|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av 3-serie touring E91 med massor av bilder på Länk Mvh AutoPower.se | |
| Trevligt! Ska läsa direkt... | |
| Tyckte provkörningen kändes något tunnare än tidigare provkörningar? Hur som helst tycker jag att den sammanfattar nya 3ser överlag bra, större, smartare och bättre på de flesta sätt men också dyr, och inte en helt klockren inredning (inte utvändigt heller enligt mig). | |
|
Platsar i vilken tidning som helst, för bra för spoilernytt dock. //Player |
|
|
480' för en 325iAT med lite lull-lull känns lite häftigt men en begagnad om en 2-3år... ___ //Ulf |
|
|
Står det verkligen rätt att 325:an har en blandad körning på 9.2 l/100km? Det är ju högre förbrukning än gamla 330:in. Bara en observation, annars proffsigt gjort!!!! |
|
| Mitt fel . Jag såg inte att det var automatare. Sorry. | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Det gäller automatväxlad version. Vi skall förtydliga detta. Tack för din uppmärksamhet. /Mattias |
|
Mycket bra provkörning tycker jag! Acey, I detta fall rör det sig om en provkörning som varat i en dag, de övriga nybilsprovkörningarna pågår oftast i närmre en vecka. Fullt föresåeligt att man inte kan få lika många intryck på en dag som en vecka :) Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle: Det förklarar ett och annat! :) |
|
|
Bra och rolig läsning, men mer kommentarer angående designen utvändigt önskas! Visst är det total sett en mycket fin vagn, men de där baklycktorna är helt enkelt inte BMW. På kombivagnen anser jag att lysena passar klart bättre än på sedanen där det ser fruktansvärt ut. En japanare bakifrån för 481 000kr, huga. Är det verkligen så nödvändigt med så mycket utrustning, speciellt när priset ska drivas upp så mycket, ni nämnde själva att en kaffekopp inte hör hemma i en körmaskin, för det är väl det BMW är. Jag hade lätt valt en "naken" E91 så man bättre kan koncentrara sig på bilen och inte störas av onödig utrustning, som möjligen kan höra hemma i en långfärdsglidare och milätare på landsväg som E65. |
|
|
Jag skulle snarast önska att designen inte kommenteras alls. Eftersom god design till 100% är tycke och smak har jag svårt att se att läsaren får någon värdefull information om den utvändiga designen kommenteras mer. Det är bättre att var och en åker till handlaren och tittar på bilen med egna ögon. Frågan är om inte dina kommentarer om "japanare" börjar gränsa till hets mot folkgrupp. |
|
|
Haha kanske det :-) Men tänk på att det ibland känns befogat med provkörarnas/testarnas egna omdömen om olika saker på bilarna, designen är intressant för att få en uppfattning om hur folk reagerar och uppfattar den just den nya designen. Ofta är det ju så att om de flesta tycker på ett visst sätt, så uppfattas det generellt på det sättet och andra åsikter blir lite mer ovanligheter. Jag tycker det är intressant och få reda på om man kanske är extrem på vissa punkter och smaken är som sagt delad, men inte anser väl folk att nya 3ans häck är snygg med dess lyktor? |
|
|
Tja, jag tycker nog att den nya trean är snyggare bakifrån än framifrån. Original-versionen av baklysena är inte så lyckad, men med blacklinevarianten ser bakpartiet bra ut, betydligt bättre än fronten, där den hittills fulaste varianten på de klassiska BMW-njurarna stör. Man kan alltid tycka att det finns saker och ting som är intressanta. Emellertid är det så att både utrymmet och skribentens tid medför att man får prioritera vad som skall skrivas efter en provkörning. Då avstår jag gladeligen från skribentens uppfatting om bilens design, ifall det i stället ges plats för mer användbar information. Visst kan det vara roligt att veta vad andra tycker, men för min del spelar det ingen roll. Om jag tycker en bil är snygg så tycker jag det, oavsett om sex miljarder människor tycker den är ful, eller tvärtom. |
|
Evol-79 |
Har en gubbe (läs farsan) i familjen som var intresserad av en 325 touring, men med det priset lär det inte bli någon. Är den verkligen så snålt standardutrustad att det krväs ca 180 000 i extrautrustning eller var den maximlat utrustad? Runt 50 000 (ej navi, automat och taklucka inkluderat) skulle jag personligen kunna tänka mig i extrautrustning på en normal bil som 325:an, krävs det mer är den riktigt snålt utrustad från start. Hur mycket har ni som köpt en ny 3-serie lagt på extra utrustning? |
| Självklart gör man det, står på sig och håller kvar vid sin åsikt utan att påverkas. Precis som att jag står fast vis att utrustning är onödigt och fjantigt i många fall. Min far lockas inte heller av den, alla hans BMW bilar han köpt nya har varit utan utrustning. | |
|
Jag skulle välja följande utrustning till en ny 330: Navigationssystem Professional Bi-Xenonljus Belysningspaket Fällbart/Delbart ryggstöd med Skisack Farthållare med bromsfunktion Golvmattor i velour Interiörlister i finslipad aluminium Klimatautomatik Klimatkomfortruta med regnsensor och gröntoning Klädsel: Läder dakota, beige Lädersportratt Metalliclackering (safirsvart) Multifunktionsknappar Sportchassi Sportstolar Stolar: ställbart svankstöd Telefonförberedelse I stort sett samma till en 325. I vilket fall landar det runt 100 000 :- för extrautrustning. |
|
Evol-79 |
OBS: Maximlat är skånska för maximalt |
| Evol-79, 180000:- för extrautrustning är en bit från fullutrustad. Det går säkert att klämma in ytterligare 50-100000:-. Väljer man individualutförande går det att pressa upp priset en bra bit till. | |
| Evol-79, min extrautrustning gick på 113` innan prut! ;-) | |
| Nockenwelle, inte M-sport ratt? Ingen Key Less Go? Det är ett måste tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.