|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Peteess: Länk Dom flesta av tankarna du formularar finns besvarade på forumet. Bra va. ;) Länk Aliquando et insanire iucundum est. Länk |
|
|
Lite tips för ER som vågar sig inte på Blitemas oljor(som jag pga dåliga erfarenheter) borde kanske kolla på swedol. Länk Var o kolla på oljor o det fanns syntet 10/40 eller 15/40 var det som uppfyller BMW Longlife o 4l kostade 177kr!!! Dom har inte produktinfö på nätet men det finns adresser om värt en besök! Det finns altid nåt man behöver handla :) |
|
|
Milda Matilda!!! vad många åsikter Ja, jag vet sök först, skriv sedan men med så många initierade inlägg går man vilse i tyckanden. Inte gjorde det mig något klokare men att, förhoppningsvis hygglig användbar olja blir billigare på postorder är ju helt klart. Svenska oljesäljare kan ta sig i .......... Deutschland får leverera!! Inte bra för svenska nationalräkenskaperna men när det gäller min plånbok så är jag beredd till vissa uppoffringar. LOL |
|
|
ehhh... Strunta i märken o köp olja som uppfyller krav som står i boken kanske enklast så? : ) |
|
|
Jag skrev tidigare: "...Olja är svårt men jag tror att man betalar nog dyra pengar för tveksamma marginaleffekter om man köper de "fina" oljorna. " Efter att ha läst alla trådar och följt många länkar vidhåller jag fortfarande denna åsikt. Jag vill givetvis ha mesta möjliga för mina surt förvärvade så om jag kan få olja som minst fyller kraven "i boken" OCH att det finns någon säkerhet att jag inte får en dunk spillolja, ja då köper jag natuligtvis den. Castrololjan från Tyskland är såpass billig jmfrt med Biltemas m.fleras NoNameoljor att jag inte känner att jag betalar överpris för "tveksamma marginaleffekter". Det är ju detta som är finessen med ett meningsutbytarforum. Att få, och kanske ge, information som optimerar nyttan av det man håller på med. |
|
|
Biltema köper sin olja från Nynäs-petroleum och det är exakt samma olja som Statoil köper. Så kan du ha i en Statoil-olja i din motor så kan du ha en Biltema olja också. |
|
|
Hej jag skulle ha kört med kendalloljan mineral 10w-40 det gör jag i min 535i å det är en bra olja den har bra kyl egenskaper det är en bra olja den kostar 274kr för 3.4liter på spedparts.se mvh john JR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.