|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Försök hitta en utan skinnklädsel så slipper du svettas när det är varmt eller frysa när det är kallt. Dessutom sitter du fast när det svänger! Är du orolig för fågelskit så kan du ju låta Ditec impregnera klädseln. | |
|
Håller inte med om att Navi Professional är en hit i allafall inte den jag har, klarar inte av att navigera till orter utan för samhällen ibland vill den ta omvägar på 2 mil, håller tomtom för ca 4-5 tusen högre än BMW som kostar 20 tusen möjligt att det har med programvara att göra men jag har V.25 och kartor från 2005:1 men en ny version är visst på gång (V.26) I övrigt så håller jag med om att automat är ingen hit i en Z4, 3,0 är en sån härlig motor och den manuella lådan är klockren i en Z4. |
|
|
@PEH61; det låter skumt, antar att du inte ställt in "scenic route"?...Dvs att du ska ta en naturskön väg till ditt mål? :) @Hobbe; Hoppet är inte förlorat än! :) Vi får se vad det blir, beror lite på ekonomin - vet ej hur mycket detta får kosta än... Känner annars att jag ägt BMW's, men aldrig en fin AMG-Merca - dessa bilar har en värdighet som jag gillar. C5 Cabbarna är fina också, även om de saknar ngt...tyskt över sig. @tgneb; Tack, men det skulle aldrig falla mig in att köpa en cabbe (eller bil öht) utan skinnklädsel! Det där med "frysa & svettas" tycker jag är en myt - på sommaren ventileras bilen antingen genom ACC eller vinden, där är tyg sämre då man kan få eksem på bar hud! Och på vintern fryser man ändå, om bilen är kall - när värmen kommer igång löser det sig. Har du tygklädsel i din? Dessa bilar borde väl förresten vara ganska humana att försäkra, antar jag?... |
|
|
Sani. Jag har haft bilar, både täckta o cabbar, med och utan skinnklädsel och så småningom kommit fram till att jag personligen föredrar tygklädsel rent komfortmässigt. Dock tycker jag ju att skinnklädsel ser läckert ut. Åtminstone när det är nytt. Det har en benägenhet att relativt fort se påtagligt begagnat ut . Patina föredrar en del att kalla det. Försäkringskostnaden påverkas inte av materialvalet i stolsklädseln. |
|
|
Sani Problemet med navigatorn tror jag ligger i kartorna, hela europa på en DVD det blir inte plats till dom mindre vägarna och platser får ofta felsvar " You are not on a digitized road". Ang skinn och cabbe är det viktigt att skinnet smörjs in ofta då sol och vind torkar ur skinnet fortare än i en täckt bil, tror dessutom att en Z4 utan skinn är ganska svårsåld. Ang försäkring så betalar jag ca 6500:- helförsäkring om året bor på landsbyggd full bonus (Min är importbil kanske höjer premien lite) |
|
|
@tgneb; Smaken är olika. Jag anser att smuts & slitage syns betydligt fortare på tygklädsel, och det är väl ganska så säkert att säga att tygklädselns livslängd är kortare?... (Annars hade väl kossorna haft plysch på sig istället?) Jag skulle personligen värdera en Z4 utan läder till 60-70' mindre än en med, i dagens prisläge. @PEH61; Skumt det där med navin, får man plats med hela NE på en DVD borde de väl löst kartorna också, tycker man... Tror inte premien höjs av import, men de flesta bilar är nog ganska billiga på landsbygden i eget garage (?). Min ska stå på gatan i Göteborg = $$$ :( |
|
|
tegneb: Tygklädsel i en Z4??? Svär inte i kyrkan!!! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Det ska vara lack och läder om man ska piska sin Z : ) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
| ...och nitar? (Splitfälg) :-D | |
| Har tillbringat dagen med att sitta henna (sjuk) o kolla igenom gamla Top Gear & Fifth Gear avsnitt om Z4:an mfl...den får bara beröm av alla, utom kanske Jeremy då, som klankar lite på stötighet. Verkar iaf vara mycket "bang for the buck", denna bil! | |
|
Jeremy avskyr allt som heter BMW. Aningen mindre hatisk mot CSL:n. Z4:n är en utmärkt bil, du kommer inte att ångra dig. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.