|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Till glidpinnarna ska du använda kopparpasta Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Jag har allt använt kopparpasta många gånger, men tycker ändå att det torkar ut ganska fort. Lagerfett har jag oxå använt mycket, men samma där, många gånger torrt ganska fort. Kanske inget jag upplever som nåt problematiskt eftersom jag brukar smörja bromsarna ett par gånger om året, men tänkte bara kolla vad ni använder för nåt. MvH Thomas |
|
|
Ja kopparpastan torkar ut med tiden, bättre med vilket vanligt fett som helst. Själv använder jag vitt vattenfast proppeller fett. |
|
| Det måste vara ett fett som pallar med lite rejält med värme..... | |
svintoleffe |
Jag har aldrig haft något som helst problem med kopparpastan, funkar hur fint som helst, jag har aldrig lyckats torka ut det ialal fall, styrpinnarna går hur fint son helst, o snurra på. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Kan väl lika gärna fortsätta i denna tråden.. Har haft enorma besvär med min vänstra fram broms.. den kärvar fast o blir varm. Har försökt lösa det på massa olika sätt.. bytat styrpinnar, slipat glidytor, fixat bromskolven ( bytt packningar, slipat rost ) och nu sist så bytade jag hela bromsoket men problemet kvarstår och är identiskt.. den ligger på "litegrand" går utan besvär att snurra hjulet för hand, men man känner att det tar emot. Vilket får till följd att det blir varmt och då nyper det hårdare o hårdare.. Sista ide'n om vad problemet kan vara är att gummi slangen från oket vittrat sönder och strypt flödet såpass att trycket skiva - bromsbelägg/kolv inte räcker för att få bromsbeläggen helt fritt.. Men den ser inte rolig ut att byta, ser rostig ut där den är fäst i skärmen. Har även lagt märke till att när man bromsar "vickar" oket lite i färdriktningen, men den gör likadant på båda sidor så jag antar att det skall vara så.. ? Inte att det är löst alltså med att det går in hårdare nertill på belägget än uppe. Endast marginelt. Vad kan det annars vara? Tycker själv slangen låter lite långsökt.. Skall påpeka att det "nya" oket är begangnat det oxå, men kolven verkar gå in och ut som den skall.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.