|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
Len |
Apropå konstiga trender , ja. Sent Härom kvällen varnade man i radion trafikanterna att man fått rapport om att en helt mörk-klädd person gick nära utmed e4 vid söderhamn. Då frågar jag mig - VARFÖR tog inte MOBILringande sosse sig för med att agera direkt i stället? Om det fanns plats, ex.vis genom att stanna och tända nödblinkers eller Nåt? Len |
|
Len: Vad skulle då den "mobilringande sossen" göra när han ser dig och din kompis köra och blockera bilar, preja dig av vägen och ge dig ett kok stryk? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Len |
Jääsp. Han ser oss inte blockera några bilar - han brukar inte se så mkt öht. Att han såg den gående var väl ett rent under. Han uppträdde f.ö. lika begåvat (dvs svenskt) som dom som brukar ringa in och meddela att det ligger föremål på vägen. Det är dock Härligt att mitt inlägg gav så Fint Avtryck! Jag skulle önskat att han med alla sorters körkortsbehörigheter som köpte en 200-hk bil till sonen - och ordnade så att tre oskyldiga trafikanter fick mer än ett kok stryk - i stället skulle kunna sätta lite Moraliserande avtryck hos somliga med ständiga prejningstendenser...............denne ABC...Ö-gubbe kunde/borde grillas, men av någon besynnerlig anledning slapp/slipper han det. Ingår han månne i "familjen"..? Bara apropå att sila mygg och svälja kameler. sic. Len |
|
haha!! jag har aldrig förstått nånting av vad du skriver Len!! En annan irriterande sak är att varför måste dom som ligger i mittfilen alltid svänga ut vänster när en annan kommer i högre fart?? Kan man inte vänta några sekunder extra han/hon har man ju sett legat i högerfilen ett bra tag men sen när en annan åker förbi så ska dom prompt ut Bromsarna får ju jobba iaf, Idiotiskt Nån som kan föklara varför? |
|
Len |
En Annan spännande trend är dom som kör om med det högra hjulparet i den omkörda bilens "fil" (vid fler filer åt samma håll, typ motorväg) och med några dm avstånd till den omkörde. När pucko är precis förbi, brukar jag i min wagen slå om en strömbrytare och aktivera lastbilshornet som jag installerat. Då brukar Puckot göra någon slags frivolt på vägbanorna (han använder ju flera..). En skojig effekt... Len |
Len |
Delirium - så klart att du inte kan förstå. Men om jag säger så här- diverse superhycklare kunde ta en sväng till Tenhult och hota med stryk, istället för att hetsa sig över mina diskreta metoder mot sosse-i-mittfilen-hela-dan. Fast det förstås, någon hycklare vågar sig nog inte till Tenhult. hahahaha L. |
|
Len: Du skriver lika bra som du kör tror jag... :P Självklart blir man less på alla sölande människor i vänsterfilen. Undviker att köra om i högerfilen på motorväg då det är olagligt och mer riskfyllt men om trafiken går långsammare än hastighetsbegränsningen i vänster/mitten filen så tvekar jag inte. Ofta ligger en Sune i vänsterfilen med 1 km lång kö av bilar efter sig och håller sig där till all trafik har ebbat ut. Ett annat bekymmer är de som radar upp sig på rad på enfiliga vägar och ligger en billängd ifrån framförvarande fordon så att man tvingas köra om flera fordon samtidigt på begränsade omkörningssträckor. Om dom väl har kommit ikapp ett fordon så kan dom väl köra om alt. hålla avståndet? De som kört E4 mellan Uppsala och Älvkarleby vet vad jag snackar om. Vissa dagar är det inte lönt att köra om i detta lemmeltåg. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
"man tvingas köra om flera fordon samtidigt på begränsade omkörningssträckor." Och vem tvingar dig?? |
|
|
t80196: Jaså har du de nya "superglasögonen" med röntgenblick så att du kan se tvärs genom bilarna som ligger framför, så att du ser exakt hur nära varann de ligger?? Skämt åsido... Det är OLAGLIGT att ligga såpass nära framförvarande bilist att ingen omkörande bil får plats. |
|
|
t80196: Du tillhör tydligen den skaran människor som lägger sig bakom den långsamme och stannar kvar där de resterande 20 milen, helst i baksuget... Självklart finns det inget tvång på att köra om men de som vill köra om ska väl få göra det utan att behöva göra en Kamikazeattack? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Len |
heltsonika - där hade du en massa rätt på en gång! speciellt den om e4 i uppland. Jag är en av dom som njuter av att ligga i det "tätade" lämmeltåget, hindrande alla 110-120 brottslingar att dra förbi. Kruxet är ju bl.a. att när vi är tillräckligt många för att kunna kunna bilda detta "tåg" som proppen Orvar, då kommer det i regel tillräckligt mycket trafik från andra hållet, som effektivt hindrar långdragna omkörningar.... hahaha F.ö. har jag funnit, att det är lättare att komma förbi de flesta långtradare på nämnda sträcka, snarare än att försöka ta sig förbi "såssar" som ägnar sig åt att masa fram i trygga 87 kmt..... L |
Len |
Ifall man tycker det går alltför sakta på nämnda e4, så kan man ta sig in lite vid sidan av! Där håller s.k. motorintresserade på och provar med höga hastigheter: Länk En trevlig "verksamhet" som pågår, år efter år. Var är TSV, eller Vägverket, eller TingVall, eller NÅNN??? L |
Len |
Att sova i bilen - när den rullar på RV67 - måste väl också falla under rubriken konstiga trender i trafiken (?): Länk (somliga är mer skickliga på idiotiska bortförklaringar än andra....) Len |
|
Len, att bakomvarande bilister blinkar åt er är ju knappast för att dom förstår/uppmuntrar vad ni gör. Snarare så gör dom det för att dom tycker att ni uppför er som idioter. Du verkar ju inte ha något viktigare för dig i livet. Jag rekommenderar dig starkt att skaffa ett jobb eller någon annan sysselsättning. |
|
Len |
Max - som om det inte skulle vara nog med jobb att fara omkring på vägarna och reta (upp sig på) medtrafikanterna! F.ö. är det inga bakom som blinkar på mig/oss (om det är korvkön Orvar, på e4 du syftar på),nä efter en stunds väntan brukar de otåliga trycka pelle i botten och köra om nånstans mitt ivägen, grensle över mittlinjen. Prejandes mötande bilar ut på sin kant (i bästa fall). Man behöver inte titta på några skräckfilmer - räcker så bra att fara på sv. vägar för att få sig en "kick". hua L |
|
Åkte Essingeleden igår. Ja och mycket riktigt så var det fan värre än vad jag trodde. Vid ett tillfälle låg det typ 2 bilar i hela det högersta fältet och de två vänstra var smockade med bilar! Jag begriper inte... Jag har faktiskt börjat vara lite ful och använda mig av helljusblink. Jag gör det inte direkt, men om jag ser att vederbörande bara ligger o myser i vänstern och inte är intresserad av att köra om så blir det först vänsterblinkers och sen helljusblink. En gång när jag gjorde så så var det på en Toyota Carina och då höll han oxå ner vänsterblinkers som signal att han minsann oxå låg på omkörning. I 2km högre fart än liraren i mittenfilen. Frustrerande! Nåväl, det är bara trafik.... inte liv eller död. |
|
|
Len : Med uttycket "leka trafikpolis" menade jag personer som tycker att de kör bättre än andra. Dessa personer brukar ha som vana att "visa" sina medtrafikanter hur de _tycker_ man borde köra. Allt som oftast brukar de i sin iver att visa hur man skall köra bryta mot flertalet trafikregler. ___ //Peter Lundin "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
Len |
Bones- jaha, så att ligga till höger om den som masat i ett antal km i mittenfilen (förutsätter att det är tre filer), det är att visa honom att man minsann kan köra bättre?? Problemet är ju att de stackaren inte förstår någonting - allra minst anar att någon medvetet låter honom ofrivilligt fara vidare där i mittenfilen till Glommersträsk innan han event. kan komma av och vända tillbaka - eftersom han befinner sig i någon sorts svensk , autistisk bubbla (komplett avskärmad från omvärlden och andra trafikanters önskemål om smidig framfart). Men föralldel - Skydda på bara, dessa trafikproppares Rättigheter att köra illa genomtänkt och korka igen vägarna. I sverige ägnar man ju sig åt att gulla med allsköns avskräde.....istället för att förpassa detsamma till ...just avskrädeshögen. Ohhh, saliga paradis..... Len |
|
Len, det var inte frågan om att skydda deras rättigheter att köra dåligt, eller att "gulla med allsköns avskräde" som du så fint skriver, utan om ditt uppförande när du försöker leka trafikpolis. Förresten så bör du vara försiktig med vad du önskar, du skulle nog snabbt finna dig själv på avskrädeshögen om det blev som du ville... |
|
Len |
Då är vi nästan överens. Frånsett "mitt uppförande" så hoppas jag att en och annan nu kommer att tillämpa "skicka-mitten-såsse-till-Missenträsk-metoden" på de riktiga skräckexemplena de får syn på. Och jag hoppas att "mitten-av-vägen-såsse" sedan polisanmäler att han har hindrats att byta fil, alt. blivit diskriminerad på vägen. Hahaha. Bland liknande problem som mitten-såssar är karavaner med gamla jänkar-bilar, vilka av någon anledning brukar framföras ca 10-15 kmt under hastighetsgränsen (90) och utan minsta tendens att hålla sig mot kanten. Det undandrar sig min bedömning om dessa förare också hör hemma i kategorin "såssar", i vägen på vägen är dom dock, eftersom dom kör så tätt samman att de är svåra att passera.... L |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.