AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.521

Går det att sälja en Z4 under hösten vintern ?

Sida 3 av 3
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Enligt min mening förlorar man nog lika mycket pengar på en Boxster som på en Z4 om man köper dem på 300K nivån. Det var mer sättet att jämföra priser som jag tyckte haltade lite.
An
20
AndersHj
Z3 2,8 Roadster -97
Fördelen för köparen är ju att det finns många att välja på under hösten och man får oftast tid att fundera lite och kika runt eftersom dom rusar inte iväg direkt. Mängden gör ju att det blir så att säga lättare att hitta "sitt" ex. Är utrustningen eller priset fel söker man vidare. Viss jämkning av priset görs väl alltid men skambud kan väl vara förbehållet bilhandlare, det är dom ju duktiga på.

Har man pengarna kan man ju lika gärna omsätta dom i en bil som står i garaget som att ha dom på banken för där får man ju ändå inte knappt någon ränta. I och för sig kan man ju köpa aktier så dom 300´blir 350´till våren men dom kan ju även bli 250´

Köpte själv en Z3 för dryga månaden sedan. Bilen motsvarade helt det jag ville ha och jag betalade det säljaren begärde ./. 4%. Visst inser jag att jag hade kunnat sparat många tusenlappar på att ringa runt och ge skambud. Man ser ju att det finns mängder till salu men få annonser försvinner och är väl, får man anta, därför osålda.
Jag tycker dock att det är viktigare att hitta "min" bil än att hitta "klippet"

AndersHj:
Håller med dig om att rätt bil = viktigare än billigaste bilen.
För övrigt är det också smidigt o köpa sin sommarbil i januari/februari eftersom priserna under denna period fortfarande ligger lägre, typ som "höstpriser" ungefär. Man behöver inte heller ha jättebrådis att slå till eftersom folk verkar vara sugnare på att köpa bilen tills våren kommer i prisl/maj. Men tänk på att våren kommer fortare i södra Tyskland!
"Tips från coachen"

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.