|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| M3cab, somliga har köpt sin bil för att reta mindre bemedlade och andra för att de gillar att köra fort. | |
|
Hej Stefan, Det går tydligen att programmera bort TV-spärren via DIS eller MoDiC på nyare biler hos en BMW verkstad. Men då måste de få en speciell kod ifrån Tyskland. Men av någon anledning får de inte göra det så man måste nog vara kompis med en duktig mekaniker som kan detta. Om du vill koppla in en DVD så kan du beställa en adapter ifrån www.nav-tv.com som du ansluter till TV-modulen där bak. Denna finns dock inte på deras websida så man måste ringa eller maila dem. Jag tror inte att du behöver ta bort TV-spärren för att få en DVD-spelare att fungera. Någon annan som vet? /RS2 |
|
|
Att köra 250 på allmäna vägar är vansinigt, har svårt att förstå att folk kan sitta och dra en handtralla till filmer som GetaWay Stockholm. Killarna som kör borde buras in, dom saknar hjärna helt och är i min ögon bara ett par förvuxna bebisar med mindevärdeskomplex. Visst kör fort, men gör det på bana. ---------------------------------- Länk |
|
|
M3CAB, Det är lite skillnad att köra i 250 km/h inne i stan som i GIS2, håller med om den filmen, helt kass, och att göra det på tomma motorvägar. Speciellt i Tyskland finns det faktiskt vägar som gott och väl tillåter farter över 250 km/h när det inte är för mycket trafik. |
|
|
M3CAB, Tyckte ngn nämde ngt om 258km/h alldeles nyligen, jag är övertygad om att de skedde på allmän väg. ;) |
|
|
Johann, givetvis skedde det på allmänväg och visst är det vansinne. Det är ju det jag försöker få fram, att man lockas att köra fort om man har en bil som klarar av det. Men man måste tänka på konsekvenserna om vad som kan hända, vad har man t.ex. för ursökt om man i över 200 kör in i en annan bil eller kör över någon? Det är alltid lätt att vara efterklok. Livet är för kort för att korta det ännu mer... ---------------------------------- Länk |
|
|
M3CAB, Själv tycker jag att det inte alltid är vansinne att köra riktigt fort utan att det beror på omständigheterna. 300km/h på en tom Autobahn eller liknande väg är inte särksilt farligt för ngn annan än en själv, däremot är 140km/h på t ex Sveavägen vansinne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.