AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.732

Vem vet något om denna M5 Touring -92 i Värmland?

Sida 2 av 2
VS-motor menar det går at ta ut ca 500 hk ur en 3,8 a utan turbo
(inget för gatbruk).
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Det är inte EDC som gnäller om bilen är sänkt, utan nivåregleringen. Det går att sänka och höja bilen via nivåreglerignen bak och man kan manipulera nivåsensorn så att den inte gnäller.

Jag hade rejäl felsökning innan jag kom på vad problemet var på den vita touringen som gnällde hela tiden för att bilen var för tungt lastad. Enl. tidigare ägare så hade flertalet verkstäder försökt att fixa problemet men inte lyckats. Det var förövrigt kablebrott till nivåsensorn som gjorde att att bilen varnade och det blev en kostnad på ca 20kr att fixa det hela + en hel helg med felsökning.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Leitwolf@
det kan ju har hänt en del på 13 år, så varför inte, allt beror ju också på livslängd motorn skall ha, visst kan man bygga en motor för bara en tävling t.ex. (eller två som F1-motorer numera) -
-
hall112@
det var synd att ni inte kollade -kabelbrott- först för att det är ju ett känd
problem inte bara för M5touring men för samtliga E34touring med nivåreglering - jag hade samma problem med min 525itouring '92 redan för
ett par år sedan -

M5touring register
ed
776
edge
520dT M -15
Tror eller är nästan säker på att detta är den m5-touring som rullar i Arvika.
Gick i samma skola som ägarens tjej, hon har lånat bilen en hel del. Va ute nåra gånger och kikade på bilen, den ser verkligen fin ut. Men det sorgliga är att ägarens tjej brukar (brukade) åka runt med ett x antal kompisar i bilen och (köra som fan). Vet att den har blivit körd riktigt hårt när motorn varit kall och att det har burnats och sladdats en hel del med bilen. Vet inget om skicket på motor o låda etc, men den ser fin ut på utsidan iaf.

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
edge:

Japp, det är precis som du säger. Har hört mig för lite om bilen och den har varit en del i Arvika. Min kompis hade sett den där (spinnandes tyvärr).

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.