AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.136

Problem med BMWCS gästbok - diskussion flyttad hit

Sida 1 av 2
Paap Reeder
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Pelle!
Försökte svara dig på vår GB men som vanligt så kom ovanstående text upp varvid det jag plitat ner med min pekfingervals ....dessutom försvann!!

Som sagt: ..... intressant det du skriver att du inte heller får upp GB. Jag har trott att det är någe vajsing med mina PC- inställningar eller skit bakom tangenterna på min PC ... men det är tydligen fler som är drabbade.

Håller med dig att nått måste göras. Vari består felet ...?

MVH /// Paap R
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tjenis Paap!

Jag har varit ute för samma sak lite väl många gånger vid detta laget, därav att jag puschar så mkt för att skrota nuvarande gästbok.

Jag tror att det absolut bästa för bmwcs gästbok är göra en snabb överföring till samma forum funktion/system som bmwcs.com/SYD annvänder i forumet.

Hur gästbok/forum endast ska vara till för medlemmar eller hur man ska kunna läsa skriva där är jag personligen lite kluven till. MEN det skulle vara bra för klubben om åsikter, förslag osv kunde lyftas fram så fler kan få tycka till innan beslut fattas.

/Pelle
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Pelle och Paap.

Frågan är om den ansvarige för hemsidan är lämplig för uppgiften ?
Uppdateringen av hemsidan skulle ha varit klar under hösten 04 men blev lite försenad (klar mars 05) , så jag tror inte att vi ska ha allt för stora förhoppningar !!
Det är synd om personer anmäler sig till ett uppdrag i en förening / klubb och sedan inte har tid att göra det som ska göras , alternativt så finns inte tillräcklig kompetens för att genomföra uppgiften och det är än värre !

Om man av olika orsaker inte klarar av en åtagen uppgift så måste man givetvis be om hjälp !!

Ando

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jasså, forumet är fortfarande "under konstruktion" ? :(

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Jag börjar bli lite osäker på om jag vill betala 400 kr per år för medlemsskapet, då det faktiskt känns som att klubben funkar ganska sisådär. Och ja, jag vet att det jobbas ideellt och på fritiden och hela den diskussionen - jag är själv med i flera föreningar/klubbar/annat där jag och många andra kör helt ideellt. Jag tycker bara att det har strulats ganska mycket inom BMWCS senaste åren och jag är som sagt lite tveksam till om jag känner mig motiverad att vara medlem längre. Det får allt ta och hända lite med t ex hemsidan under det kommande kvartalet, tycker jag.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Anders: Jag förstår precis hur du tänker...och just därför är det viktigt att vi kan få igång ett bra och fungerande forum där alla medlemar kan göra sig hörda.
Det kunde vara kul om fler bmwcsáre vill säga sitt om hur ett nytt forum bör vara utformat...och kanske att någon med lite bättre web kunskaper än jag skulle kunna hjälpa webmastern att få igång det hela.

/Pelle
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag skulle inte rekommendera att använda samma system som BMWCS Syd gör. Det forumet (phpBB) är känt för att vara oerhört buggig. Den version som Syd använder är dessutom gammal och har flera allvarliga säkerhetshål. Jag skulle kunna ta mig an hemsidan då jag tror att jag har den erforderliga kompetensen, men jag har inte varit medlem särskilt länge och har inte koll på exakt vad det är som behöver göras.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
W2k.

Jag föreslår att du kontaktar ordförande i BMW CS Göran Benjamin och erbjuder dig att hjälpa Webmastern(Johan Wigren) i hans arbete.
Det som var på tal (i alla fall fram till Mars 05) var ett forum liknande AP.

Ando

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Vilken omfattning är det tänkt att BMWCS forum skall ha? Som jag ser det kan alla BMW-relaterade angelägenheter med fördel lika gärna avhandlas här på AP, ett forum som finns och fungerar och som dessutom är modererat. Det enda som det - som jag ser det - finns ett behov av att bryta ut till ett separat forum är BMWCS-interna angelägenheter. Att sätta upp ett sådant forum torde inte vara mycket jobb och behovet av aktiv moderering torde vara lågt. Så vad är det som hindrar Johan W? Sidan i övrigt tycker jag ser jättefin ut, det är bara forumet (och gästboken) som strular.
Verkar turbulent i BMW CS, är det nån mening att bli medlem?

It´s a fast world...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Rabatten man får på delar hos BMW har redan betalat mitt medlemsskap för i år. Tidningen är det heller inget fel på, utmärkt läsning. Jag ser inget skäl att avsluta medlemsskapet över lite tillfälligt webbtrassel...

Wilhelm Svenselius
Verkar ju inte bara vara webtrassel. Man blev ju lite mörkrädd av att läsa årsmötesprotokollet.

It´s a fast world...
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Det blir liksom lite fel när merparten av alla diskussioner rörande BMW CS förs här på AP !! Det borde vara högsta prioritet hos styrelsen att få till ett fungerande forum och det är vi medlemmar som ska trycka på om inte sådana saker blir utförda inom rimlig tid ! Men det är inte rätt sätt att lämna klubben bara för att inget händer . Styrelsen som består av 5-6 man kan faktiskt inte göra allt utan måste givetvis ha hjälp och stöd av medlemmarna !

Ando

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
W2k.

"Så vad är det som hindrar Johan W"

Ja , det är väl just det som vi alla undrar !!

Ando

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Personligen tycker jag inte att denna diskussion har nått här att göra alls på AP känns fel på nått vis.
Även om många av medlemmerna finns här så är det mera ett internt BMWcs bekymmer kanske?? Eller kan det vara ett rop på hjälp med klubben ??
Sedan undrar man ju hur det står till egentligen efter att läst årsprotokollet rena såpan:)

///MVH Hasso
Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hasso.

Var ska diskussionen hållas när BMWCS inte har en fungerande gästbok eller forum ?

Att det var rena "såpan" inför senaste årsmötet håller jag fullständigt med om ! Det gick så långt att årsmötet var tvunget att rösta om uteslutning av en hedersmedlem !! Nu blev inte vederbörande utesluten ur klubben utan fick ytterligare en "chans".
Förhoppningsvis är allt detta över nu och att den nya styrelsen kan jobba i lugn och ro !

Hälsningar
Ando
(i BMW CS styrelse 98-05)

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jag får hålla med AG.
Tills BMW CS forumet är uppe, och snurrar så finns bara två alternativ:
Gästboken eller AP.
Gästboken är ett bedrövligt "forum" ;)

Dessutom så har jag förhoppningar om att BMW CS nya styrelse kommer att fungerar väl, och att det trassel som fanns inom klubbens styrelse tidigare är ett avklarat kapitel.

Det är lätt att tycka och tänka om allt som passiv medlem.
Hatten av för de få medlemmar som går från tanke till handling, och engagerar sig i BMW CS.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hobbe Z4.

Utan att gå in för mycket i detalj i något som man försöker glömma så kan man kort sammanfatta det hela så här .

Den tidigare styrelsen fungerade mycket väl , MEN ,
"Trasslet" du nämner fanns inte inom den styrelsen utan befann sig utanför och gjorde allt för att sabotera !
Det lyckades till den grad att stora delar av en väl fungerande styrelse antingen avgick i förtid eller ej ställde upp för vidare omval !

Men som sagt det är glömt nu och klubben ska se framåt med positiv anda .

Hälsningar
Ando

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag tycker att vi sätter punkt för forna och nuvarande styrelsens arbete i denna tråden!
Willhem, det var bara ett exempel på en snabb och enkel lösning.

Jag anser att vi absolut inte behöver ngt glansigt forum men därimot ett väl fungerande forum....och desto fortare ju bättre.
Om någon känner till vad som är sagt ang forum lösningen/hemsidelösningen så tycker jag att det är bäst att spotta ut vad dom vet så fler medlemmar kan tycka till!!!!

/Pelle
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
AG,

Jag tackar för förtydligandet.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
För alla som är intresserade av forumet kan titta in på www.bmwcs.com.
Till vänster, under årsmötesprotokollet och hur man kan ladda ner det, står det lite nyheter... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.