|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Njae, key-less go känns mest som en eftergift till idén att ha en start/stop-knapp. När det gäller M-sportratten så, mja kanske det, men jag vet inte. VI får se. Jag har tid att fundera igenom listan över utrustning. | |
| Nockenwelle : Det är just det att start/stop-knapp funktionen känns helt bortkastad utan Key Less Go funktionen ( det beskriver även Johan som testade E90 Sedan i våras ) | |
| Jo, visst är det så. Jag tycker helt enkelt att bilen inte skulle ha haft start/stopp-knapp. Här har BMW hittat på en "finess" för att köaren skall få anledning att kryssa för en till option i listan, för 5700:-, vilket jag tycker är ganska hutlöst för att lösa ett icke-existerande problem. Komfortaccess är en sak som jag tycker skulle ha varit standard, eller också skulle start/stopp-knappan ha skippats helt (eller bara ingå om man väljer komfortaccess). Jag kan omöjligt tänka mig att det föryrat bilen med 5700:- om det ingått i standardutrustningen (snarare hade bilen kanske blivit 570:- dyrare). Jag tycker kort sagt att BMW här hittat på ett fräckt sätt att ta mer betalt för bilen, något som jag inte vill medverka till. Annars har jag i och för sig inget emot Key Less Go som funktion. | |
| Nockenwelle, tror att även MB har det som tillval dock. | |
|
Har sett här att det förekommit en del diskussioner om extrautrustning m.m. Har utrustat våra E91 320D för ca 100.000 kr extra. B la Drag Dynamic Advantage Plus Comfort M-sport ratten Svarta rutor Fälg 161 Belysningspaketet Förvaringspaketet KCR-trimsatsen MoK-uttag kan ha varit någe mer med kommer inte riktigt ihåg, har beställningen på jobbet Nån som har något liknande? Erfarenheter om pris och prut hos olika handlare. Jag fick 11% rakt av. Bra? dåligt? |
|
| Någon som har en bra länk till M-sportratten, där den kan jämföras med vanliga sportratten? | |
|
Nockenwelle, kolla under: Länk E90+E91: fick du 11% rabbat pga att du köpte 2st bilar? Det är väldigt bra rabatt! Är det företagsköp eller privatköp? |
|
|
Ja, M-ratten såg inte så dum ut. Är den lite knubbigare än den vanliga sportratten? Lustigt att det är sådan skillnad på rattpriserna mellan 325i och 330i: 325i: Lädersportratt: +2700 M Lädersportratt: +3900 330i: Lädersportratt: +1000 M Lädersportratt: +2000 |
|
| Har någon lyckats pruta ner extrautrustningen? Fick höra av en säljare i Malmö att de gav bara rabatt på bilen.5-6%. | |
| Snål säljare. Jag fick 8% på allt. | |
| De verkar inte vilja sälja. Skambjöd på inbytesbilen en 15 månader gammal Volvo V50 T5 i nyskick 1400 mil .Drog av 100.000 kr från vad jag betalt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.