|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
måste tilläga att det var en 89... Mvh mau |
|
|
Jag vet att jag skulle kunna få mer än 79.900 kr för min som jag har ute nu, men vill prova och se om någon kan vilja köpa den innan vintern. Tråkigt om någon köper den då och blåser ut i saltet det första de gör. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Hur kan du veta at du kan få mer än 79.900 när du inte ens har fått såld bilen for 79.900 ? Den har varit til salu et tag nu och du har inte sänkt priset så mycket. (det är inte meningen å va elak :-)) Det måste i alla fall vara perfekt tidspunkt at köpa M5 i Sverige nu. Ni som ska kjöpa kan jo tänka på at jag fortfarande efter at min Touring har varit i Norge i 5 år måste batala 200.000 kr för at fälla upp baksätet :-) |
|
|
Johan Strömberg, Leifwolf De M5e34 som finns till salu idag på ex. bytbil.se (det lär inte vara bättre på mobile.de) är med något undantag hyfsade objekt, flertalet riktiga lemons. De få fina bilar som varit i omlopp de senaste åren, har garanterat inte gått för de priser som det talas om här. |
|
|
Leitwolf: För ett år sedan var en villig att betala 90.000 kr för min bil. Ju färre exemplar det finns dessto mer kommer de andra fina bilarna att stiga i värde. Jag har dessutom (till skillnad från många andra) skött och servat bilen korrekt som man ska göra. Även om bilen har gått en del så är den som ny invändigt om jag jämför med en massa andra M5 E34. Jag är inte heller så desperat att jag måste sänka priset så mycket som många andra har gjort/gör som har M5 E34. Har inga som helst problem om jag inte skulle få sålt bilen. En touring är lite intressant, men inte tänker jag ge bort en bil som jag vet är mycket fin (och då menar jag det) och speciell. Det finns dessutom ingen M5 E34 med den Individual-specifikationen i Sverige (kanske inte i hela världen). Har inte hittat någon i alla fall. Har sett otroligt mycket M5 E34 och jag kan väldigt mycket om modellen så jag kan dra slutsatser om andra bilar skick, utrustning, etc. //Schnitzer |
|
|
Tyvärr kommer massproducerade bilar aldrig att öka i värde, särskilt ine med höga miltal. M5 E34/E39 är masstillverkade. Det kan till och med vara tveksamt med en M5 E28. Jag tror att alltför många eventuella köpare av dessa bilar vill ha dom av rena statusskäl= hög imponansfaktor gent emot omgivningen, sen har dom inte råd att sköta service etc. underhållet rasar och sen var den bilen slut. Mängden entusiaster som är beredda att gå HELA vägen med sitt drömåk, är begränsad. Därav löjliga priser på de fina bilarna. Sen har vi nästa potatis: OM det händer ngt med t.ex. en M5 E34 så värderas den av försäkringsbolagen, för enkelhets skull, till det lägsta tillgängliga priset på Blocket el.dyl. Fråga inte hur jag vet. Dom bryr sig inte ens om att titta på bilen, om man inte vädrar en möjlighet att neka betalning. Det är till och med tveksamt om min 327:a behåller värdet i framtiden. Den ÄR en lågseriebil,även med 30-talsmått. Men, det struntar jag i, det har alltid varit min drömbil. Sen är det väl så att när man eventuellt fått fatt i drömbilen så gäller det att behålla den under lång tid. Då kan man ju betala mer än om den skall säljas efter sommaren, t.ex. Hälsningar från Luttrad Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Så nu finns det ännu en rea-annons, nämligen min egen... tragiskt men sant... | |
|
Såg just din annons - förstår att du säljer med vemod - ser mkt fin ut. /Z-motor |
|
|
Maurixt: 63k okaj. är du nöjd med det el va det en panikförsäljning? Vilket skick,utrustning,mil va det på din? Min pärla e en 90 sv såld MED bok och drygt 15k mil på mätarn.. Är det någon som tror att 80k är det minsta rimligt att sätta ut en sådan för? Men som sagt, blir nog ingen försäljning,, får börja köpa smuggelbensin istället hehe |
|
|
Man kan ju sätta ut vad pris man vill. Det värsta som händer är ju att man ej får sålt bilen... Frågan är ju vad någon verkligen betalar i slutänden. Någon som kompis eller "spekulant" säger "-den skulle jag ge minst 80´ för" är ju inte direkt lika med att man nu får det... Men den som kommer över en välvårdad M5 E34 idag får ju väldigt mycket bil för pengarna. Måste dock säga att min 91:a med 20´mil var den bästa bil jag någonsin haft! Även ekonomiskt mycket BILLIG förutom försäkringen. Nicke |
|
|
G-son, tror det är svårt att få ut 80' för en 3,6:a om den inte är extremt fin eller handlar om nån specialmodell typ 20-jahre eller liknande. Verkar som de flesta säljs runt 60'. Om du har originalfälgarna kvar så sälj dina M5e39 fälgar löst de måste väl vara värda runt 10' om däcken är någorlunda. Racerbilen: Länk |
|
|
Hm tyvärr inga org fälgar. men skulle gärna ha en uppsättning!! Men visst en 8-10k för hjulen går säkert.. däcken har ju gått kanske 2-300 mil. Det är ju verken specialmodell el i EXTREMT fint skick, men däremot klart över medel skulle jag tro.. Får se vad vinteridet för med sig. får stå och stiga i värde över vintern. Men blir nog jobbigt o sälja i vårsolen.. Så hon får väl stanna ett tag till. Om ingen vill byta mot nått annat kanske? |
|
|
Stora exklusiva modeller med bränsleslukande motorer är iskalla på marknaden. Speciellt iskalla är de om de har många år på nacken. E34 M5 är typexempelt på iskall begagnatbil. De som har som har råd att hålla en bil med M5:s driftkostnad köper inte så gamla bilar. De som inte har råd med driftkostnaden kan inte köpa bilen just på grund av detta. Kvar blir ett fåtal entusiaster samt ett gäng vildhjärnor som inte bryr sig om att underhålla sin vagn. Jag funderar påa tt sälja min välvårdade Jagga XJR. Även detta är en bil som är iskall på marknaden. Tyvärr är det bara att finna sig i detta. Priset blir alltså lågt om det skall gå att omsätta bilen. Jag förstår hur Schnitzer tänker. Min erfarenhet är dock att det är totalt omöjligt att sälja bilen till ett pris som ligger långt över vrakens. Det är bara att finna sig i detta. Oavsett hur fin min Jagga eller Schnitzers M5 är så är det bara att finna sig i att modellerna är iskalla och att det bara är att ta smällen om bilen skall gå att sälja. |
|
| På marknaden finns nu många urkramade exemplar av M5 E34 med stora reparationsbehov. Skälet till att priserna är låga just nu är att de håller på att dö. Om några år är de borta och M5 E34 har börjat stiga. Frågan är om inte prisfallet redan bromsats för de fina exemplaren. De har betalats runt 100 tusen och däröver i flera år nu. Jfr gärna på Mobile.de. Fortsätt vårda och älska bilarna. | |
| Visst är det trisst att bilarna sjunkit i värde. Men precis som alla andra säger det kostar på att äga dem. Jag lägger mkt av mina pengar på min älskling. Men sen e jag ganska pedant med, Jag blir så att säga alldrig riktigt nöjd. Så fort ena felet är åtgärdat så dyker det antingen upp ett nytt eller så letar man efter ngt att förbättra finns alltid ngt att göra på en beg bil. Men jag måste säga att M5:an är en helt underbar vagn med det mesta man kan önska sig.. Trisst med dem som köper o bara kör, skiter i att vårda..... | |
|
G-son: Jag tror att du kan få ganska lätt din bil såld för 80k. varför? 1.- Svensksåld. 2.- Låg miltal. 3.- bra skick. JAg skulle hellre betala 80k för en M5 med bra dokumentation och svensksåld än att betala 50k för en som inte har dokumentation men kanske ser lite bättre ut.... Mvh Mauricio Dokumentation är värd guld men visst det är inget garanti att bilen är bättre på någon sett än tysk importerade bilar.. HAr man kör bilen på vinter och bilen är svensksåld då kan det finnas mycket rost som är en stor minus när det handla svensksålda bilar. Jag skulle satsa på en M-test om bilen klarar det utan storre problem blir bilen änu lättare att sälja eftersom den ger en trygghet till dem som köper... |
|
| Dok är inte allt.. Men en bra grund. Jag har dok på min bil, men tycker nästan synd om dem som inte har för folk är dok tokiga... Titta på bilen istället... Kan man bilar ngt sånär så ser man o hör man om bilen är i bra kondition eller ej.. en bil med dok kan va lika dålig som en med eller bättre el sämre.... åk o titta på alla bilar som verkar fräscha är ju mitt tips till köpare... | |
|
Eller för att applicera "The Market for Lemons" på M3/M5or kan man tolka den som att alla här som hela tiden snackar om att just eran bil är den enda fina, och alla andra är mätarskruvade, dåligt servade osv. Istället för att höja värdet på er egen bil har ni gjort köparna rädda för alla M3/M5:or, och därmed sänkt marknadsvärdet på er egen bil! Grattis! För övrigt är det nog bara att acceptera att vi pratar om roliga bruksbilar som fortfarande finns i allt för stora mängder för att ha samlarvärde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.