|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
På tal om P-skador så har jag en jobbig variant att dela med mig av. Efter att fått ett antal bulor på bilarna så försöker man minska risken att drabbas. Men bara för att man står så bra man kan så hjälper inte det när Fan grinar en i ansiktet. Förra veckan efter jobbet parkerade jag Mini Cooper som vanligt utanför lägenheten. Av tidigare trådar nämnda skäl väljer jag rutan längst ut på parkeringen, denna gång till höger på parkeringen för att slippa onödiga bulor i förardörren av grannbilen. Jag överdriver dessutom och ställer mig så långt ut det går i rutan, Coopern är ju MINImal så det är gott om utrymme att öppna dörren för bilgrannen. På högersida har jag ett hus som närmsta granne, så jag tror ju mig stå bra där för att slippa ev. bulor på passagerardörren... På natten så blåser det ordentligt i Göteborg, på morgonen så är katastrofen ett faktum. Det visar sig att ägaren till huset till höger om min bil har ställt ut gigantiska mobila väggsektioner, sådana man delar av kontorslandskap med, utefter husväggen efter att parkerat. I "stormen" under natten blåser två av dessa omkull och faller.... ja naturligtvis med total kraft på min bil. Resultat: Hela passagerardörren intryckt ordentligt, två gigantiska repor vertikalt utefter dörrsidan och glasrutan repad vertikalt. Suck! Efter kontakt med ägaren till väggarna så verkar det lösa sig med själva försäkringsärendet men det är ändå så att jag lätt kan hålla mig för skratt för parkeringäventyr i allmänhet. När man försöker undvika bulor i förardörren så får man hela dörren intryck på pass.sidan. Jag ger upp! Mats |
|
| Att parkera över 2 parkeringsrutor kan vara riskabelt att rekommendera. Det förhindrar visserligen dörruppslag men kan tilldra sig viss ilska och irritation som kan rendera i andra skador, speciellt om det är platsbrist. | |
|
Peppar, peppar har jag/vi lyckats hålla bruksbilen fri från parkering skador, den har nu gått 1700 mil och är ett år gammal! Mitt knep är som flera nämnt är parker så långt bort som möjligt. Ibland så ser man att folk har parkerat bredvid en bara för att "busa", som den gången jag stod ca 300 meter från närmaste ingång från ett större köpcentrumc ingång och inte en enda bil i närheten, jag kommer till bilen och finner en tok rostig 245:a som står parkerad bredvid! Som tur var så fanns det inte ett enda bula på bilen vid det tillfället. Annars är familje parkeringarna väldigt bra, ofta lite avsides och ganska tömma på bilar, jag använder de alltid när det finns. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Betraktade min E34 upplyft under bra ljus idag, katastrof! Måste lacka om innan försäljning, kan bara inte lämna iväg den sådär -får inte en nickel för den med de skadorna. Ca. 10-12 småbulor /sida, var kanske 2/sida 2003... Tur att E30:n håller mig vid liv, den har 2 små på en sida och 1 på andra sidan, den lär inte se Göteborgs centrums gator! Ang. stora parkeringar, stämmer inte att de är stora som nån nämnde här ovan, inte i centrum i.a.f. Den nya kärleken: Länk |
|
|
Jag har en liten liten bula. Fick den på jobbet äv någon bonne. //Player |
|
|
chiles, självklart finns det en risk för sådana problem, men det gäller att stå så avskiljt det bara går på en parkering. Det måste alltså finnas så mycket plats att man inte riskerar att det kan bli platsbrist, är den överfull är detta naturligtvis inte att rekommendera. Fast jag tror medveten skadegörelse sker betydligt mer sällan än omedveten, alltså av de personer som slår upp dörrar i våra bilar är nog inte en speciellt stor andel benägna att repa och förstöra handgripligen, som de tvättäkta vandalerna. Annars har jag ett bra tips och det är att sätta en stor lapp i bakrutan där det står "Ursäkta mig så mycket att jag tar upp två rutor, men eftersom jag sparat pengar i hela mitt liv för att kunna köpa denna underbara bil så gråter jag så förtvivlat av de människor som regelbundet orsakar parkeringsskador genom bla uppslagna dörrar, därför tvingas jag nu motvilligt parkera på detta sätt" Jag är säker på att de flesta köper detta, fast de bör kunna svenska. |
|
|
Lite komisk avundsjuka kommer här: Plats: Samskolans Skolgård (Symmetriskt fördelad på 3 plan) Parkering: "Gratis" på kvällar, helger o lov. (Skolledningen är snälla, vilket innebär att ingen-alla har rätt att parkera dessa tider, därmed först till kvarn... På ett av de mindre planen på skolgården, är det ALLTID glest, dvs. max ca 10 bilar på 25-30 platser, detta pga. att denna del av skolan är krångligast att köra till = svensson är lat o trängs istället på de lättåtkomliga delarna. Nu till det roliga, jag har parkerat min halvskabbiga E34 (idioter som inte kan akta andras bilar) dubbelt (tog 2 platser) sedan juni -detta pga. att det står så lite bilar där, det är ju aldrig ens fullt till hälften på den avlägsna planen, bilen har fått vara i fred av grannarna. I helgen kom farsan upp med sin fina E39 för första gången med den sedan han köpte den, tänkte skona den från p-bulor, så vi ställde den över 2 rutor på samma plan. Idag hittar man en lapp i rutan på den "Hur bred är din bil?" Det måste vara någon som parkerar där och denne kunde inte låta bli att bråka, typiskt sverige! Nu hade vi tur, de kunde sabbat den (då hade jag bränt alla bilar på den planen, inkl. min) Nu vet jag att precis intill gården är det ett nybyggt kvarter = dyrt. Har märkt att folket som bor där är till största delen trångsynta bö*ner som har hittat en dyr, flashig kanal in till stan = de tror de bor kvar i sin sk*tna håla.... Men helt sjukt, denna moralpucko kunde inte låta bilen stå en natt, han eller hon har varken rätt att lappa eller att överhuvudtaget parkera där... Sorry för ett långt utlägg. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Tjenixen Jag "dubbelparkerar" också min bil och det sticker märkligt nog i ögonen på folk trots att det finns hundratalet platser lediga runt omkring. Men jag har lärt mig att ignorera alla dessa ömkliga hobbypakeringsvakter och njuter istället av att han en fin bil utan småbucklor. En gång blev jag dock drabbad av något pucko som hade ritat in "felparkerad" med ett finger i det daggvåta biltaket. Hade jag tagit den värdelösa grisen på bar gärning så hade jag nog inte vart en fri man idag. |
|
Helga |
Min 535 E34 hann gå 7 mil bara. Skulle in på macken för att köpa mjölk och en tidning. Allt som allt tog det cirka 3 min. Sätter mej i bilen och kör hem. Dagen efter, lördag, så väcker sonen mej vid 8 tiden och undrar vad det är för repa på höger bakskärm. Det är inte 1 april!! Jag ut som f-n och kollar. Jodå någon "avundsjuk jä-el" har dragit något vasst på hela skärmen när jag var inne på macken. Omlack direkt. Självrisk 2000 tror jag det var. Ett par månader efter är jag på biblioteket. Bara 2 bilar på hela parkeringsplatsen -som står bredvid varandra!! Jag parkerar allra längst bort. När jag kommer ut så står det en rostig sossecontainer så nära min förardörr att jag får krypa in via höger fram. Jag kollar vänster sida efter jag backat ut och jäk........röd färg på förardörren och en repa. In igen på biblioteket men ingen som ägde containern. Jag blir kvar en kvart utan resultat. Skriver upp regnr och kör hem. Men innan så sparkar jag allt jag kan i containerns passagerardörr så där blir en rejäl bula. Vet att hade någon sett mej så hade jag åkt dit. Men just då så hade jag gärna haft det berömda basebollträet. //Helga |
Helga |
Glömde skriva att ägaren till 245.an bodde cirka 100 mil norrut. Bilen var oförsäkrad och så klart inte skattad!! //Helga |
|
Helt sjukt, folk är galna! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
För att reda ut Vauxhall vs Opel... Vissa Vauxhallmodeller byggs i Luton men det finns också de som byggs av Opel i Tyskland. Vauxhall anses som ett gubbmärke här och därför sålde man dom "sportiga" bilarna Manta och Calibra som Opel. MVH/Dan |
|
|
Om ni är så himlans rädda om era bilar, varför använda dom till det man oftast gör med en bil? Gör då som jag, köp en slit och släng bil (typ volvo 740) för att åka och handla med, köra hundar, ungar, skräp, grejor osv. Du mår mycket bättre och kan använda pärlan till att "leka" med. Mats BMW CS #5847 |
|
| Jag brukar parkera så långt bort från almänheten som möjligt! men lik förbannat när man kommer tillbaks har nån jävel stält sig så när att man knappt kommer in i bilen! =( IDIOTER! gamla gubbar å kärringar som inte bryr sig om bilar å har svårt å komma i å ur sin egen bil å bara kastar upp dörren! | |
|
t80196: Det är inte min bruksbil jag är rädd om, den har jag gett upp hoppet om att rädda från puckon, det är ju min fars pärla det gällde, han besöker oss 2-3ggr/år, ska han då få den sabbad? Onödigt! Man ska ju kunna åka vad man vill (sålänge man betalar för den) och få ha den i fred? Jag vill inte åka 240, och varför acceptera att folk ska medvetet smälla sönder ens bil som man håller kär? Det är ju onödigt! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
FD-Ormen: visst är det onödigt, men världen är full av idioter som skiter i sina och andras bilar vare sig du accepterar det eller inte. Det är därför så skönt att ha en skitbil att ta med sig till stormarknaden, då slipper man bry sig och bli förbannad. Man mår så mycket bättre om man slipper bli förbannad. Jag skulle i alla fall aldrig ta min pärla till stormarknaden, där just idioterna som slår upp dörrar utan att tänka sig för finns. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.