|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja. se upp för denna kille. jim lindholm, lindholmsdator@hotmail.com ex. Länk Köpte nyss velourmattor o ett, som han sa, ett 5"25 dls kit utan deffekter o sparsamt spelade. Betalade 1000:- kr för allt. Hämtar ut sakerna på bussgods dagarna efter. Mattorna var nya som han sa.. HÖGTALARNA var 6"5or och en hade en reva i ena membranet och denna hötalare var också spräckt vid provlyssning hos mds. Konan var något intryckt. Rena junket var det. Kontaktade honom angående detta och han påstår att det är jag som haft sönder den. Han hade tejpat ihop högtalarna o vevat mattorna runt dem vid frakt, så det är inget som kan ha gått sönder under frakt heller. Jag sa att jag ville skicka tillbaka allt för att få pengarna tillbaka, men icke sa nicke, "jag kan ju inte ta tillbka nått som du spelat sönder". Så nu sitter man här förbannad för att ha betalat 1000 för en par nya velourmattor.. för några högtalre fick man inte, så som jag ser det. Ville bara berätta om detta, så ingen annan råkar ut för denna individ. Ha det gött. | |
|
Du skulle ha fotograferat högtalarna direkt efter upppackning, på så vis skulle det inte vara något tvivel om huruvida de var trasiga vid leverans eller om du haft sönder dem senare. Nu är det väl ord mot ord, och då har du inte så mycket att gå på. Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag tänkte handla av han, men nu har han förlorat en kund iaf. Jag tycker fasen man ska respektera andra, och absolut på detta ställe(Autopower) som för många är mycke värt. Att bli utkastad på ett så användbart ställe skulle inte jag vilja, eller hamna i dålig dager. Skulle fixa denna affär illa kvickt om jag var han. |
|
|
Instämmer! Han verkar vara en skojare. Skulle köpa fälgar av honom. Upptäckte många motsägelser i hans förklaringar om fälgarna. Dessutom kan han av någon anledning inte ta kort på alla fälgarna trots att man efterfrågar det. Skojarvarning utfärdad! |
|
|
Det skulle jag med. Bad han tom snäll om att göra det. Men han totalvägrar. Så hoppas min varning kommer ut till de som går i "köptankar", så slipper de oroa sig för denna skojjare iaf. Ha det gött folk |
|
| Jag var på gång att handla av honom för ett tag sen, men kände mig lite tveksam. Efter att ha läst detta känns det bra att jag inte gjorde någon affär. | |
|
W2k hur föreslår du att man fotograferar sakerna när man packar upp dom? ett foto med en låda brevid säger väl knappast att kortet var taget direkt sakerna blev urpackade |
|
|
Powder80: Jo, för alla moderna (läs: digitalkameror) sparar EXIF-information som visar när kortet togs. Posten sparar information om när paketet hämtades ut. Dessa kan enkelt samköras för att bevisa att kortet är taget direkt vid upppackning. Visst kan han hävda att du har förfalskat bilderna - men det har han inga bevis för. I vilket fall får du betydligt mer fog för vad du säger. Wilhelm Svenselius |
|
|
W2k: helt riktigt men det är ju direkt svårt att ändra tiden eller datumet på kameran så något högre bevisvärde kan det ju knappast ha. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Så sant. Saken är dock den att nästan all bevisning i digital form, t ex loggfiler i textformat på en dator, är elementära att förfalska om man vet hur. Ändå har de visst bevisvärde. Saken är väl den att motparten inte har några bevis för att man har förfalskat materialet. Om det då ser helt geniunt ut borde det ha något värde. Jag har en erfarenhet som talar för min ståndpunkt i denna sak och det är ett försäkringsärende jag var med om där min bil blev skrapad och jag krävde ersättning av den andre förarens försäkringsbolag. Försäkringsbolaget accepterade utan vidare medelupplösta JPG-bilder av skadan som enda bevis, och jag fick full ersättning plus fri hyrbil under reparationen. Detta trots att jag helt i teorin lätt kunde ha använt bilder på någon annans bil, eller photoshoppat in skadan! Försäkringsbolaget fick inte kontakt med föraren av den andra bilen (jag anmälde skadan när jag kom hem med hjälp av regnumret) så de hade bara mitt ord att gå på. Wilhelm Svenselius |
|
|
Han köper grejer också. Ex: Länk "Bilradio köpes i Malmö..vilket skit som helst bara man kan lyssna på radio..max 200kr ..." |
|
Paap Reeder |
... jag tänkte höra efter angående hans boxar och ev tändkablar ... men fann så annonsen litet underlig så det bidde inget .... och tur var väl det. Vi måste "tamigfanken" upprätta en svart lista och försöka hålla annonsmarknaden så ren som möjligt ... typ det som moderatorerna gör med forumet. Själv har jag 5 man på min lista: - han med topparna i småland - RonnyL´s ... ärende - nu denna snubbe - samt en till jag hittade hemma i mailhögen - samt min sunkiga "lambdatjuv" MVH /// Paap R |
|
En svartlista för PowerBörsen är väl en god idé men problemet är att vem som helst då anonymt skulle kunna smutskasta någon annan utan formell bevisning. Att utvärdera varje enskilt fall skulle kräva oerhört mycket tid och resurser. Att sätta upp en extern svartlista som inte är "officiell" skulle funka då man i sådant fall får använda sin uppfattning om respektive anmälare för att bestämma hur mycket vikt man vill lägga vid varje anmälan. Säger Paap Reeder att NN är opålitlig, ja då ser åtminstone jag det som ett skäl att inte handla med NN. Säger någon med 14 inlägg som aldrig har setts på några träffar, inte går ut med sitt riktiga namn, osv, att MM är opålitlig så kanske man skiter i det. Risken att någon smutskastas utan bevis finns kvar men begränsas om folk använder sitt goda omdöme när de läser listan. |
|
Paap Reeder |
W2k. Jo jag har tänkt på det. Men skulle jag sälja några skeva fälgar till någon och vdb tar upp det på forumet så skulle jag omedelbart inkomma med motinlägg ... typ vafalls! eller nån reaktion i a f för att bemöta eller ta tillbaka grejorna och be om ursäkt eller nått ditåt. Hitintills har väl ingen av dem som "utpekats" sagt så mycket som ett knyst! Fel och misstag kan alla göra ... men att inte rätta till .... då hamnar man i sunkregistret. Till min lista har jag även nu adderat en John i Hallstahammar som figurerade här i februari. Kommer att spara min lista privat i a f. MVH /// Paap R |
|
Jag har handlat läslampor bak, check control modul samt velour mattor av jim lindholm. Inga problem alls. Konstigt bara att även "psx" köpt velour mattor av han när han till mig sa att han köpte dom på BMW och krockade m5an dan efter, därav aldrig uppackade. Min Bil - Länk |
|
|
Tack gode gud för att ni upplyste mig om "lindholmsdator@hotmail.com". Han skulle försöka byta sig till mitt Genesis steg precis. |
|
|
Vill bara varna för Jimmy igen. Något är inte som det ska. Länk |
|
bustorp |
Vad är det för skumt med den annonsen? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Har mailpratat med honom och han kan inte uppbringa bilder på alla fälgarna, bara två; en som är på bilden i annonsen och en utan däck. När vi mailat fram och tillbaka många gånger så skickar han 6 bilder på samma fälgar tagna ur lite annan synvinkel men helt klart samma fälgar. När jag frågat vad han sysslar med och förklarat att jag vill se ALLA fälgár så skickar han en RAR.fil med 23 bilder och skriver; packa upp, här är bilder på ALLA fälgar. Jag trodde att jag skulle börja lipa. Det var 13 bilder på SAMMA fälg med däck som är på bilden tagna ur minimal´t oliga vinklar. Han hade inte ens försökt att få det att se ut som två olika fälgar. Sedan var de andra på SAMMA fälg utan däck tagna ur olika kameravinklar liggandes i en kartong. Han hade även skrivit att de var 9" och 10" till mig. Efter det ovan beskrivna började jag att ana ugglor i mossen och mailade till honom via en hotmailadress. Jag sa att jag bara var intresserade av max 9". Då skrev han tillbaka att de var 8" och 9". Avslöjad! Jag skulle inte handla av honom om jag vore er, men det är jag ju inte så gör som ni vill. |
|
|
Den här tråden följer jag med spänning... =) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Så killen kan alltså inte läsa på insidan på fälgen för att se hur breda de är? Förmodligen 8,5"/10" skulle jag tro... DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.