifrån bildörrarna.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Roffa> Då är ngt knasigt med ditt larm, det vet du va? Dvs ngn kontakt är inte intryckt...alt steroen utbytt eller så. Tror dock mest på ngn kontakt.

Eller vilket larm har du?

MANDO> Du har ett senare larm och din ska blinka.

*BAWORAK*
Visa användare
43
Mando
E46-318-01
Hej,
larmet lyser konstant efter jag låste dörren, sen den blinkar efter 30 sekunder. Har provat i olika sätt även inne i bilen, men det gick inte med fjärren, fast som sagt att den funkar o sända, men kanske det e det som SvanteE säger, asså jag köpte bilen för nästan 2v sen o f.d ägaren vet inget om det, han köpte biln så oxå.

mvh, Mando
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Mitt larm blinkar när det är larmat, men jag larmat av och stängt bildörren så lyser lampan konstant i 30sek. Det är tiden jag har på mig att starta bilen, efter 30 sek slår larmet och startspärren på igen.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
SvanteE: Var just ut i bilen och läste i min instruktionsbok. Larmet ska blinka 10 första sekunderna sen ska det lysa konstant. Fortsätter det blinka så är nånting galet.

Har original stereo.

Är original larm..har stora stilettfjärrkontrollen till det.

//Roger
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
hej Roffa> Vill inte bråka med dig, men är du säker på att det inte står å här:

"Blinkar LED, betyder detta att en dörr, motorhuven, bagageluckan eller handskfacket inte är låst. Efter 10 sekunder aktiveras anläggningen automatiskt och LED lyser konstant."

Om det gör det, så betyder det ju att det är knas om det blinkar eller hur? Har samma larm som du och vet att mitt var likadant, dvs blinkade i 10sek och gick sedan över till fast sken. Detta gjorde det ända tills dess jag hittade felet, och nu blir det fast sken direkt fter pålarmning.

*BAWORAK*
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
SvanteE: Har läst igenom det idag igen och du har rätt! =)

Var lite småskummt skrivet eller så är jag bara enbart trög.

Nåmen har provat låsa handskfacket också men ändå blinkar det..

Hur ska jag gå till väga då jag felsöker vilken givare som är trasig?

//Roger
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja det lustiga är att det står knasigt, håller med. Vidare står det "om handsfacket inte är låst" et är skitsnack, för det finns ingen "låssensor". Men det sitter en mojäng innanför som känner av om handsfacket är "STÄNGT". Kan vara på din som på min att det har fallit bort. Är ca 2cm lång, 1cm bred svart kontakt, med en pig i sig som går in om man stänger handsfacket. Kolla efter den. Den kan ligga ovanpå metallen i handsfacket, dvs mellan instrumentbrädan och den övre delen i handsfacket. o du hittar den får du försöka montera fast den, jag limade fast min längs upp till vänster, fanns ett utrymme där som passade kanon.

Om det inte är den, kan det vara tex bakluckelåset som kärvar, pröva at smörja in vid låsmotorn, kanske tom fytta lite på motorn en halv cm eller så, ster fast med två st skruv/bult.

Lycka till

*BAWORAK*
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej, ska kolla upp handskfacksgivaren..återkommer i frågan..

//Roffa
Mando
har du provat att logga om din nyckel. de kan vara så att din bil har varit strömlös då tappar den minnet,
jag har själv orginal larm som fungerar fint + att jag har installerat ett cargard T70c med gsm och gps utrustning, jag gjorde så föratt min orginalfjärr är borta.
orginallarmet är svårt att testa iomed deadlocket men sätt dig i och lås bilen låt bilen larma på riktigt, larmet är fullt aktift efter 30sec. och öppna huven,
då ska larmet gå.
//Ronny
jk
4
jkutti
530ia -01 touring
hur stänger jag av larmet om hunden sitter ibilen?

Jkutti
har du T70? vad har du för utrustning till larmet?
//Ronny
jk
4
jkutti
530ia -01 touring
vet ej vilken utr.jag har

Har du dubbla blå dioder i glaskrossen?
jk
4
jkutti
530ia -01 touring
ja

Zi
28
Zippert
520I -94
Då är de ett C70 du har, de är fina de men lite mesiga i grundutförandet.
Zi
28
Zippert
520I -94
Kan ju tipsa dig om att de brukar sättas en vit klisterlapp med svart text och cargards logga i dörr ramen när ett cargard installerats. Annars står det över hela huvudenheten som troligen ligger under panelen på förarsidan.
har du nivåsensor jkutti?
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Roffa:
Om jag inte missminner mig så finns det en anslutning till stereon från originallarmet, och när stereon blir utbytt till icke original så glöms den bort.

Så var det på min M5:a(E34) och 735:a(E32) i vart fall...

Good luck.

Mvh Jocke W

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jocke W: Sitter original stereo i bilen så det är det tyvärr inte, hade förträngt den här tråden ska ta upp sökandet igen i veckan. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.