AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.535

Baslåda i E39

Sida 2 av 2
273
Pärlan
BMW 523i -96
Tjusigt Hewi.
Påminner mycket om mitt bygge.
Behåller du original huvudenhet eller sitter där något annat?
Drog du nya högtalarkablar?
/ J

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har original huvudenheten för att jag inte vill bli av med Navi/tv funktionerna m.m men är övertygad om att en eftermarknads enhet typ Pioneer mp8600 skulle låta betydligt bättre , Ja jag drog nya högtalarkablar till alla högtalarna.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
På min enhet (Professional-Navi med Becker BM24 radiomodul) är det ingen som lyckats plocka ut lågnivå så jag kör med hög/lågnivå omvandlare tyvärr.
Det är irriterande med automatiska loudnessen och även fast jag klippt kabels för speedsignalen in till radion så reglerar den också volymen efter hastigheten , sen tycker jag att mellanregistret är för högt och diskanten lite tunn så jag funderar på att köpa en JL audio cleensweep eller någon typ av processor för att kunna skruva till ljudet som jag vill ha det.
Robsarve
Eh? det finns 4,5V lågnivå vid ingångarna till professionalsteget.

Den automatiska loundessen går ju att justera i färddatorn.

Jag körde med en Alpine PXA-H701, fungerade mycket bra. Altos UCS är oxå en lämplig maskin, JL:en är inte riktigt lika kul. Börja dock med att välja den högre utnivån på diskantens delningsfilter.

tycker Erik
Robsarve har du någon mer info på högtalapaketen ni säljer?
Robsarve
Powder, vad vill du veta? Det mesta går att hitta på hemsidan som är länkad till på sida 1 i denna tråd.

tycker Erik
273
Pärlan
BMW 523i -96
Hewi> Hade du problem att få plats med diskanterna i dörrarna?
Antar att de inte rymdes vid speglarna.

Vilken diskant följer med ditt högtalarpaket?

Själv var jag tvungen att kapa bort den sarj som löper runt hela diskanten för att rymma den i dörruttaget.
/ J

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Robsarve: Jag har inget professional steg i min bil original så där sprack det med 4.5V lågnivå(original högt var kopplade direkt på radiomodulen).Jag kommer heller inte åt någon service meny för radion och även om jag gjorde det så skall det inte finnas någon justering för loudnessen där ändå enl övrig expertis på detta forumet.I navins service meny fanns inget heller men du får gärna beskriva hur man går in i färddatorns meny så skall jag pröva det!

Pärlan: Det var UP1C Länk diskanter och jag fick montera dom i uttaget för original mellanregister då mina ej heller fick plats uppe vid backspegel uttagen men mina diskanter har ingen sarg så dom passade precis , bara att limma fast dom med smältlim.Men annars är det samma(28mm) storlek som på dina.
sorry Robsarve missade länken på första sidan

men det är så att jag lyckats hitta en dubbel 12a och ett steg till den för en rimlig penning, har du något pris för ett komplett framsystem med rejäl diskant så den inte försvinner i basljudet
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Robsarve: Jag tror att vi kom fram till slutsatsen i en annan tråd att professional stegen är boosterkopplade så att den här 4.5V lågnivån egentligen är radio modulens högt utgångar så egentligen skulle jag säker kunna koppla på lågnivå på dom men signalen är fortfarande påverkad av radiomodulen(loudness+aut volym just).
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Robsarve: Vet du färgerna på dom kablarna du tar ut lågnivån från?
Utgångarna på min radiomodul är:HF:BLÅ/RÖD VF:GUL/RÖD
HB:BLÅ/VIOLETT VB:GUL/VIOLETT (har bara tagit färgerna på plus utgångarna).
Robsarve
Powder, Ett PG ZR5.0 blir du nöjd med, kostar 1400:-.

Hewi, jag har för mig att vi kom fram till det ja. Frågan är om det är samma radiomodul som används i Professional och Buisness, men ingen verkar ha provat. Jag plockade ju ur hela steget när jag hade anläggningen i och ställde ner hastighetsvolymen till minsta läget och det funkade bra. Om hypotesen håller så borde man då kunna mata en lågnivå direkt OM man inte har några högtalare inkopplade.

Har inte kollat på radiomodulen, men har man professional så är det ett annat kablage i bilen (Länk än vad buisness har.

tycker Erik
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
I min sitter denna: Länk
Robsarve låter som ett bra pris

gissar att alla högtalare sitter fram och i sidodörrarna

vad ska man sätta bak i hatthyllan jag ska ha dubbla 12or så jag behöver mest diskant från högtalarna och inte så mycket bas

förresten behöver man ett steg för att driva dom där högtalarna i så fall vilket?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du behöver inte byta högtalare i hatthyllan om du inte ofta har baksätes passagerare , och i såfall behöver du mest mellanregister och diskant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.