|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Var får jag tag på de sk James Bond fälgarna? | |
|
Sledge59: Vilka fälgar menar Du? har Du någon bild, eller rättare sagt, vilken bil satt de på? Den E38:an Bond körde? Eller menar Du några andra? /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag tror du menar "Style 37" som satt på den E38 750iL som Bond körde i Tyskland och fjärrmanövererade från sin Ericsson-mobil? :-) Modellen kallas ofta också för M-Parallell eller M-Par, och är en smidd 18-tumsfälg som bl.a kan beskådas på: Länk Med ojämna mellanrum har jag sett sådana till saly på bl.a eBay, Blocket och AutoPower(?), och priserna har varierat rätt mycket. Men dessa eller Alpina verkar vara bland de mest populära, så det är nog osannolikt att du hittar några till vrakpris. Mvh. /Kjell |
|
|
Jajjamänn, det är de fälgarna jag menar. Nån som vet var man kan köpa dem nya? |
|
|
Jag tror att dom fortfarande går att köpa på BMW. Jag har en fälgkatalog som är något år gammal och där finns dom med. Dom är dock inte billiga, har för mig att dom låg på närmre 6000kr/st ___ //Ulf |
|
| Jo dom kostar runt 5000 beroende på vilken bredd.. hade såna på min förra, ganska fina, men knappast värt nypriset. Finns ju mkt alternativ.. Mina dåvarande fälgar: Länk Länk | |
|
Tack ska ni ha för tipsen. Kul med ett forum med så mycket insatt folk. Ha en goo helg. Tomas |
|
|
Vet att BMW i Mölndal/Gbg sålde en komplett sats med de fälgarna + däck för ca 13-14 000 för ungefär två år sen. Verkar ju ha varit ett mycket bra pris nu när jag läser hur mycket fälgarna kostar stycket. Finns en 540i E39 på börsen nu med sådana fälgar. Någon som vet om fälgarna tillverkades till E39 också eller är de modifierade? Har även sett en E36 med dessa fälgar. Modifierat eller original? Tycker det är bland de snyggaste fälgarna till 5 och 7-erierna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns nog kopior av dom, har sett det på en E39 i England om man vill komma billigare undan, de brukar ligga på 7-10.000 beg med däck i hyfsat skick. ///MVH Hasso Länk |
|
Nisse: BMW sålde dom till både E39 och E38. Kopior har jag endast sett på engelska sidor. Tror priserna låg kring 800£ för fälgar + däck. Har dock för mig att dom var i samma dimension fram och bak till skillnad från original som är bredare bak. ___ //Ulf |
|
Nöjd E30 ägare |
jag köpte först 5 st M parallelleker typ 37 som talas om i denna tråd. Fick alla 5 för 7000 med godkända däck. mycket snygg fälg på E38. Detta pris var nog ett undantag då min far fick betala 13500 för 4 st med fina däck. Sålde sedan mina till förmån för 20" alpina. Så visst dyker de upp ibland, då gäller det att slå till:) Lycka till! Min E38: Länk |
|
Från fabrik fanns fälgarna till E31, E34, E38, E39, som copys även till bland annat E36, copys finns även i 19". En otroligt vacker fälg, min favorit till E34, tvåa efter 20" Alpina till E38. Mvh Stephan |
|
|
Nu har jag köpt en -98 E38 med äkta 17" AC Schnitzer fälgar på. Nån som vet vad de är värda? Nån som vet om några "paraller" som vill byta med mig? |
|
|
Tjena grabs. Fick tag på ett set med Paralleler i helgen på blocket. Kanondeal tycker jag. 6000 kr för alla fyra i fint skick, inga skador. Nu ska jag sälja mina AC Schnitzer typ II och undrar vad de kan vara värda. Sitter helt nya Contisport 255/40X17 på dem. Såg någonstans att fälgen kostar ca: 8500 styck, stämmer detta? Ge mig ett råd vad jag ska begära för dem. Mvh Tomas |
|
|
Här finns länk till min hemsida för att se bilen. Kolla under bilar www.lagus.nu mvh Tomas |
|
|
Hur lägger ni in en länk i svaren? |
|
| Http: måste med också! | |
|
Ok,Tack m8 Tomas |
|
|
Testar en länk Länk |
|
| Du fick tag på en shadowline.. trevligt! | |
|
Jajjamänn. Ok i kanonskick dessutom. Man ska ha tur nån gång med. Ha dä Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.