|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Här finns allt man behöver veta om motorbyte och besiktning:Länk | |
|
Jesperado! Att man inte skulle kunna avbryta besiktningen är dravel från din sida. Bilen är min och jag bestämmer vad som ska göras med den. Du är inte polis så därför kan du inte tvinga mig och min bil att vara kvar i hallen. Dessutom undrar man hur många gånger folk måste förklara att det inte är tillåtet att trimma bilen.Trafikförsäkringen är alltid giltig på bilen även om bilen inte är besad försäkrad eller du saknar körkort mm. Att åka till besiktningen med turbo är rent korkat. Att tro att dom inte ser det är ommöjligt mer korkat. |
|
|
ankarström: Det beror på hur man definierar att "avbryta besiktningen". Om du på fullt allvar begär att kontrollen ska avslutas och bilen köras ut ur hallen mitt under pågående besiktning så är det mycket riktigt ditt beslut, för det är ju som sagt din bil. Men det betyder inte att besiktningen rent tekniskt aldrig ägt rum. Det kommer att skrivas ut ett protokoll där de anmärningar som redan upptäckts finns med, och även en text om att besiktningen inte är slutförd. Bilen blir alltså underkänd, precis på samma sätt som om besiktningen fullföljts... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Om du tex. trimmar en bil som redan har turbo då? alltså du byter ut orginal turbon ic allt sånt där och sedan ska besikta den vad säger SBP om det då? Länk En sån tex Är det samma visa där, max ett %-antal av hästkkrafter!? |
|
|
Delerium: Ingenting, förutsatt att effektökningen inte bedöms vara för stor, eller att motorn avsevärt förändrats ur avgasreningssynpunkt.,, Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado, jag hoppas att du ursäktar mitt språk. Ordvalet var uselt och tonen låg. Men det som irriterar mig är att så många inte fattar att man inte får trimma bilarna i Sverige. (om inte tillverkaren godk det) Bara för att man får bilen igenom sbp betyder det inte att den är laglig. Sbp´s uppdrag är i första hand att titta på trafiksäkerhet. Avgas kontrollen är löjligt basic. |
|
|
Tjena! Läsa i en annons här på autopower.. "Intagen som flyttgods! = Helt laglig att besiktiga med turbomotor.." Bilen är en -78a. Gör flyttgods det enklare att besikta en bil lr ?? Berätta gärna någon som vet -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Bholmberg: Skillnaden är att en bil som importerats tullfritt har dispens från avgasrening. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.