|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
den här tråden har ju kommit så långt offtopic så det är nästan löjligt... verkar som tråden nu handlar om fylleceller polisvåld vilka som jobbar på länsstyrelsen och vilka kvalifikationer dom har levervärlden hur mycket nån har festat runt hela världen och vad jag kommer ihåg så har INGET av det här något som helst att göra med min fråga, det verkar som några iaf har svarat på min fråga och det tackar jag så mycket för NI ANDRA som varken har någon åsikt eller kunskap i frågan varför fyller ni tråden med en massa svammel som inte har med frågan att göra? det här verkar hända med allt för många trådar nu på senare tid sitter ni bara och tittar på inläggsmätaren ticka eller vad? |
|
|
Powder80: Om du nu fått svar på dina frågor = läs inte mer i denna tråd. Koncentrera dig på att behålla ditt körkort istället så blir alla nöjda o glada. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
antar att du känner dig träffad... men vill du fortsätta att svammla som saker som inte ens rör tråden så starta en egen och svammla vidare där |
|
|
Blev faktiskt stoppad av polisen igår, på E18, hoppsan sa. Körde med dimljusen på, fick man inte göra, usch och fy. Men några böter blev det inte, ingen utfrågning heller trots att jag körde omkring med ett halvt systembolag i bakluckan (överblivet efter en fest). Fick blåsa, visa körkort, tack, kör vidare, ha en trevlig kväll. Står i tidningen att de tog fast 18 rattfyllon varav fem narkotikapåverkade, plus sex utan körkort. Sjukt bra insats av polisen, säkert sparades ett flertal liv den natten. Återigen bevisat att det finns gott om hyggliga poliser! Wilhelm Svenselius |
|
| Ja fyfan har hamna 3 gånger i fyllecell jag me, 2 gånger vid jul/nyår å sista här i augusti.Fick hem papper idag från länsstyrelsen.Pappaer hurruvida jag ska få behålla kortet,så nu måste jag komma fram med jävla bra argument för att behålla de. | |
Jeppe W |
Jag misstänker att kopplingen mellan antalet fylleceller och lämplighet för körkortsinnehav är lite godtycklig, eller åtminstone var, eftersom jag själv i mina unga år strulade rejält med typ sju fylleceller å div annat skit ändå fick behålla körkortet. Det var inte ens omnämnt i alla dessa rapporter å utredningar som gjordes. Detta var ju som sagt ett tag sen och tillvägagångssättet kan ju ha ändrats. |
|
hmmm... själv hamnade jag i fyllecell för ca 14 dagar sedan... första å sista gången i mitt liv... had einte druckit speciellt mkr, docj blev jag ilurat nått (tro det eller ej) jag vet vart min gräns går... har alltid druckit med måtta innan i mitt liv, tyvärr pga av detta riskerar jag att inte få mitt lämplighetsintyg från polisen att bli godkänd som trafiklärare.. så jag vill bara påpeka att det räcker med en enda gång... och tyvärr inte ens mitt fel helt och hållet... |
|
|
så här sägs det om varning: Grundreglen är att ett körkort ska återkallas. Istället för att körkortet återkallas ska länsstyrelsen dock meddela en varning om det av särskilda skäl kan anses att en varning är en tillräcklig åtgärd. En varning kan innebära en strängare bedömning om du gör dig skyldig till ytterligare förseelser eller brott inom två år från dagen då förseelsen eller brottet inträffade. Vid vissa grövre trafikbrott är denna period istället fem år. Varning kan inte meddelas om körkortshavaren gjort sig skyldig till t ex grov vårdslöshet i trafik, grovt rattfylleri eller rattfylleri av normalgraden. Preliminär varning Länsstyrelsen har möjlighet att meddela en preliminär varning om det kan antas att körkortshavaren kommer att godkänna denna. En preliminär varning är inget beslut förrän den har godkänts av körkortshavaren. Om den preliminära varningen godkänns kan beslutet inte överklagas. Om den preliminära varningen inte godkänns får körkortshavaren möjlighet att yttra sig varefter länsstyrelsen fattar beslut. Även innehavare av körkortstillstånd eller traktorkort kan få en varning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.