AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.262

2002tii -73 på Blocket

Sida 1 av 2
Hej,

Någon som vet något om denna bil eller är det rentav någon som är med här på forumet?

Har bett säljaren om fler bilder, men den ser rätt ok ut på bilden, förutom att listerna saknas och grillen väl är från en 74:a?

M v h
Attans, glömde länken!

Länk

M v h
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ser inte ut som en dubbel i..??

Fel pris för att vara modifierad med icke originalmotor även om den defekta följer med.

Mer info här: Länk

Mats
BMW CS #5847
Hur ser man att det är en tii utvändigt förutom emblemet?

Jag tycker att priset är i rätt härad för att börja diskutera i alla fall, förutsatt att det är en äkta tii.

Däremot kan man fråga sig om den är frontsmälld, eftersom mycket är bytt i fronten.

M v h
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Du kan inte se skillnad på vanlig 2002 och tii bara genom att se på karossen.Har själv haft en hel drös 02:or bla 2 st tii.Man ser ju det på emblemet.För att kolla om det är äkta,kolla upp reg nummer så får du svar.Även i motorrummet ska det stå.Att så mycket är bytt i fronten behöver inte betyda att den är krockad.Det brukar rosta rätt så bra i front och skärmar.

hjorten
Har kollat och det är reggad som en tii. Fast den saknar emblemet.

M v h
parolof
Polarn kollade in bilen i helgen på DAK marknaden i Falun, bilen har varit Inkagul från början, men seriöst omlackad. Ägaren är tydligen en bilplåtis.
Personligen tycker jag den är för dyr eftersom den inte har orginalfärgen.

Grillen är fel, om det inte finns bilar som fick den i övergången till faceliften -74, listerna på trösklarna verkar cokså saknas.
Jo, den är även lackad i motorrummet så det ser rätt bra ut. Håller dock med om att det drar ner priset. Sen kostar det ju en del att renovera originalmotorn också. Fast ett bra rullande objekt är det.

M v h
Dessutom är det väl inte bara grillen som är fel. Eller passar verkligen en 74- grill i en -73 front?

M v h
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag hade 74a grillen på min 73 02tii och enligt förra ägaren så levererades bilen i det utförandet..
23k för en 02 tii utan större rost problem är def inget överpris dock ser jag en viss prutmån iom att det sitter förgasar maskin monterad. Kolla bara så den mek pumpen och övriga delar till sprutet är ok....dom delarna kostar en heldel :-(

/Pelle
Reagerade också på plastgrillen på en 73:a.
Ser annars rätt fin ut, finns inte många kvar i originalskick nu.

It´s a fast world...
Det fina i kråksången är ju att det sitter en ti motor i, så den går att köra under tiden man renoverar den andra.

Det som jag främst gillar med 02:or -73 är baklysena. Den nyare grillen är faktiskt ganska snygg och kan gärna få sitta kvar ett tag.

M v h
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Plastfronten kom augusti 1973 och med den gummiklädda ståtfångare m.m. Bilen på bilden har fel stötfångare. Saknar även midjelist så man kan ta den för en 1502:a

Plastgrillen passar i gamla fronten men sitter inget bra. Nya frontar går väl bara att få tag i plastfrontsutförande.

Får hoppas att priserna stiger på 02:orna t.o.m en sur 1800 ES betingar 100.000 på marknaden.

Håkan
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Hm,

det är ju inte bara midjelisten som saknas. Alla sidolister, uppifrån och ner är borta. Det är den "korta" stötfångaren bak (fram till mitten av 1971), den saknar 2002 tii emblemet bak, golvmattan harmonierar inte med färgen på utsidan längre efter färgbytet osv..

Jag är övertygad om att denna bilen har fått fel front monterad med tanke på att så mycket annat är ändrat plus att uttaget för luftslangen till luftrenaren finns i frontplåten inne i motorrummet..

Detta tillsammans med begynnade rost på sina ställen samt att den riktiga motorn är rasad och därför har bytts ut mot en ti-motor gör att jag anser priset vara alltför högt.
Mr.Nullzwei;

Har du varit och kollat på bilen eftersom du känner till begynnande rost? Eller har du också fått bilder på mail? Jag tycker att det är svårt att bedöma den på dom.
Jag tycker också att priset är för högt med tanke på allt som fattas eller inte stämmer. Därtill kommer en dyr motorrenovering. Frågan är vad som är ett rimligt pris? Det är ju inte ofta man ser en tii till salu. Men förr eller senare dyker det väl upp en bättre...

M v h
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Mumkas:

Nej, jag hjälper en kompis som letar 02:a och har fått ta del av de bilder som är tagna på bilen, bland annat på dörrhörn och så vidare. Tyckte inte att de var så svåra att kika på.

Rimligt pris för bilen är ganska svårt att säga och beror ju på vart man "lägger ribban" med sitt 02-ägande.
Om man förväntar sig att bilen ska behålla OCH eventuellt stiga i värde så är bilen helt fel i nuvarande skick och utförande. Det är, i princip, enbart originalskick som gäller.

För att återställa denna dubbel-i till ursprungskick kommer att kosta en hel del och med tanke på vad en 2002tii, i normalt bra originalskick, brukar säljas för anser jag att det begärda priset är, i alla fall, 10000 kr för högt.

OK, jag har inte fått alla bilder tydligen. Detta är nog inte bilen jag letar efter, även om jag inte behöver en i toppskick. Jag vill dock ha en i skapligt originalskick som är körklar. Det är ju lite synd att originalmotorn inte går att starta, så man kan kolla hur insprutningen lirar.

Tack för alla svar. Jag får fortsätta mitt letande efter en entusiast- BMW.

M v h
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Mumkas:

Nej, det kan ju förklara saken! :)

Är det just en 2002 tii du söker eller?
Nja, det började med funderingar på en E30 M3, men jag tycker att dom är för dyra. Då blev det 2002 tii jag började fundera på istället, fast en tii är inte helt nödvändigt, bara önskvärt. Vilken 02:a som helst skulle vara skoj, men man är väl lite dum som ska försöka få tag på en så ovanlig och speciell bil som möjligt.
Fast det finns nog en hel del tii stående ute i landet. Men vill man ha en körklar bil så dyker dom inte upp så ofta och ska jag var helt ärlig, så har jag inte sökt så aktivt. Jag mest snubblade över annonsen på den här.

M v h
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Såld,

min polare tog den. Nu har vi tre :) Den var lätt värd pengarna... Först till kvarn
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Carnal:

Det där kan diskuteras. Som det skrevs innan handlar det om var man lägger ribban..
Har man inte höga krav på originalskick utan "bara" vill ha något kul att åka i så var det säkert inget fel på bilen i fråga.

Men, att betala de begärda 23000 kronorna, som start för en renovering till ett värdebeständigt originalskick, är totalt vansinnigt.

Dock tror jag, eller snarare hoppas jag, att din polare inte betalade den angivna summan utan fick ner den till en nivå där den "var lätt värd pengarna"...

Det finns fortfarande många 02:or ståendes i lador och garage och med lite tålamod dyker den rätta upp förr eller senare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.