AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.323

Vad kan göra att en 750 går för rikt?

Sida 2 av 2
Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
Kanon, sände nu ivägen en förfrågan till ECP. Tack för tipset.
Har tagit ner samtliga tre slangar/rör som ansluter till ventilen, de två långa rören framåt - tryck och retur - samt den till den vänstra acken. Blir till å besöka en hydraulfirma i morgon å se vad de kan göra. BMW skulle ha 1600:- för kalaset........hm, tappat tråden. detta är ett annat ämne än vad frågan gäller....
..hur dränerar man ut all luft? Sitter en luftnippel på ventilen men sedan då?
....å sedan har någon jäk-l fyllt på fel olja....
/jc
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hydrallfirma är nog att föredra med tanke på priset.Luftnippeln funkar utmärkt sen så är systemet i sig självluftande genom locket på oljekärlet.
Fel olja!!Fan vad trött man blir , står ju på locket,jag sköljde mitt system med Pentosin från Statoil(blev billigare)fyllde upp med Pentosin 11 från Bmw à 138:L.
Mvh Dic.
jc, hur går det?

Jag vill åka 12:a !!!

:-)
Patrik
Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
Fick hem hydraulslang/rör idag. Hämtades på BMW Novation,Uppsala, - 1700:-, Nu är de tillbockade och sitter på plats, saknas "ny" lastventil. Kommer i morgon från ECP. Sedan blir det att blåsa/skölja ur gamal felaktig olja. Om det inte "pissar" ut olja då och allt är tätt så är det bara att ta me' en kasse bärs så kan vi sätta oss bak i iL:ens skinsoffan, leka med elinställningarna, dricka bärs och fundera på varför denna M70:n rycker...........

/jc

Jag lovar dig, vi skall åka 12:a innan oktober är slut. Patrik, kört ifrån någon mer M5:a med 2-liters'en...?
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Bärs i baksätet och föraren ger fullgas från 150km/t och uppåt de e då man förstår varför m70 ingår i och bör upplevas (givetvis under säkra förhållanden) i den sfär av njutnig som alla borde vara förunnat.
Allt bör vara kul , Mvh Dic.
jc,

deal. Men jag tar med en Black Ribbon, är ju skyldig dig en halv... haha

Inga fler M5 skalper, vem vet kanske blir en egen M vagn???

Kör så det ryker
Patrik
Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
...låg under 750:n i kväll igen för att dra dit lastventilen. Döm om min förvåning när arbetslampan slog in i "kattarna" och man ser hur den högra, dvs den sidan med de sotiga stiften, helt har säckat ihop. Det är bara en enda röra där inne. Det måste vara ett jä-la motstånd. Kan jag ha hittat felet tro?! Drog iväg till Ubbe i "jakan" å' fick tag in en bra beg,. Måste inhandla lite packningar i morrn. Sedan blir det meck... let it come to live.....

Ja visst, har funderat själv. Först 320:n, sedan 525:an, nu 750:n. Va tusan, nästa måste ju bli en M, en M3:a eller M5:a. 5:an tror jag drar mer för mig.....

/jc
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Ja de är nog de som är felet.

Länk
Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
God kväll BMW-freaks........

Måste bara informera lite snabbt......

.....JAG HAR KÖRT V12:a SOM INTE RYKER..........

Har bytt LMM för höger motorhalva samt nu senast samma halvas katalysator. Nu går den som ett skållat troll.....eller rättare sagt som en 750:i :-)
Det var definitivt den säckade katalysatorn. Den pluggade avgasröret så att de förbrända avgaserna knappt kunde evakueras.

Så, om bilen sotar och ryker vit omvartannat, kanske kombinerat med sotiga stift på t.ex. en halva. Släpp avgasröret bakom katten och kika in i den. Har den en jämt kubisk bikakekonstruktion är det troligen något annat. Ser det ut som ett råttbo, förkolnade rester, smälta och bara huller om buller så har Ni nog hittat felet. Byt katalysatorn. Jag köpte en begagnad. 2000:- , BMW tar 9.700:-!?

Dic, nu skall jag prova de du sa, att sitta i bak i skinsoffan, färdandes i 150 å´dricka bärs.....tack för tipset... :-)

Godkväll, återkommer med uppdateringar efter lite olje och filterbyten...

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ja va kul att de löste sig,Länk

Länk
Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
Schyssta fälgar....och bil...snart är jag där ......

mvh

JC

Ha
23
Harley74
320I Touring -89
525I Touring -93
750iAL -91
Patrik 319,

319, va' det effekt eller var det vrid på SAABen? Jag vet att även 750:in får det tufft både i ax å´i topp, men det är känslan,,,"2 ton".........
Vi har känt varandra i 32 år...........
...Nu får du åka å´ köra V12:a ....1 Oktober, Jag sa, innan Oktober är slut.........var är "min" Black ribbon?

/jc
Tjena,

Då har man kört en BMW 12:a då. :-)

Härlig bil!

Hare,
Patrik 319
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.