|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Att få ett mullrande system är inga problem ... kan börja med att säga att jag saknar min M3:a ;-/ Tänker på i första hand en 320 E46 , utan att trimma eller göra några större förändringar. Kan jag få ett vasst ljud ur en sådan maskin ? Hur bör avgassystemet vara utformat ? MVH TONY | |
|
Själv har jag monterat ett openair luftfilter med ett extra mellanrör, låter otroligt skönt vid fullgas. BMW CS #5206 |
|
STi |
Med ett extra mellan rör? Hur menar du? |
|
Blir endå ett dovt ljud med filter , vill få det vassa ljudet !! MVH TONY |
|
|
phiber: vad jag förstått så e de nog bara en M3a som gäller för dig igen tyvärr...finns nog inga genvägar :/ |
|
|
Jag säger som "farbror Barbro". "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" |
|
|
Tala med sånna som jobbar med detta på diverse avgasfirmor istället för här i autopower..som du ser så "finns de inga genv till perf. ljudet"...rent crap.. Du kan alltid få bättre ljud i din 320 e46, gäller bara att få proffisionell hjälp från sånna som jobbar och sysslar med detta dagligen och inte från amatörer på ett internet forum.. Du bor i sthlm såg ja, relativt nära till: Uppsala avgasteknik, dom kan fixa de bästa till de mesta.. kika med dom |
|
|
Phiber: Både Uppsala Avgasteknik och Ferrita är grymt duktiga på att skräddarsy avgassystem efter kundens önskemål (även ljudmässigt). |
|
|
För det första så byt grenrör o du vill ha "raceljud". Supersprint tillsammans med ett bra system låter underbart. Körde det på min 2.8 M52TU. Och det är ju mer eller mindre samma typ av motor. Dvs seg och tråkig original :( Något riktigt raceljud lär du aldrig få utan en motorn som är rapp och varvar mkt. Men du kommer långt med att byta HELA systemet inkl. grenrör. Vilken årsmodell har du? |
|
|
Att få det vassa ljudet brukar var mycket svårt i en motor som intelåter vasst från början. Både avgassystem som luftfilter skänker endast ett dovare ljud. |
|
| christer silvén: va var det för filter du hade? | |
|
Så här ser mitt filter ut Länk anslutet med ett rostfritt rör, för att komma ifrån motorn en bit. Vet inte om det är exakt det filtret jag har, men det ser likadant ut. BMW CS #5206 |
|
|
Så här ser det ut exakt, jag väntar bara på en värmeavskiljare. BMW CS #5206 |
|
|
Jag glömde länken, här är den Länk BMW CS #5206 |
|
|
Köp annars ett par rör och gör som jag har gjort istället. Mitt kommer dock ifrån USA, men det går lätt att bygga ett själv. Lite bilder. Länk Länk Luftfiltret sitter bakom dimljuset och suger bara i sig kall luft och en och annan flugjävel. Funkar kanon och ger bara ifrån sig parningsbröll om man gasar och pressar bilen. Kör man lugnt typ inne i stan så låter den ytterst lite mer än orginal. MVH |
|
|
MEN , som sagt var så vill jag inte åt det mörka ljudet !! Har full koll på filter biten , tack . MVH TONY |
|
|
För att försvara phiber lite, vi pratar väl ändå om avgasljud här, inte insugsljud. Så, då var de avklarat :D Newbie på BMW |
|
|
hmm jag har DTM system på min, mullrar iofs på låga varvtal men börjar sedan som ett rytande och efter ca 4500 rpm så får man ett riktigt racesound. fräsande ungefär hehe.. lite svårt att förklara då det måste upplevas =P DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Var har du skaffat det systemet? Är det från grenrör lr katt? Newbie på BMW |
|
|
Det är från katten och tyvärr vet jag inte vart det är köpt, det var nämligen förra ägaren som monterade det. Men skulle kunna tänka mig att Motor Nord borde ha.. jag ska kika om jag har nå kvitton lr om jag hittar det nånstans. DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Tja. Jag hittade denna sida där dom säljer DTM system bl.a vet ej om det är samma som jag har, jag har även ljuddämparna i DTM. Länk DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.