AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.645

PS2 spel med BMW-bilar, vilka finns?

Sida 1 av 2
Njuren
Hej har precis köpt playstation och skulle vilja ha ett bra bilspel.Har tittat lite på GT4 men någon kanske vet ngt annat med lite BMW bilar i?

Mvh Njuren

BMW - i nöd och lust?
Det finns en hel del spel med BMW bilar. Men om du har PS2 så köp GT4. Då får du bl a M5 E60, M3 CSL, M3 E46, 2002tii turbo, 330 E90. Dessutom kan du testa dessa på Nordschleife, bara det gör spelet köpvärt!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
GT4 ska du helt klart skaffa dig,underbart bilspel...
Men även Need For Speed2 är riktigt skönt spel,som även går att köra med en bmw,kom inte ihåg vilken bara...
V12 LeMans
Need for speed Most Wanted kommer i november med bl a M3 e46 .

( GT Legends med bl a racing-3.0 CSL och Porsche Carrera 6 och 911 Carrera RSR och troligtvis även 2000 tii eller/och 2002tii kommer till pc i oktober , från GTR-gänget )
Need for speed HP2, där kan man köra Z8 och M5e39.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Du måste ha GT4, även de äldre GT-spelen innehåller BMW-bilar och dom kostar inte många kronor begagnade idag.
Njuren
Tack så hemskt mycket! Nu sticker jag till Elgiganten =)

BMW - i nöd och lust?
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Gammal tråd och gammalt spel nu men jag var bara tvungen att väcka tråden nu när jag tagit lite bilder
i GT4 för första gången. Resultat blir ju faktiskt riktigt bra. Delar med mig av några BMW som jag spelade med igår. BMW 2002 runt Nordslingan är riktigt roligt, går sådär logom fort (runt 8 min)

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Oj, det har hänt en del sedan mitt gamla GT2 släpptes ser jag. ;) Med en E90 i moderiktig albinodress i full karriär runt det gröna helvetet. Får väl shoppa loss på ett exemplar då kanske.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hmm... Ser bra ut men bankörning är inget för mig...

I Need For Speed Black Edition jag hade fanns det en M3 GT men den var värdelös att köra för att t.ex DB9 slåg den hur lätt som helst o det är svårare i verkligheten!!!
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Det värsta är att man aldrig tröttnar på GT4 och Nordslingan, den är verkligen utmanande i kombination med det stora utbudet av bilar.

Kolla in skuttet den interlagosblå M5an gör :D Länk
har tyvärr inte playstation men blir så dugen på att köpa det bara på grund av att de finns bmw i gt4 :D.. just nu nöter jag forza motorsport och där finns det bara m3 gtr och ingen gatbil från bmw... helt klart ett bra spel men saknar bmw,,, någon som kanske har ett ps2 till salu :D
en del frågor till er som har gt4.. hur mycket effekt kan man få ut i z4,m5 , m3 csl och m coupen?? vilka bmw finns det på beglistan?
Det värsta tycker jag är att man blir så ruskigt sugen på att åka ned till ringen och köra på riktigt.

Givetvis är det M Coupe'n som jag rastar runt nordslingan när suget faller på. Tråkigt att ljudet är så trist bara, där har GT serien mycket att lära av Need For Speed Most Wanted t.ex. Kan åka runt i stan i timmar med Vipern och bara njuta av ljudet. Givetvis är PS2'an kopplad till surroundsystemet.

/Fredrik
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Bmw_Jerry:E60 m5 har ajg bortåt 780 hästar i m3 runt 450 tror jag men efter att har klarat 50 % så är det bara 4 12 och 24H race kvar även formel race på 60-70 varv och det behöver man sjukskriva sig en vecka för att klara vilket inte är ett bra alternativ :-) men hur kul som helst är spelet köp köp nu!

Mpower
I och med PS3 så lär väl GT5 dyka upp. Är det något som vet nått om det? Jag hittade lite bilder i all fall: Länk Länk Länk Länk
jag har hört att det ska finnas en bmw e31 på gt4...stämemr det??
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ingen tråkigt 2D grafik! Ska besöka affären imorn tror jag ;)
Be
18
Becker DTM
Till förfogande:
540iA (M-fahrwerk) -93
850CiA (M73) -95
Måste tipsa om ett riktigt läckert Playstationspel som verkar ha drunknat lite i all GT-uppståndelse, men som trots färre bilar och enklare spelupplägg faktiskt har en mer avancerad fysikmotor, överlägset bättre motorljud och ett i mitt tycke roligare (och inte lika Japan-inriktat) bilutbud än GT4. Det heter Enthusia och går nog att hitta billigt eftersom det inte verkar ha blivit någon kommersiell hit.
Mycket trevligt utbud av BMW:s dessutom, bland annat E30 M3 Evo, M1 Procar & E9 3,0 CSL Race Car. Och Nordslingan har de naturligtvis fått med också.
Ni kan läsa lite om spelet på
Länk
Observera listan över de ca 200 bilarna som bjuds (utropstecken: Bugatti EB110, Alfa Romeo SZ, Mercedes G500 & S600, SAAB 9-5 Aero, De Tomaso Pantera GTS, osv).
Härligt men förbisett spel som sagt, med suverän körkänsla o mekanik (bl.a fungerande koppling).
Här är en liten videosekvens som demonstrerar lite av spelets fysik.
Länk

Licht an?
Becker dtm : kul att det inte är så många japsbilar som i gt4... ja menar de skulel väl räcka med typ max 5 skylines men det finns ju hur måga som helst.. likaså emd evo och andra japps...
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Becker dtm: Intressant, det måste jag kolla upp.

bmw jerry: Ingen E31 i GT4 tyvärr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.