|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur man får bort toppfartsspärr resp. TV spärr. Bilen är en M3 E46 Gissningar undanbedes. | |
| då "undanber" jag mig att försöka..... | |
| Då måste jag också undanbe.. | |
|
Oj oj oj vad känsliga ni är pågar ! Vad hjälper det att komma med gissningar ? Är det inte bättre att komma med konkreta svar och föregå med gott exempel, kanske göra det här forumet till en riktig fakta bank istället. Ibland uppfattar jag forumet som en tonårschat istället för ett forum för BMW intresserade. Vi BMWbröder ska väl hålla ihop? |
|
|
Vad jag vet så kan man inte låsa upp den som man gör med den gamla utan man måste skicka iväg ngn enhet från bilen. Asken har garanterat ngn bra sida att ge dig. Han dyker nog upp snart. /Per |
|
|
hehe.. Ge mig din bil så kan du få all information du behöver :) Topfartspärren tar man ju bort när man chippar bilen. Tv-spärren vet jag inget om. SÅKLART VI E BRÖDER |
|
|
zodiaken: Haha:D Stefan J: 1. TVSpärr tar signal via någon sensor(vet ej vilken) vid vänster bakhjul. Plockar man bort sensorn påverkas ABS/DSC funktiopnen så detta är ingen ide att försöka. Som zodiaken säger jag tror jag nämnt det i något tidigare inlägg under "bilstereo". www.nav-tv.com . Du får ta ut TVenheten(liten svart låda) som sitter i bagagelucka och sända den dit så ordnar dom bort detta. Frakt två vägar samt plocka in och ut eneheten och tull gör att det kan kosta en slant. 2. Toppfartsspärren kan en duktig chipsningsfirma kunna lyfta bort, inget jag rekommenderar dock. Gör dock skillnad mellan chipstrimning och borttagande av toppfartsspärr. Olika saker det där. Lycka till och hoppas detta blir lite klarare. Mvh Asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Om du vill ta bort toppfartspärren utan att "chippa" bilen finns det moduler som man kopplar in externt. Finns från, bl a Kelleners Sport, Hamann, AC Schnitzer. Jag har en sån till salu, hör av dig om du är intresserad. Den passar E39 M5 också Man kopplar in den på max en halvtimme och den tas bort på ngn minut. Notera att det inte kan upptäckas om den varit inkopplad, däremot kan man upptäcka ett chip. |
|
|
TV-spärren går inte att låsa upp på samma sätt som de gamla, det finns säkert ngt nytt sätt att låsa upp den på men det verkar inte ha kommit ut ännu. Finns ett företag I USA som tar bort den men då måste du skicka dit enheten. |
|
|
Här hittar du företaget jag talade om Länk Herrar Admins och moderatorer, Hur vore det med en edit-funktion och klickbara länkar... |
|
|
Betr TVspärr, i praktiken blir TVbilden väldigt dålig i farter över 30km/h så tyvärr får man inte så mycket nytta av en släppt TVspärr. Jag har en kontaktperson på navtv om du vill gå på, maila isåfall. Johann: Jag är varken Moderator eller admin men hänvisar dig ändå lite snyggt: Länk fråga 7:) Mvh Asken |
|
|
Asken, Varför skall jag läsa ngt jag redan vet? |
|
|
Angående bildkvalitet, hörde att nån hade kört 110 km/h, med boxer digitalbox inkopplad via 220 adapter, med bra bild. vet ej om detta funkar. |
|
|
Johann: Det kommer i nästa version var det jag ville få fram:) Jan: När kommer nästa version? |
|
| Fartspärren är svår att ta bort på en så pass ny bil påstår BSR i Växjö i alla fall då jag frågade om det gick på min M3-a ?! | |
|
Asken: Inte inom den närmaste framtiden. De arbeten som görs just nu gäller utökad funktionalitet i BMWBörsen. Mvh /Janne |
|
|
M 3, Då är inte BSR speciellt duktiga. Asken, OK. Nästa release den har man ju hört förr... |
|
|
Varför behöver du plocka bort spärren vid 250? Knappast så att du kör så fort så pass ofta så att det är värt tid/pengar att lägga ner på att mecka bort den... ---------------------------------- Länk |
|
|
M3CAB Jag vill ha bort spärren för när jag kör på Autobahn, vilket är rätt så ofta så kommer många bilar upp i 250, då vill man kunna dra lite extra så vederbörande i andra bilen slutar flina för att dom kör "jämt". Den känslan är värd några tusen. |
|
|
Har tryckt gasen i botten på cab versionen, mätarn visar 258 innan spärren slår i. Blåser rätt lagom kring öronen... :) ---------------------------------- Länk |
|
|
Stefan J: Det fina med att ha bilar som har bra prestanda är inte att gasa som en dåre vid rödljusen när någon dekaltrimmad fiat panda dyker upp och vill raca. Nej, att bara sakta glida iväg med vetskapen om att han ändå inte hade haft en chans retar nog honom mer en att trycka plattan i botten. ---------------------------------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.