AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.790

Konstig trend i trafiken

Sida 5 av 5
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
fan va jag skrattade

En Annan spännande trend är dom som kör om med det högra hjulparet i den omkörda bilens "fil" (vid fler filer åt samma håll, typ motorväg) och med några dm avstånd till den omkörde. När pucko är precis förbi, brukar jag i min wagen slå om en strömbrytare och aktivera lastbilshornet som jag installerat. Då brukar Puckot göra någon slags frivolt på vägbanorna (han använder ju flera..). En skojig effekt...

Len IP: ...[.138.60]

BMW e lag
En smula urspårad tråd det här, men rolig att läsa..

Heltsonika:
tror du inte ett video-klipp skulle kunan fungera som bevismaterial? Förutsatt att det tid & plats kunde styrkas? Skriver det inte som kritik utan av nyfikenhet.. Kan inte se varför det inte skulle göra det? Ögonvittnes- skildringar används ju konsekvent, så varför inte även ett kamera- vittne?

I UK baseras många fall på CCTV- matrial och utdrag ifrån video. Kameran borde ju inte utgöra en mindre trovärdig källa än ett vittne. Skillnaden är väl att vittnet inte lägger på fem kilo.. ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Len
En tråd lika urspårad som dom som far på fel sida av vägen vid möte, ca.

Alltså, om det där med att filma löss (som ofta känns igen på gången, på ngn km avstånd), den tvåkanaliga videon kommer till bruk dels vid möte då någon som tror sig ha bråttom kommer rakt emot, på min alldeles egen sida av vägen. Kamerorna ger både detaljer på håll och vid själva mötet (inkl. trafikbrottslingens fortfarande vackra nuna..). Till saken hör, att om man är ganska ensam på sin sida av vägen, kan man ju i vissa fall lägga sig ute på kanten med tänd högerblinkers, varvid mötande bilar lättare kan hinna utnyttja en fin raksträcka för att komma förbi en lastbil eller liknande. Det är inte dom omkörarna jag filmar......utan Buset.

Andra gånger ser man i backspegeln hur någon närmar sig i expressfart och kör om bilar bakom mig så där lite mitt i vägen , trots mötande trafik. DÅ slår jag oxå på hela video-utstyret, för att föreviga vad som komma skall.

Om dessa "incidenter" inträffar en gång per mil eller var femte mil varierar stort, men jag träffar konstigt nog Alltid på denna typ av vägmarodörer......

Och det är inte Alltid jag skickar mina vackra bilder till shärriffen, ibland nöjer jag mig med att senare kolla av bil-numrena mot bilregistret (en annan väldigt skojig hobby. sic ), det är slående hur ofta dessa vägbusars fordon är behäftade med diverse "dåligheter".

;-/
L.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
mbolo: Nej det är lugnt... Det är klart jag kan disskutera det med dig. Anledningen att en film aldrig håller i rätten är att den visar varken hastighet, plats och förmodligen inga hållbara bilder som kan användas vid en identifiering/bevisning, den är dessutom filmad av en privatperson och inte en polis i polisbil.

När det gäller att filma en misshandel eller annat så är det helt skilda saker.

Man kan identifiera mannen på bilden, den som blivit slagen kan bekräfta förloppet precis som andra ögonvittnen som fanns på platsen. Polisen har förmodligen också kommit till platsen för att ta emot anmälan samt att läkare kan konstatera skadorna har tillkommit på ett visst sätt.

Om LEN filmar en olycka däremot och föraren är tagen på platsen kan hans film användas som bevising.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Len:
Måste återigen fråga:
Vem tackar dig för dina filmer??
En fråga till: skrattar folk åt filmerna/dig när du lämnar in dem?

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Len? Vi väntar fortfarande på en best-of film, så vi kan utvärdera din
privatspaning? Eller lämnar du de oredigerade orginalbanden till polisen?
Jag kan se scenen framför mig.

Len kommer in på poliskontoret, högröd och upptrissad med en kasset i näven.

"Tjäna shäriffen, här har jag ytterligare ett band med löss för er att bura in.
Hinner inte snacka, jag och min polare måste in och boxa in sosseidioterna som blockerar högerfilen innan jag får en hjärtinfarkt."

Len går ut från poliskontoret varvid assistenten kastar videofilmen i det stora runda arkivet.

Ridå.

Skall jag var helt ärlig Len så tycker jag att med ditt påstådda uppförande i trafiken bidrar mer till "buset" än stävjar det.
Simma lugnt istället.
Len
Privatspaning?????
Är det så det kallas , när man dokumenterar brottslingar som utsätter andra för fara?
Köp en ord-bok! sic

;--/

L.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Om du inte är polis... Ja?
ooo den här len verkar ju tigga stryk. tänk om ni gör så mot fel person. finns rätt många psyckos ute i samhället,
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Len* Har du alla hästar hemma??? Du påminner om skvallerkärringarna som står i sina fönster o håller reda på sina grannar hela dagarna, bara för att komma på nåt nytt skvaller att föra vidare i kvarteret

Förresten så bode väl Vänsterfilen tillhöra Sossar, mittenfilen Folkpartiet o Högerfilen det Blå Arbetarpartiet:-)

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Haha.

Gammal tråd. Undrar om Len fortfarande springer till Pappa Polis med sina p-rullar... Han kanske har fått medalj och stadens nykel. Vore intressant att höra hur det har gått!

...eller så har han äntligen fått den efterlängtade anställningen som lapplisa och får genom sitt arbete ut sin innestående agression mot andra människor.

...eller så har han sökt psykologhjälp för sin komplicerade mindervärdeskomplex?

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Behandlingen lär ivf. inte ha fortskridit till ett stadium där man kan börja tala om ett förbättrat psykiskt hälsotillstånd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.