AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.983

Vad händer med våra M5or?

Sida 2 av 3
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
MEN:

Titta nu vad som hänt med sparade M3 E30 i orört originalskick, dessa är några av väldigt få bilar jag vet som faktist tenderar öka i värde.
Detta vet dock ägarna om och man får betala ÖVER 100 papp för att få en riktig sådan. En sådan som entusiastbil är en helt säker investering.

M5 E34 kommer ju inte bli lika poppis men sparade i nyskick å original kommer ända hitta sina entusiaster.

Nicke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Birka:

Ja, exakt. Många M5:or är dessutom skruvade och det finns säkert någon som har en som har gått över 20.000 mil (som de flesta egentligen redan gjort), men som är skruvad till 8000 mil. Sedan tror någon att de har värsta samlarbilen!

Tror forfarande att folk i framtiden kommer att betala bra även för såna som kanske inte har full dokumentation men som också kan ha en del mil på mätaren, förutsatt att de är i bra skick. När det blir färre exemplar så har de ju något att välja mellan och tar de inte vad som finns på marknaden så kommer de också att bli utan den bilmodellen. Givetvis kommer de fina som har bra dokumentation och lite mil etc. också att ligga bra i pris.

//Schnitzer

M3Tussen
Jag hade väldiga problem att sälja min 328 -98 som var i riktigt fint skick o helt orginal. Men när det reas bort massa rishögar till höger o vänster så verkar det SVÅRT o tar tid att lyckas få någon att titta på en som ligger 20.000 högre i pris.

Sedan blir det ju ett problem när man haft sin annons ute och väntar på den rätta köparen...då verkar ju vissa tro att det är något fel på den och hör inte av sig eller blir skeptiska av den anledningen.

Skriva går hyffsat bra även om man precis varit till tandläkaren och är tokbedövad.. ;-)

/M3Tussen
Johan Strömberg
I bland kan man lura sig själv genom att köpa billigt. läste att någon har lagt 45k på reovering av en m5. Det är ca 4000 månaden i ett år. Det räcker ganska långt i billånsväg till en ny bil. Vad jag fösöker säga att om man har möjligheten att åka tex ny m5 från ca 500 mil- ca 3000-4000 mil behöver detta inte bli asdyrt om man kan pruta lite samt har lite tur vid försäljningen/inbytet. Dessutom inga kost på bilen utom halv försäk.. Tänkvärt vid köp av gammal superbil. (
Schnitzer:

Tror tyvär du har fel, det kommer alltid at finnas risiga bilar som sätter marknadspriset. Dom som kan få ut mer måste ha lågmilare som är dokumenterade. Detta ligger desutom långt fram i tid. Just nu är E34
bara en halvgammal prestandabil. Inte ens touringen klarar at hålla på värdet fast den har låga produksjonssiffror och är blant dom mest sällsynta M modellerna som har gjorts. Priset kommer inte at stiga före efterfrågan blir større en utbudet och det tror inte jag kommer henda her i norden eftersom här finnes så många M5 E34 her.
Jag tror att "vi/de" som har M5:or i hyffsat bra optiskt o mekaniskt skick blir klart lidande av de som köpte sin M5:a för att "busa" med o sedan sälja efter typ 6mån - 1år...
Jag kan bara tala för mig själv men jag skulle ALDRIG sälja min för 50"...
M5 E34 ÄR dyra att repa/laga...men...det verkar som M5 E39 är ännu dyrare på den biten...

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
HJÄÄÄLP!!!

Dra bort 8000 mil och det är min bil..

Länk

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Huvva.. läskigare för varje dag..

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
G-son, se det positivt om du inte tänkt sälja bilen så spelar det inte någon roll.

Dessutom kan man börja överväga att köra trafikförsäkrat när värdet på bilen inte är så högt.

Racerbilen: Länk
Björn B:

Problemet med at köra endast trafikforsekrat är at delarna fortfarande är lika dyra och reparasjonskostnaden är lika hög. Men problemen kan bli at bolagen "kondomnerar" (heter så i Norge) bilarna i stället för at laga dom i och med at det er dyrare at laga bilen än själva värdet på bilen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst men varken privatperson eller försäkringsbolag vill väl kosta på bilen mer än vad den är värd.

Alltså råkar du tex ut för ett dyrt motorhaveri är det kanske bättre att leta efter en ny bil (som man hittar allt billigare) än att kosta på reparationer för 50-60'

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Nä det blir ingen försäljning av heller,, hm budet på 60K kanske inte va SÅÅ förnedrande då hihi.-

Det blir minst en sesång till me gamla bettan-- kanske en formatering till orginal oxå.. byta speglar,glas,fälgar,bälten.. och på me gubbhatten o puttra fram, stolt som en tupp hehe.

Hejsan..
Jag tror det beror på alla bilar börjar att bli för gamla...
92.93. Är för dyra till andra bilar ta en M5 92-93 för 60-90 tusen
Det kostar tyvärr väldigt mycket att äga den sedan..
För dessa pengar kan man få en betydligt billigare bil i ägandekostnad m
med samma prestanda turbo bilar tänker jag på ..
Visst är vissa aldeles för dyra men dom har säkert köpt dessa dyrt ..
Detta är vad jag tror ..För när man tittar på priser och hur länge dessa bilar har varit till salu så börjar alla (nästan) att sänka priset på dom..
Vilket medför att alla som vil köpa en M5 M3 vantar mycket länge innan dessa köper en Samt att M5 E39 börjar att inte kosta en förmögenhet samt att dessa är billigare i försäkring...
Kan detta var bra för oss som gillar E34 M5 visst...

Kör på höger sida
Om man inte kan få ut mer en 50.000 for en M5 måste det väl nästan va lönt och sälja den i delar ?
Jag kollade pris på ene halvan til grenrøret i dag och det går lös på 18.000 det är jo komplett vansinne
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Leitwolf: Lite OT men såg en annons på grenrör från en M5 3,8 -94 om du behöver det..

Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Visst är det i mycket underhåll/reparationskostnadena om dumpar priserna.
Det är lätt att kosta på lika mycket som man nyss gav för hela bilen...
Och visst är det orättvist att de som kostar på sina bilar mycket ofta inte får betalt för detta när d ska sälja bilen.
Tycker det är standard att det i annonser står, toppskick, pärla m.m...

Nicke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nicke_M:

Ja, det är kraftigt standard att folk skriver sånt i annonserna, trots att bilarna inte är i det skicket, osv. Den som i dagens läge klarar av att gå med plus på en M5 E34 efter att ha sålt den är inte dålig.

//Schnitzer

Johan Strömberg
Kollade lite på mobile.de, finns inga 94-95 m5 till salu, dåligt på byt bil. Var får man tag på en fin orginalare, touring el sedan helst med 6vxl och nya grillen. För dessa pengar det talas om här 50-100k är det ju att klipp om man ser till vad man får för pengarna

Mvh

Johan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Schnitzer. Jag gick faktiskt plus på min M5-95 som jag sålde i våras.
Ändå hade jag kostat på den service, nya däck och lite smått och gott.

Johan Strömberg. Bilen jag nämner är nu till salu igen, den har varit ute ett tag så kanske är den såld nu. Sedan, växlad, breda grillen i det närmaste original. Du behöver byta blinkers (som borde finnas kvar). Avvikande från original var också polerad fälgkant. Den var iallafall riktigt fin då jag sålde den.

Länk

G-son: jag fick 63000.- för 3 månader sedan, M5:an var importerad utan service bok.

Bilen var ungerfär två månader utannonsera innan det blev affär...

mvh

Mauricio

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.