|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet inte hur man mäter upp det tyvärr. Säkringen är ok. Relät vet jag ej, vet inte vilket av dom det är. Vet du? MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Kolla först säkring, sen relät om det nu finns och sen bränslepumpen... Hoppas det går bra.. MVH / Magnus |
|
|
Säkringen är ok. Relät vet jag inte vilket det är av dom, de är väl ett av dom i säkringsdosan?? Vet jag bara vilket så ska vi skifta från min direkt!! Vore ju jävligt bra och kolla alla de lätta grejerna INNAN han kör i väg den till bmw. Så, NÅN som VET vilket relä som är till bränslepumpen?????? MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Skriver en ny tråd om relät föresten, bråttom!! MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Kam/Vevaxelgivare? Mvh D:son |
|
|
Prova att knacka under tanken på höger sida med en träkloss tex. så är det inte ovanligt att pumpen hoppar igång igen (OM det är den som är felet). En ny pump kostar ca 2000:- +arbete. |
|
|
Testa lägga 12 volt (avsäkrat) direkt på pumpen o se om den går. Är det bara att det klickar när ni försöker starta?! Då lär det inte vara boxen, tror mer på ett jordfel på motorn, alt bilen har en spökande startspärr? Att dömma ut boxen eller bränslepumpen bara för att en bil slocknar går inte, kan vara vad som helst... |
|
|
Jag har SVARET!! Det äro med största sannolikhet lilla slukarn ( möjligtvis den STORA, men det tror jag inte, men jag vet inte,men jag TROR???!!!) Skämt åsido! Varför inte låta BMW eller likvärdig verkstad göra en felsökning? Med vänlig hälsning petertj |
|
|
Ja, precis, ibland är det verkligen att föredra en diagnos av bmw, istället för att prova sig fram. Länk |
|
|
Bilen ska in till bmw på onsdag nästa vecka. Då får vi se vad det är. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Det är nog det enda rätta! M3_LOVER: Finns GT:n i närheten av Lidköping? Vore kul att få kolla på den vid tillfälle.(bor själv rätt nära) Jag tycker verkligen om just M3 GT.. Då får vi hålla tummarna att det går bra. Just real M-power |
|
|
Simon, japp. Ägaren bor i Götene med han är ganska ofta här i lidköping. Den lär du nog se om den kommer. Ja, hoppas jag också. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Ok...jag bor i Töreboda så det är ju inte långt till Götene! Är själv rätt sugen på just en M3GT så det skulle vara kul med en närmare titt... Men nu är ju tiden snart över...för han åker inte vinter hoppas ja. Just real M-power |
|
|
Tack alla för hjälpen.... Det var bränslepumpen. Så nu går den igen. :) /Jonas |
|
|
Det var ju det jag sa..!! vad skönt att det ordna sig Just real M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.