|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
735: helt rätt av dig. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Förstår inte varför folk har uppfattningen att en E500a är slö å blir förvånad när den hänger hyfsat med en M3 3.0.. Visst, 500an e ganska tung men den har ju både mer vrid och hk än M3an fast förvisso aut. Har kört en 500a å dom går bra, framförallt i höga farter. - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
|
735: jag syftade på den senaste modellen. Min kollega hade en -03 innan han byte till en AMG C32 och den hade 306hk. Får erkänna att jag inte har full koll på när MB flyttade "E" till före siffrorna. ___ //Ulf |
|
| Johnken,,,,,beror på vilka farter vi snackar om när du säger att 500:an hänger på hyfsat.0-100 Ja man ligger lite efter om han bakom ratten är bra i m3:an annars är man väl förbi elr jämsides.Men kör man i lite högre farter och trampar på så passerar man M3.an.Det är just då 500:an kommer till sin rätta och m3.an hamnar efter. | |
|
Carlén: Har hört du ska göra dig av med M3:an. Eller snarare att du fixat köpare eller nått sånt där. Undrar bara vad du har för planer nu... M3:an är verkligen fin måste jag säga. Min pärla: Länk |
|
|
Tackar Robin, ja vi får se hur det blir, har en arbetskompis som är duktigt sugen på köpa den till våren. Jag smider nya planer för fullt. :) Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Jag hoppas du fortsätter med att köra M bil ( oavsett årsmodel ... ) mvh lars |
|
|
Carlén: Hoppas det blir nått kul iallafall som man kanske får se sig blåst av nångång, eller inte ;) Jag själv har lite planer, men jag är fattig student nu så man får ta det lilla lugna ändå man är sugen som tusan på uppbyte :) Skulle suttit fint med Ferrari 360... Hehe, nja, men M3 E30 är riktigt mäktiga, racingstuk som tusan :) Min pärla: Länk |
|
|
Har det gått nå mycket bakdäck i sommar då förresten? ;) Min pärla: Länk |
|
|
500E = 326hk E500 = 320hk Finns ingen W124 med 306 hk, det är den nya motorn. |
|
|
Lars: Ja nu när Freddan också köpt M så blir det svårt att hålla sig i från dom, men vi får se, kanske blir den kvar också. Robin: Nej, jag hann bara köra ca 250 mil i sommar så det är lungt med bakdäcken. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Carlén: Personligen att du borde följa i freddans fotspår .... mvh lars |
|
|
Hmm jag glömde slutet på mitt inlägg Sälj E36-an å köp E30 mvh lars |
|
|
M528: Eee....ja d va väl ungefär va ja menade me mitt inlägg där så... Om d nu inte framgick att ja tyckte att den kom till sin rätt i högre farter vilket ja tyckte att d gjorde.. - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
| 500E hänger Inte med en M3 3.0 utan Kör om den ;) | |
| SL500 fanns väl med 326 och 306 hk? | |
| Ja det ska finns några 01:or -> av gamla SL500 med 306hk. Första har 326hk (500SL) och när den bytte till SL500 1993 fick den också 320hk. | |
|
M528: Jo d gör den i högre hastigheter ja =) Men när ja sa att den gick hyfsat då menar ja att den hänger av M3 3.0 i dom hastigheterna! Men ja vill som bara itt skriva d i ord, hehe... - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
| sen finns ju sl600 också i gamla karossen.. 394 pållar och en tolva gör att bilen rör på sig bra... | |
|
Carlén: Jag tycker du ska låta mig ta en provtur i M3:an nångång ;) Man kanske slår till om du skulle sälja den.. Min pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.