|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Jag har sett ett test, där det är en kille i en land rover, som kör ute i afrika, när han köpte den bilen, så köpte han ett k&n filter, den bilen har idagens läge rullat en bra bitt över 40 tusen mil, med k&N Filret UTAN att ha rasat. Sen det där med att dom släpper igenom mer skit, det tror jag vad jag vill om, efter som att typ k&n Filret och en hel del andra filter är baserat på motocross filret, man oljar in dom på liknade sett. Jag har kört cross tidigare, o inte har mina motorer skurit för lite smuts, Samt har jag väldigt väldigt många polare K&N Filter på sina bilar så väll som koniska o insats filter, o inte har deras motorer rasat, då är det allt ifrån turbo motoerer till vanliga bruks bilar. Men sen gäller det ju att man sköter det rätt ochså, koniska filtren, ska man ha en väll avskärmad, plåt runt, samt typ ett rör rak in, så det får in all den kalal o friska luften till sig, då funkar det optimalt, samt gör att motorn mår bättre, o går bättre. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
kan oxo tillägga att mitt filter är av POLYESTER och skall inte ha olja..... detta filter borde vara det bästa då det e lika tätt som ett bomullsfilter av hög klass...släpper igenom 93.13 micron ......den skit som tar sig förbi detta...ja den finns inte ens....vi pratar ju om microskopiska partiklar...sååååå känslig tror ja nog fan ingen gatbils motor är....möjligen Ferrari eller Pagani typ som har helrenovering efter 5000mil...men det e det ju ingen här som kör...såååå köp RIKTIGA filter utan OLJA som sabbbar era LMM:er |
|
Hans Andersson |
Sportluftfilter används av tex F1 det är helt rätt MEN ! alla dessa tävlingsmotorer har mycket kort livslängd och renoveras efter varje tävling !och därför spelar det inte så stor roll, man tar då ett filter av engångstyp som tar bort den största skiten och släpper igenom luften lätt. Med tanke på motorernas arbetsvarvtal som är dubbelt mot en vanlig bruksmotor alltså kunde man lika gärna köra helt utan "egentligen" men man väljer ett enkelt filter som tar upp den värsta/största skiten mer behövs inte ! Vill man ha lång livslängd på en motor är det fabriksfilter i papper som gäller ! alt stålullsfilter i oljebad vilken ger även det en bra rening i dammiga miljöer och då även lågt luftmotstånd ! Kolla vad det sitter för filter i en gammal dieselbil ! Det är filter av oljebadstyp med flera sandfällor ! som funkar i en krigsmaskin i öknen !!! Hade en stridsvagn haft sportluftfilter så skulle motorn va slut eller sönder efter en dags drift ! Luften till en sån tas in där det dammar minst ! Vill ni ha lågt motstånd i era luftfilter och behålla livslängden är det större tex dubbla filterytan som gäller ! "ALLTSÅ 2x orginal pappfilter paralellkopplat ! och då helst med intagets diameter x2 eller 2st normalastora intag Där det är som kallast och då helst ostörd luft ! eller oljbadsfilter enligt ovan " Mvh Hasse... hea |
|
Ursäkta språket..hur DUM får man bli?? Kn filter som e enormt stora i hela bilen lämnar livstids garanti på sina filter!! Dessutom så får man ett riktigt skönljud och nån häst till! Om nån kan visa gärna med en länk att detta inte är fallet så ska jag gladligen gå mer på det...jag har en 320 med kn 59i filter sats tratt och hela kittet för 3000......kan gänra testa bilen om nån ställer upp med cashen!! så får vi svart på vitt at det ger mer krut! BMW for the man inside you! |
|
Hans Andersson |
Ring till BMW och kolla om nybilsgarantin gäller om du byter till sportluftfilter så får du se själv ! bla massemätaren och ventilstyrningarna tar stryk ! RING NU OCH HÖR EFTER SJÄLV !!!!!! hea |
Hans Andersson |
Statensbilprovning gjorde ett test med förödande resultat kn var bla dom sämsta !!! hea |
Hans Andersson |
Jag har kompisar vars bilars massemätare lagt av pga sportfilter bla på en nyare 280 Merca. Verkstaden sa att han INTE skulle köpa leksaksfilter utan kvalitets filter i papper med specifika egenskaper hos en Mercedes handlare INGET ANNAT, SPORTFILTER ÄR TILL FÖR TÄVLINGBILAR SOM BYTER SLITDELAR OCH RENOVERAR MOTORERNA OFTA !!! hea |
Hans Andersson |
Här fiins ett test om sportfilter och det finns tydligen ett som funkar bra ,Ska också ta tillbaka det jag sa om kn mindes fel det kom på tredje plats tror jag ni som vill kan läsa här Länk Mvh Hasse... hea |
|
Jag har ett KN filter, hur underhåller jag det bäst då? Nå spec man ska göra för att det ska "må bra"? |
|
|
olja in / och tävtta det. [Bilen] Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.