|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag åkte kl 12, Dandryd Mörby. Mitt i mellen Mörbycentrum och BMW Group. Åker i vänster filen med god fart. Hinner knappt blinka innan jag hör/ser en svart Z3m coupe i fullfart som kommer från högerfilen korsar tvärs över till vänster tätt, mkt tätt jagad av en vit sporthoj (GXR) i arslet. På hojjen sitter en Civil polis med Polis över hela ryggen. Nu tänker ni kanske vadå civil polis. Men dom måste visa sig på nått sätt. Hojjen var vit likaså hjälmen. Farten var minst 200/kmh. Tycker att det var en enorm uppöevelse som man inte ser varje dag sedan att det är idiotisk osv. Håller jag med om. Vad som ficka honom att åka ifrån polisen vet jag inte och när jag sedan var ner vid BMW så var han helt borta. Blir ganska svårt att åka ifrån en snabb och körskicklig polis på MC. Om han inte bromsar snabbt å får in han i arslet på bilen så han ramlar av. Aja. Båda så ut att ha bra kontroll iallafall. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" | |
|
he he, Tror ju inte föraren av Zan skulle erkänna det här om han kom undan :) _______ /Chrille |
|
|
Det är riktigt dåliga odds att försöka köra ifrån en MC-polis med bil på trafikerad väg. Flåklypa |
|
|
He he... Svarta M Couper finns ju inte hur många som helst utav.. Masten kanske kan peka ut de 5 mest troliga. Jag har min gissning, men skriver givetvis inte ut den... Motorväg går det ju att blåsa ifrån en hoj på, polisernas brukar inte vara de lättaste (de kör ju oftast BMW... ), men en Suzuki GXR... antar 1000cc.. Jobbigt.. Maxey: Vad har hänt med Zätan?? |
|
|
En Suzuki GSXR 1000 gör 0-200 på ca 7.5 sekunder och har en toppfart på 285km/h. Den är dessutom snabbare än en M-coupé runt ringen om man skulle få polisen efter sig där. :-) Flåklypa |
|
|
Det är ingen äkta Pålishoj, har sett den jaga andra fordon såsom en grön Kawasaki på Sveavägen för ett par onsdagskvällar sedan. Hojen och föraren ser mycket autentiska ut, men brukar verkligen polisen ha hjälmkamera.... ;) Jag tror att detta kommer dyka upp i nån Ghostrider-film, för er som gillar sånt. Min bil: Länk |
|
|
Jag tror precis som Oljekyld (GSXR). :-) Det luktade skumt från första början och är det en hjälmkamera så känns det solklart. Frågan om vems M coupé det var är fortfarande lika intressant. :-) Flåklypa |
|
|
En kamrat (som f.ö. är polis) äger en vit -78 BMW K75 med packväskor och svart filmade extraljus på bygeln och han "kom över" ett klassiskt blått oanvänt "snut-skinställ" som skulle kassas på sitt arbete.. Han älskar att ha "arbetskläder" när han cruisar fram på sin gammla BMW...*LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Flåklypa: Jo det var lite det jag ville komma till.. En polis på en GSXR?? Långsökt. Körde själv Suzuki tidigare så nog vet jag att de rör på sig.. Trots att min TL1000S "bara" hade 130hk på 190kg... Vi kan ju hoppas att det inte är en Ghostrider film utan en Zäta-film!! |
|
|
Ghostrider har väl åkt fast? Eller är han igång igen? /Fredrik |
|
| Min flickvän var ute och promenerade på Stocksundsbron och hör en MC gasa järnet bakom sig, hon vänder sig om och ser en svart M-coupe med världens brehas och en "civilpolis på MC"tätt i hälarna. Det luktar lite "Action film" för vem drar på ett fett ställ på påfarten från bergshamraleden med polisen bakom sig. Vem vet,tjejen kanske blev ofrivillig statist i Nya action filmen"Zorro is back" | |
|
Fredrik: De är flera stycken som är med i filmen, huvudpersonen som är den som kör mest (som jag inte skall namnge här) är mig veterligen inte inlåst. Han skulle dock stoppa in Busa motorn i en Radikal.. vet ej om det blev så..?? Z3-Mannen: Royalty pengar att hämta då!! :-) |
|
|
Mmmm... kanske är en film man är med i då... Statist! Caspar. Sålde z3:an för att jag fick bra betalt. Var då bara att sälja. Porsche 996, 330 Clubsport eller varför inte en z4 coupe, undrar vad priset landar? Mkt kul att ha dig tillbaka här igen. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
330???? Vad gör det åbäket mitt i raddan?? En Z4 Coupe vore ju rktigt brutalt, gärna med nya M3 motorn... Tack, it's nice to be back! |
|
|
Det är väl ingen hemlighet att Ghostrider = Patrik Fürstenhoff Flåklypa |
|
|
Lever han? Det RYKTADES om att han råkade ut för en olycka, men det är väl självklart stor sannolikhet för BS som med alla andra rykten. |
|
|
Har inte hört något om varken faståkning eller dödskrash trots en svåger som är bekannt med honom... Flåklypa: Näe, men vill ändå inte namnge, Ditt inlägg torde försvinna snart i Autopowers rensa inläggsiver (vilket detta säkert också gör då..). |
|
|
Trailern till Ghostrider 4 finns nu att ladda ner! Kul att se en M Coupe bli jagad av en fake-målad GSX-1000R hoj :) /Manray/ |
|
|
Maxey: var finns trailern att ladda ner? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Här: Länk | |
|
Mäktigt! Det säger jag! Mäktigt. Caspar: Porsche 996, eller så blir det 330, en mkt trevlig bil med mkt godis att köpa till samt att man köra den på vintern utan ha dåligt samvete. Funderar på automat eftersom det är såååååååååå skönt att inte behöva växla hela tiden. men vill man busköra som jag ofta vill så blir det manuell. Aja vi får väl se. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.