|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sluta sprida skrönor om däckonline och inse istället att det är ett mycket bra sätt att sköta däckhandel. Kunden vet vad han vill ha och beställer i princip direkt från Europas centrallager. Man slipper minst två mellanhänder som vardera hade gjort stora påslag dels för att göra vinst, dels för att täcka kostnader för lagerhållning, kapitalbindning och frakt. Det finns många skäl till att däckonline är billigare än däckverkstaden men INGET av dem är att de enbart säljer thailändska fuskdäck. |
|
|
Jag köpte mina RE050A genom Däckonline och dom är Polentillverkade. Bridgestone har en fabrik i Polen (precis som BMW har i USA) och jag antar att alla Bridgestones däck som säljs i Europa kommer fråg just denna fabrik. De Conti SportContact 2 jag handlade från Däckonline var tillverkade i Tyskland. Att det är Thailand/Asiendäck som säljs verkar vara en skröna, tvärtom får man ofta väldigt nyproducerade däck som inte har legat på den lokala gummigubbens hylla i ett halvår. Flåklypa |
|
|
Jag hjäpte min far för några veckor sedan att köpa däck från dackonline, 4st Good Year Eagle F1 205/55/16, 978:-/däck, samtliga av däcken var gjorda V.23 enligt stämpeln, o de får man ju se som helt ok! De enda jag har att klaga på hos dackonline är den URUSLA servicen som är obefintlig, de går absolut inte att ringa eller maila, mailade två gånger, men utan svar, o detta gör mej ganska sur, sätt någon 18-åring där som kan svara i telefon för en billig penning, jag tror han skulle betala sig ganska fort, med tanke på den otroliga ökningen av service som skulle bli då! hutz1975 |
|
|
Hutz1975: kan bara hålla med. Tyvärr är det svårt att motivera det när försäljningen ökar och nya kunder strömmar till trots allt. Service & goda kundrelationer är nyckelfaktorer i ett längre perspektiv, men tror tyvärr de vill hålla det enkelt och funktionellt när det ändå fungerar.. Ryanair i däckbranschen helt enkelt. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Jag har Bridestone Potenza S-03 235/35 17" bak på 8.5" fälgar samt Bridestone Potenza S-02 235/35 17" fram på 7.5" fälg. Ser lite för brett ut fram så när jag byter ska jag nog gå ner till 225 eller 215. Dessa framdäck hoppas jag är ganska gamla för bilen har inte gått mycket de senaste åren. Jag vet att min polare inte skulle ljuga för mig, men vad hans chef försökt lära honom vet jag inte. Det han sa som jag tror på var att han kände skillnad när han skulle kränga på många import däck, de var bra mycket hårdare när de var tillverkade i länder som tex Thailand. | |
|
Det finns vissa företag som använder sig av "Asiendäck" men däckonline verkar inte vara ett sådant företag. Flåklypa |
|
|
>Angående S-03: Fick uppgift både från Gummihuset och Molway att ett parti inkommer denna vecka (v38) så de verkar finnas fortfarande! >Angående påståendet om "asiendäck": Har mailat både Gummihuset och Molway kring detta och de svarar båda att de endast säljer E-märkta däck. Däckonline svarade ej men det beror nog på deras service som verkar under all kritik. >Angående dimensioner (tokerik): Reagarade även jag över hur brett ett 235-däck ser ut på 7,5" bred framfälg och valde ett 225 istället samt ett 245 bak på 8,5" fälgbredd. Dock bör man nog beakta fästet mellan fram och bak för jag tycker det blev alldeles för mycket understyrning. Så nu har jag tappat förståndet och beställt nya igen i original 235 runtom. (M3 GT). Fast enligt dagens tabeller från däckfabrikanterna så är ju ett 235-däck för brett för en 7,5" bred fälg. Så jag misstänker att jag får lida lite av slö styrrespons fram. Men hoppas det blir mera neutral eller överstyrd balans vilket ändå känns viktigare. >Angående Däckonline: Tog och beställde mina däck från Molway istället. Några få kronor dyrare än Däckonline men mycket bättre bemötande. Ulf har svarat snabbt på alla mina mail medan Däckonline verkar omöjliga att kontakta. |
|
Jahangeer |
I bought my S03's from Däckonline - they are the Bee's Knee's. Next shop will be Michellinn PS2's - I just fancy trying them out -have heard so much about them, will probably get them from Däckonline again. J |
|
Fick till slut mina S-03'or från Molway. De var inte superfärska direkt, drygt 3 år gamla. Men det gör inte så mycket. Grymt och tillräckligt grepp är det i alla fall. Dock missade de den utlovade förvarningen när däcken skickats så DHL ringde på dörren hemma när jag var på arbetet samt att de skall ha betalt där och nu. Så det blev att hämta själv senare på deras terminal. Idiotiskt när man ej får chansen med en förvarning utan ändå fär hämta själv. Då fungerar det ju inte ett uns bättre än gamla utskällda Posten! Riktigt jäkligt var det att montera. Poppade nästan aldrig ut mot fälgkanten. Hela verkstan stod och såg på när tryckluften stegrades. Krävdes till slut ett omtag och att "knöla till dem" en sväng innan trycket lades på igen. |
|
| Någon som vet när s-02orna slutade tillvärkas? | |
| Jag har kört på Både S03 och RE050A och kan säga som så att S03 håller betydligt längre !! RE050A har mjukare gummi! | |
|
Beställde ett par fram däck 245/40-18" Bridgestone RE050A från Nordendäck dom var billigare än Däckonline får se om dom är tillverkade i samma land som bak däcken som kommer från den lokala BMW handlaren.Det blev 3190 ink frakt det är inte så farligt dyrt. Min Bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.